PARTİ ÖRGÜTLERININ 
GÜÇSÜZLEŞTİRİLMESI
Radara yakalanmadıkça hız sınırı yoktur..Dogru mudur?Hayır Doğrusu  radar olmasa da hız kuralına riayet etmektir. İdeal insan tiplemesi ni gerceklestirmis olsaydık ne yargıya,ne inzibata gerek kalacakdı.
Parti örgütleri, toplumun bir kısmını örgüte dahil ederken bunların içinden de Ehil gördüğün ya da sana 3.maymun ehilligini gösterecek delege sayısı kadar kisı ile tüm ülke kaynaklarını ele geçirebilirsiniz..
Ülke de sistem degisikligi yapıldı ve ucube denilen bir sistemi sihirli değnek olarak kullanarak ,toplu değişim sürecini yaşadık.. Bu bir travma idi..Karar alma ve ifa sürecini ters çevrilmiş huni misali teke indirerek,tek'i de emir ve talimat bombası yapılması beraberinde bazı uygulayıcılar içinde "kaçakçılığı" teşvik ettiğini yasayarak gördük..En çok da parti kimliğinin bu kaçakçılık da arac olarak kullanıldığını gördük. Anayasa 175. madde anayasa değişiklik teklifini ,görüşülmesini ve yapılabilir olmasını  nitelikli çoğunluğa bağlamıştır.. Madde anlaşılır ve sade bir Türkçe oldugu için 3/5 gibi,2/3 gibi cogunluk öngördüğü gibi referandum şartlarını da belirlemiştir.(Maddeyi salt yazmak bile yazıyı uzatacak amacından saptıracak maddeyi okuyabilirsiniz). Dönüşümlere yol açacak,degisimlerin yapılması yeni süreçleri ,yeni travmaları da beraberinde getirecektir .Alternatif maliyetleri olacagı gibi parti kimlikli kaçakçılar yine var olacaktır.. Bu ulke Maliye Bakanlığı Yapan Tuncay Mataracı yı gümrük kaçakçılığından iceri atmıştır  ve o dönem parlamenter sistem vardı..
"Atı alan Üsküdar ı geçmiştir".. Bu sözün tarihi degeri vardır..Tarihde Kanun kacaklarinin ,İstanbul olarak bilinen Saraybur nun dan jandarmadan kaçmak isteyen Kastamonu vilayetine bağlı Üsküdar a geçtiğinde yakayı sıyırıyordu. Yani Anadolu yakasındaki İstanbul lular aslında hepiniz Kastamonu lusunuz..! Eskiden telefon telsiz mi vardı?İstanbul jandarmasi yetkisi İstanbul la sinirli idi.Suclunun yetkisi ise heryerdir,sınırsızdır..Mesele suçluyu kaçırmayacaksın, yakalayacaksın ya da "suç isleme şartlarını" ortadan kaldıracaksın..
Sistem dogru işlemediği takdirde kendi suçlusunu üretir ve yakalamaz ..
ABD başkanlık rejimin de 50 eyalet var..Her eyaletin secimle işbaşı yapan bir valisi var..Temsilciler meclisine nufusu ile orantılı gönderdiği 435 kişiye tamamladığı milletvekilleri var..2.Meclis senatoya da sabit olarak gönderdiği 2 adet de sabit sayılı vekil var..Tüm bunları amerikalı seçmen gerçekleştirirken ortada parti var.ama örgütü yok ..Taraftar var ama örgütlü değilsin.. Maç oldugunda maçı kacirmiyorsun kendine demokrat yada cumhuriyetçi diyorsun secim zamanı maç var gibi mitinglere katılıyor toplantılar duzenliyorsun..gibi.Güclendirilmemiş parti örgütü var..
1982 Anayasası 75. madde ile 400 vekil sayısı öngormustu. 1987 de bu sayı 450 ye 1995 de 550 ye 2017 yılında 600 e çıkarılmıştır..Meclisin üyesinin her artışı "yemleme yöntemi" ile parti teşkilatları üzerinden gelen baskıyı azaltmış,genel başkanların elini rahatlatırken onun disiplini sağlamak ve yaymak anlamında hareket kabiliyetini de arttırmıştır.. 
