Sosyal Siyasal Güncele Dair

Büyüme hacmi gelisme sirri nedir neresidir denildiginde, Soguk Savas Yillari diye siyasi terminolojiye gecen Dogu- Bati bloklasmasi döneminde dahi HONKONG, LÜBNAN, SINGAPUR , AVUSTURALYA veya AVUSTURYA ISVICRE gibi tampon bölgelerin her  türlü alis veris geciserlerine transferik ederek  ve finans rampasi olarak kendilerine göre durumdan istifade edip avantaj sagladigi; serbest rekabetci temelini soygun sömürüye dayandiran piyasa piyasa kosullariyla devra düzen oldugu müddetce bütün oyunlar HOLLIWOOD, bütün taklitlerse YORO-AMERIKA`dan rol calma girisimciligidir.

 

Bu yüzden derler ki herseyin anatomisini – hatta Kapitalizm`ìn bile – anida fotokopisini cekip kendine benzeten JAPONYA`nin resmi dini yoktur. Kocca bir yalan ..! Cünkü hicbirseye inanmayan aslinda her inanmaktan imbiklenip demlenmis kendine göre uygunlugun FAYDA temeli üzerinde cikarimlarini karistirarak herseye inananmaktadir. Bu yüzden de Budizm, Doga Cok Tanriciligi, Taoizm gibilerle icli disli olan Japonya`nin bilim teknolojiyi kendilerine sagladigi FAYDA dolayisiyla her yeri tusunamiler tufanlar kasirgalar depremlerlerle sarsilip calkalanan oynakligin üzerinde tutunabilmenin yolunu DISARIYA ACILARAK saglayip dengelemenin aklina fikrine inanirlar. Yani icerdeki afetler oynakligina tutunabilmeyi disardan kazanacaklari MADIYATLA ancak tedarik ve temin edebileceklerine tapinip inanmaktadirlar . Yani Japonya`nin resmi dini, Yoro-Amerika`lardan klonlanip kopyalanmis roldür. Yani Serbest Piyasaci Neo Liberal Emperyal`ciliktir.

 

Burayi böylece gören eski Sovyet Sosyalist RUSYA ve CIN`de artik hic bir arabulucu tamponcuya gerek luzulu ve ihtiyac duymaksizin her türlü HOLLIWOOD siyasi ayak oyunlariyla acimasiz hukuksuz haksiz kiran kirana yayilmaci isgalci soygun sömürü baglaminda bütün Serbest PIYASACI Rekabetciligin yol yöntemlerini eksiksiz noksansiz her yerde uygulayan YURO-AMERIKA`yi taklit etmekteler. Yani aslinda yeryüzünde herkesin gercek anlamda resmi dini, herkesi kendine kul köle yapan  KAPITALIST Serbest Rekabetci Piyasa Pazarcilik Süper marka ve marketcciligidir.

 

Onucüncü Yüzyil`da  Ortacag karanligina batmis gömülmüs sefaletin derinlik boyutu ördügü korku ve karanliklardan cok daha büyük adaletsizlik esitsizlik dengesizligini umutsuzluga kapilip varolan bütün hükümlere inancini güvenini yitirdikce yeniden yeniden DiN YAZIP Dünya yorumlayan krallar soylular ve Kilise hiyararsisi, bütün cikar ortagi soytarilarin kiskirtici ( bugünlerde MedyaMagazin Marketciligi ) kundaklayiciligi sayesinde uydurduklari hurafelerin ( bizdeki topyekün Mafya Banka Borsa Tarikatlar toplulugu gibi ) kullanim tedavülüne kendilerini TANRILASTIRDILAR.

