Köklü Degisımlerin Bogulup Bekleyen Kördügümünde 2

Ne yaparsiniz ki kökten göbekten BAGIMLISINIZ. Yapanin devamli yanina yagma mülkü ve ganimet  serveti olarak kaldigi; hep bir `Yapandan Hesap Sorma ` vaadiyle tikanmis bogulmus bütün toplumsal tükenmisligi muhalif refleksler safindayken oyalayip avutan suistismarciligin uygun ortam kurucu fedailigi ahkamlari keserek isleyip yürürlüge koydugu soygun vurgun talan tarumar yikimlariyla kendi güc gösteris tamah hirs imtiyaz yaris zevk sefa mülk saltanat düskünü muhalifligini iktidar eden büyük cikar düskünlügüne kücük cikarlarin bagimli güdümlüsü SADAKA toplumu enkazlayan cark ve cevrime kökten göbekten bagimlisiniz ne yazik ki….

 

Hal böyle olunca sözde toplumdan ve toplum adina aldiklari yetkiyle toplumu devleti ülkeyi bekleyen dert sorun sarmal acmaz cikmaz saplanti tikaniklik kokusmusluk tükenmislik cürümüslügüyle oldugu yerde birakarak; bagi yolu damari sesi tavri tepkisi feryadi itirazi cigligi bir daha hic duyulmayan sosyal siyasal gerceklikten koparak TOPLUM ÜSTÜ Güc Zehirlenmesi keyfi hükümranligina kökten göbekten bagimlisiniz.

 

Hal böyle olunca da yerlesik ve kurumsallasmis `yapanin yanina güclü gösterisliligin yagma sermayesi ve soygun sömürü sür saltanati olarak kaldigi ` yolsuzlugu hukuksuzlugu zorbaligi dayatmayi baskiyi tehdidi talani yikimi susturmayi sindirmeyi ve mafyalasmayi bütün yol ve yöntemleriyle birbirinden ögrenerek DEVRiDAiM süreklilige kalici hale getirip gelistirdikleri  KRONiK BOZGUNa kökten göbekten bagimlisiniz.

 

Hal böyle olunca da gerek sanal gerek gercek TÜKETiM TEZGAHINDAKi bütün haddi hududu damari kaynagi yoluyla binasi boyasi kafesi gibi bütün kilif kostüm dekor süs sekil kalip bicim ilgi ve iletisim arac gereclerine bagimlisiniz.

Ekonomik siyasi sosyal kültürel - ve hatta itibar inanc bakimindan hem köklü hem göbekten -olarak da DISARDAN YAPILIP TÜRKIYE`ye servis edilen iktidariyla muhalefeti ayni güc gösteris ve koalisyon  BOP idare sevk ve güdüm merkezlerine bagimlisiniz.

 

Hal böyle olunca da üretimi paylasimi onuru itibari ilimi bilimi gücler ayriligi olmayan haydut harami devriyesinde hep gidenden gelenin yolunu yöntemini ögrenip gelistirdigi ve yapanin yanina kaldigi güc gösteris ve RANT devri daim düzeneginde yoksul sefil kalabaliklar safindayken yapandan HESAP SORMA hamaseti ve ahkamlari keserek her hakki ve yetkiyi  kendilerine özellestiren BOP kapsam sistematiginde imtiyazli seckin üstün ve ayricalikli olmaya yol meydan ve imkan veren SANTAJCILIK ve ISTISMARCILIK isler calisir.

Hal böyle olunca, her kesim her taraf her ayrismis kopmus kutup; her biri bir digerinin siyasi oyunlu  gecimlik arpaligi oldugu toplumun hic bir ortak ve ivedilikli önceligi olmayan, dedigi dayattigi özerkligi kendilerine  vermezse ötekinin kapisini calacaginin Fethulmetal`i ve Pekaka`si …

 

Pekaka ve Fethlmetal jokeri üzerinden mevzusu meselesi hic bitirilmek istenmeyen „ biz gidersek hersey tufan „ hamasetcisi Bop cark cevrimine bagimli güdümlü fedailigiyle Akepe`si, Mehepe`si, Perincegi ve diger ivir zivirlari..