300 milyon küsürluk ABD de 50 eyalet 435 milletvekil 100 senator yönetirken bizde 600 bir dahaki donem de seçilmek isteyen, 10 milyon Ehil partililer icinden seçmece vekiller" uslu cocuklar" olarak genel başkanlarının nezaretinde içten dokunulmalı,dıştan dokunulmazlık gösterişli yasama görevi ifa ederler...Hatta oluşturulan komisyonlar eliyle meclis sadece sunulanı oylama mercii haline dönüşmüştür.. Parti gurupları eliyle de bağlayıcı grup kararları marifeti ile görünür demokrasinin, görünmez faşizmini yaşamakta ve yaşatmaktadır ..
Siyasi partiler yasası 11 e gore her fiil ehliyetine sahip TC vatandaşı partı üyesi olabilir..Asker polis yargıc gibi gorev sebepli istisnaları vardır.. 
Siyasi partiler yasası "baskan,Kongre,yonetim kurulu" şablon olarak kullandığınızda;  ilce kongreleri, il kongresini- il kongresi, parti genel kongresini belirleyecek şekilde tanzim edilmistir..ilceler de 400 delege sayısı aldığı oya gore değişiklik gosterse de elde tutulan Ehil delege olmasi hasebiyle ile parti kaydı bile 400 sayısını geçemeyecek şekilde yapılır ki her sağlam Ehil üye delege olsun gösterilen istikamette oy kullansın ve bizi genel merkeze ve genel başkana mahcup etmesin anlayışı ile işleyiş sağlar..İl kongresi 600 sayısını gecmeyecek şekilde delegelerin görünüsde seçime gider.. Güçlü bir muhalif cikarsa genel merkezden gönderilen daha Ehil sahip gölgesi muhalif adayı divan baskani olarak seçime sokmaz ,sonradan duzenlemeli ihrac karari ile üyeliği düşürür baskan adayı parti önünden bile geçmez hale getirilir..Genel konrge ise alınan parti oyuna gore 1200 civarındaki delege ile oy kullanır  Genel baskan ilk kurulusda atama ile ili ,iller -ilceyi sonra da oluşan secim yonetimleri de tersten gelerek ilce, ili ,il ,genel başkanı belirler.. 
Pavlov un deneysel anlayışı, siyasi partilerin devrimlerle gelisen son noktası artık kendini yeme noktasına getirmiştir.. Demokrasi aracı ,demokrasi çıkmazına dönüşmüştür..
Temsili Demokrasi ama "beni temsil edecekse demokrasi"si olmuştur.. Böyle kadükleşmiş bir parti sisteminde baskanlik sistemi degil, parlamenterler sistemi yada her lider peygambere eşdeğerdir dediğin sistem bile olsa kendi milletini DÜDÜKLER...Neden?
işsiz avare takımı ,emekli evdeki hanım dırdırı, kahvehanede ödenecek cay parasi ,işe yerleşecek cocuk gibi değişkenler sizi parti binalarına mahkum eder..Orada hiç bir işletmede gözükmeyen bir organizasyon,genel başkan adına ödenen parti kira ve genel giderleri ile ücret talep etmeden çalışan işçi arılar vardır..Cinsiyetsiz İşçi arı ,kraliçe arıyı besler,kraliçe arı doğurganlığı ile beslenmede ve bal yapmada devamlılık sağlar.. 
Erkek arılarsa ölüme mahkumdur.
İlkel arı kabilesi ,yasam ornekligi halini almış siyasi partiler yasası kendisine dava adamı diyen insanları ve toplumun bihaber kendi halinde yaşayanların kurban ederek yoluna devam etmek istemektedir..Ama tek yolu butun partileri, genel merkez dışındaki yapılarını ortadan kaldiracak ,her üyenin (1 yil duzenli aidat ödeme şartlı )oy kullanabildigi ve genel başkanlığa "fakatsız-amasız " aday oldugu, belirsiz sure baskanlığın kaldırıldığı ve 2.donem harici aday olamadığı yeni yasayı bekliyoruz..
BİZE YUTTURMACA YAPMAYIN

TORUN HALİLİ
( Parti Örgütlerinin Güçsüzleştirilmesi başlıklı yazı HALİLİ tarafından 10.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.