 

`Sonsuzlugun Yolcusu Yahudi ` diye bir kavram vsrsil yoksul celiskisini zirveye oturtarak VEBA´nin tam da Derebeylik`ten BURJUVA KENTLESMESi`ne gecis sancilari yaptigi toplumsal degisim sirasinda eski kafali DANTE Ilsahi Komedyasi`nin kaynaklik ettigi IDEALiZM cürümüslügünün bitis yeridir. Insanlar daha somut ve YERYÜZÜNDE olan bitenlere dönük sorular sormaya basladikca; HZ Isa`nin carmiha gerildigi yere kamcilanarak götürülme sirasinda, yara bere kanlar icinde yikilip soluklanacak kapi aranirken basinin belaya girecegi korkusuyla evinin önüne yikilmasina müsade etmeyen kunduraci, Hz Isa tarafinda iki dünyada her yerden kovulmaya lanetlenmis kilise tarafindan uydurulan hikayeye iliskindir. Aslinda da, hikayedeki sakli isim sonradan her gittigi yerden kovularak dünyaya Isa`nin ögretisini kendine göre yorumlayip yayacak olan Petrus`tur.

 

Dogru yanlisla, iyi kötüyle soguk sicakla efendi köleyle yolcu hanciyla erkek kadinla kus kediyle herkesin kendini yaratip yakistirdigi gibi kaidesi kurali tabiati dogasi olayan sahnelenmis tezgahta VENEDiK TÜRÜ Karnevallemeler buradan dogdu türedi. Ve her türlü felaketlere elinden ve gözünden düsürülmeyen ekran yahut cep telefonlarinin kulu kölesi olma  feaketleri de burdan ilerledi gelisti.

 

Tarih ilerledikce , sanayi tarim ulasim iletisim yazi matbuat teknoloji ilim bilim degistirdigi toplumla beraber sürekli ilerleyip gelistikce herkese bitmis tükenmis umutsuzluk caresizlik dert sorun kaygi endise yükünü alarak hic kimseden hic birsey istemeyen yerine cografyasina ve toplumuna göre degisen kisilik kalip ve kostümlerle her hüner sahibi INSAN ÜSTÜNÜ NITELIKLI Don Juan, Donkisot, Kazanova, Robin Hood, Viktor Hügo, Kafka, Karl Marks, Carli Caplin, Süpermann veya Örümcek Adam giller vesaireler ;  sonsuzluga yürüyen ve her yerden kovulaak hicbir yeri bulamamaya sökülmüs sürgün edilmis ve darda zorda kaldikca yukarda oturanlarin asagida yönetilip güdülenlere korku karanlik yalnizlik degersizlik anlamsizlik yorup yükledigi yolu yöntemi bilindik tezgahtir. Bu yüzden de yüksekligi gidecek gökyüzü birakmadik GÖSTERISLI KULELER ve yyayilmadik toprak parcasi birakmadik Tokyo Cinsi BETON  Kentler`iyle kendinden rol caldiklari YURO AMERIKA madde ve modeline uygun tarzda ve türevde  en cok Uzak Dogu ( Cin en basta olmak üzere ) ülkeleri ve Islam Cografyasidir.

 

Hal böyle oluncada ….

Her hali hareketi tavri durusu kendilerini yönlendirip yönetenlerin dakkasi saniyesini tutmayan oynak kaypak karakter örneginden taklit;  kedileri köpekleri dahi istedigi dönüsüm degisimlerin kalibina ve kilifina sokan  lüks tüketimli özenti ve imrenti soytariligina formatlayip klonlayanlarin beklentisi ve buyruguna göre  akil fikir iradeden sogumus soyutlanmis ve huzur dirlik ahlak hukuk kanun nizam istikrar saygi ilgi samimiyet sorumluluk sorgulamalardan kopmus yozlasmis gecim ve güven yoksunu kalabaliklara  korkuyu sefaleti kaygiyi baskiyi tehdidi  endiseyi günlük tüketimin serveti sermayesi olarak diretip dayatarak; kendilerini ne yaparlarsa yapsinlar her durumda karsi konulamaz seckin imtiyazliliga hic degismez sorgusuz yargisizligin keyfiyet ilahi ve siyasi otorite hükümrani kildilar.

