ZAMAN MI DEĞİŞTİ?

     BİZ Mİ SUÇLUYUZ?

 

    Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 7 Mart 2023

………………………………………..

 

      

       Nasıl bir zamana kaldığımızı ben de bilemiyorum. Çocukluğumdan beri yarım asırdan fazlasını biliyorum. Fakat ülkemin insanları böyle bir hayat yaşamadılar. 1939-1945 yıllarında 2. Dünya savaşı zamanlarında kıtlık yaşanmış. Köyleri bilmiyorum. Gaziantep’in içinde ekmek karne ile verilirmiş. Muhtarlar olsa gerek her aileye şu kadar ekmek verilecek. Fazlasını alamazmış. 1950 yıllarının başında, bir cep aynasının , ceplerimizde taşıdığımız bir aynanın fiyatı 10 kuruştu, bu fiyatın değişmediğini yıllarca hatırlarım. Toz şekerin, çayın, pirincin,  tırnaklı ekmeğin, kahkenin fiyatları aynı olurdu.  Rahmetli babam beni Ramazan Bayramı hazırlığı için  şehre göndermişti. Adım  gibi hatırlıyorum. 1960 yıllarının başında pirincin kilogramını 80 Kuruştan almıştım. Babam oğlum pirincin kg. mı 60-70 kuruş sen nasıl bir pirinç almışsın hele bakalım dedi ve baktı, yüzünü anneme çevirerek sarı çeltik en kaliteli  pirinci almış dedi. Memlekette salgın hastalık yoktu. Sıtma diye bir hastalık vardı, falanca ince ağrıya düşmüş derlerdi. Bir gün anneannemle  yatarken, sabah ezanından sonra bir defa yer oynadı, kerpiç evde 5 veya 10 saniye yatakta ancak fark ettik. Köylerde makineleşme olmadığı için tarım işlerinde köylü çok yorulurdu. Fakat insan hayatında korku ve tehlike denen  hiç bir şey yoktu.

       Şimdi şu bir kaç yıl içindeki zaman dilimine bir göz atacak olursak, bir virüs denilen bir salgın Dünyayı kasıp kavurdu. Evlerden çıkamaz hale geldik. Daha sonra bir Suriye meselesi çıkınca, sağ olsun Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Cennete çevirdiği bir ülkeyi, Cehenneme çevirdi. Hesap kitap etmeden, Suriyelileri ülkemize doldurdu.  Ev fiyatları, ev kiraları çekilmez bir dert oldu. Her şey ateş pahası, hayatın yükü kantar oldu. Hiç kimse kaldıramıyor.  Hükümetimizin bu kadar dengesiz yönetimi, yetmiyormuş gibi, halkın perişanlığı yetmiyormuş gibi, deprem bir çok illerimizi yer ile bir etti. Sallanmalar hala devam ediyor. İnşallah çok sürmeden tez zamanda biter. Ben diyorum ki, Allah bu kötü günlere son vere diyorum: Zaman mı değişti? Biz mi suçluyuz? Onu da bilemiyorum. Kendimi az veya çok tanıdığım günden beri, tam 70 yıldır, alım ve satım piyasasında böyle bir denge bozukluğuna rastlamadım. Yaşadığım 70 yıl içinde, bütün siyasileri gördüm. Ülkem bu kadar başı boş ve kötü yönetilmedi. Sayın Erdoğan’ın bütün artılarını, eksileri silip götürdü. Ülkemiz, geçen  bunca zaman içinde, bu kadar kötü felaketler ile de, karşı karşıya kalmadı. Dilerim ülkem ve ülkem insanları en yakın bir zamanda aydınlık günlere kavuşur.

 

( Zaman Mı Değişti? Biz Mi Suçluyuz? başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 6.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.