 

Sayisi masrafi israfi hizmetcisi odasi dekoru gösterisli tarifeler kaleminden hicbir ESIT YURTTASLIK ilkesiyle kurulmus ve kurumsallasmis Gücler Ayriligi temelli CUMHURIYET degerleriyle özdesmeyen;  ve altin kurnali musluklarda toplum üstü yasayanlarin bütün agir faturalarla cilesini derdini sefaletini gecimsizligini mutsuzlugunu yüklenicisi kildiklari ekonomik siyasi ve kültürel enkazin altinda öle üzüle sürünmeye ve sürüklenmeye biraktiklari celiski ve dengesizlik; ne akla uygundu ne vicdana, ne kitaba uygundu ne kanuna, netopluma revaydi ne hakka  hukuka , ne imana uygundu ne itibara, ne insanliga saygindi ne saglikli güvenli sürdürülebilir istikrara huzura iliskin kayda degerliligi..

 

Özal`dan Akepe`ye tarihinde hic görülmedigi kadar MEDYA patronlarinin yürürlükte olan yagma rant ve talan imtiyazina ortak cikarlari oraninda manevra yaparak her yollu alinip satilabilirligin ISTISMAR SANTAJCILIGINA uygun münasip ortam toplumu ayarlayip uyusturduklari yol ve kanallarla, sürekli yer degisimi oynakliklari firildakliklariyla ` yapanin yanina koymayacagina ` dair Bop cengaverliginde cikar hesabini herseyin önceliginde tutan siyasi muhasebe;birbirinden türevli ve hünerli sayisiz örnekleriyle yaygin yerlesik hale getirdikleri yagma yikim keyfiyetcisi mafyalasmayi alisilmis kaniksanmis kökten ve göbekten bagimliliga tikayip  kendi kaderiyle esitleyen sosyal siyasal ve ekonomik enkaza dönüstürdü.

Herseyin paraya pula mülke söhrete gösterise tahsis ve tahvil edildigi; liyakat özveri ilgi fert toplum sorumluluk ihtiyat itibar gibi deger kiymet bakimindan AR DAMARI catlamis doyumsuz kanaatsizlige rezil rüsvaligi kendine layik görerek ; erisim ulasimi ugrunda kücük büyük cikar önceligi BORSASINDAN herkes herkesi fiyatlandirilip etiketlendigi…

Ne yaparsiniz ki igreti yahut idarelik hal ve gidisinde ne varsa igneden iplige, barinmadan beslenmeye, ulasimdan iletisime, muhabbetten mevzuya, besikten mezara, kisilikten karaktere,giyimden dolasima, sergiden gösterise, modadan eglenceye, egitimden cehalete, evlenmeden bosanmaya her bicim tesis tedarik marka ve dolasim zincirlerinin donatip düzenledigi  icerden disardan, kökten göbekten her yönden her bakimdan; kosulsuz sartsiz güdümlü ve bagimlisiniz. Tüketim piyasasi mülkiyetinde elde günde olan biten maalesef ki bu…

 

Ve burdan bir adim öteye yürüyüp gitmiyor artik ülke toplum ve hayat. Ne yaparsiniz ki elde olan malzeme bu ve bundan ibaret. Önümüz secim. Saymakla siralamakla bitmeyen ivedi acil öncelikli dert sorun bela ve tikanmislik bogulmalari icinde gercek ve kesin olandir ki hayatin her alaninda hukukun üstünlügü ilkesinin toplum iradesini iktidar eden yargi yasama ve yürütme CUMHURIYET degerleriyle, dogu bati güney kuzey ülke insanlarinin ayrimsiz ayricaliksiz ülke zenginlikerinin bütün deger birikim kazanim ve zenginliklerini ortakca paylasarak ilimi bilimi güveni saygiyi sevgiyi özgürlügü ve mutluluk paydasini yapilandirip artiracagi -DEGISIMI ISTEYENLERE inanip güvenerek saglikli hilesiz gerceklesme umuduyla - yeniden ÖZE DÖNÜSÜN tercih ve takdirine dair arefe günündeyiz.

Hayirlisiyla…! Hayirlisiyla…!

 

Seyfi Karaca…….Mart / 23

( Köklü Degisımlerin Bogulup Bekleyen Kördügümünde 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 9.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.