 

Bu yolda bütün celiskilerini yarinsizliga toplayip yigarak, maddenin fizik kanunlari gercekligi ekseninde birgün enkazi katmanlasmis yikintilariyla dökülüp sacilacak toplumsal cöküntü ve cürümeyyi biriktiren cikar ve MENFAAT ganimetciligini herseyden cok önceleyen hantal buyurgan kisi keyfiyetine odakli calismaz islemez cözümsüzlügü issizligi yolsuzlugu soygunu sömürüyü iktidarsizligi her muhalif durusu olani da kolayca satin alinablirligin tarafina cekip cevirerek haydut harami mafya medya bütün yagma yikim ortaklariyla birlikte sahsa mahsus zorbalik otoritesi olarak kurumsallastirip devletlestirdiler.

 

Yetti artik ölecek üzülecek halimiz dayanagimiz ömrümüz varligimiz direncimiz durumumuz kalmadi diyene alistiklari yagma yikim hükümranliginin rakipsiz tepkisiz  villa saray sahsiyet keyfiyetinde -tipki ekmekleri yoksa pasta yesinler gibi hayat toplum idünya gerceklerinden kopuk uzaklasarak pahasi yükü derdi ceremesi sorunu sorumlulugu hep sahipsiz devletsizlige hapsolmus tüketim cilginligi bagimlisi kalabaliklara yükledikleri faturalarla fiyakasi kiyak itibardan hic bir masraf israfi kacinmayan  güc gösteris inzivasindan- biz sizi buyurmadikca kafaniza göre enkaz afet sebep ne veya nasil olursa olsun üzülüp öldügünüzü dahi duyurup bildirme hakkiniz yoktur – her bilgisiz liyakatsiz beceriksiz ülke yönetememe talan tarumarni örtüp kapatmaya yigilip biriken yikilis devrilislere hic bir istismarin dikis tutmadigi  sövüp sayisan korku baski yasak zorbaligiyla -demeye getirmektedirler.

 

Altili`da toplantidan toplantiya gösterisle gecen oyalama avutma ve aldatmalarla toplum denetlesyip serbest ppiyasanin buyurduguna göre her konuda etkin ayar verenler,  neredeyse hepsinin su yada bu sekilde BOP ESBASKANLIGI BÜNYESINDE koalisyon ortagi yedegi veya parcasi oldugu gercegiyle günü gündemi hic degismeyen bir felketten baska felakete al gülüm ver gülüm secim seanslari oynattigi; IMAR AFFI gibilerini hep beraberce kanunlastirip mühürden makamdan gecirmis olduklarinin hileli tezgan dümencileriydi.

Cünkü…ister gönülden duyguya ister zihinden davranisa hangi yol ve kanallarla olursa olsun KENDINE FAYDASI dokunmadikca hic bir seye ve hic bir kimseye yarar saglamaz gerek akil gerek duygu kaynagi. Iman...soyut hayata insana ve olaylara dokunmadikca sekilsel yahut görsel dolambacli izahatten öteye gidemez. Öyle olunca da en cok INANIP GÜVENDIKLERI tarafindan istismara ugratilir, aldatilir, kandirilir durumun depresyon nönbet degisimlerini yasar insan. Zamanla da; yani cok aldatilip kandirildikca da ugradigi istismarlar sebebiyle yalana harama yanlisa acimasizliga azaba gazaba kötümserlige güvensizlige- sökülüp koptugu ilgisiz itibarsizliga yiprandigi ezildigi üzüldügü  yozudugu ve yoruldugu tahammülsüz dayanilmasi sebeplerle alisir insan- her sakalliyi hacemmi sanarak -Gercek IMAN ve INANMA degerlerinden sogur uzaklasir. Bu bakimdan islamiyetin en temel hassasiyeti HARAMA el sürmenin somut örneklerini koruyucu akla ve inanan gönle kimdir seytan neresidir harami diye örneklemedikce; soyut ve yapay söylemleri tekrar eder durur ortam ve olay.

 

Seyfi Karaca………Subat/ 23

( Sosyal Siyasal Güncele Dair başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 2.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.