Deprem Ve Bizim Gerçeklerimiz


Deprem Ve Bizim Gerçeklerimiz!

 

Merhametten uzak uygulamaların(hep bana Rabbene) adımların günümüzde insanlığın en temel ihtiyaçlarını dahi karşılamada yetersiz kaldığı apaçık bir gerçek olduğu depremin etkisiyle bizdeki sarsıntının olmaması nedeniyle hala merhametten uzak ev sahipleri var!


İçimizde merhametten uzak piyasayı elindeki para ile yönetenlerin insafsızlığı var oldukça insanların refaha ve mutluluğa kavuşturmayı beklemesi zor olacaktır. Merhametten uzak olanın yaptığı binalar toplumun bağrında onulmaz yaralar açmıştır, bunu da depremle görmemiz mümkündür.

 

Elindeki para ile insanı esir almaya çalışanın böylesi bir dönemde, insanlığın mevcut sıkıntılara adil ve uygulanabilir çözümler bulma çabası muhakkak ki hiç olmayacaktır daha fazla kazanma hırsıyla zam üstüne zam ile sıkıntıları büyüterek daha fazla kâr elde etme ile maddi anlamda insanın müreffeh bir hayat yaşaması için çabaların insanlığın büyük bir kısmını sefalet ve yoksulluğa sürüklenmesine sebebiyet verecektir.

 

Sürekli zamlar ile merhametsizliklerimizle zorlanan insan, sürekli tüketmeye teşvik edilen ve sürekli borçlu hale getirilen insanlarımız, bir kuşatmaya maruz kalmış ve çıkış yolu bulamayacak derecede güçsüzleştirilmiş çare bulamaz hale gelmiştir, buyurun müteahhitlerin normal kum yerine deniz kumu kullanması olayıyla yıkılan evlerin altında kalanların hesabı nasıl verile bilinir ki? Yüksek kiralar isteyen vicdansız ev sahipleri varken kirasını ödemekten sıkıntı çekenlerin haline baktıkça yüreğim sızlarken o vicdansızların vicdanını üç kuruşa satarak sızlamaması beni deli ediyor deli! Benim ev sahibimde yüzde iki yüz zam istiyor. Oysa aldığım zam yüzde 30 iken bu nasıl olacak nasıl ödeyeceğim acaba?

 

Adımız Müslüman iken içimizde bazı gayri Müslüman, hatta hiç Müslüman olmayanların piyasayı eline alarak üç kuruşluk parası ile zam üstüne zam yapması, biz Müslümanlığımızla dinin tecrübe sunan doğrultusunda alternatif bir piyasa arayışına girmemiz gerekir.

Mehmet Aluç

 


( Deprem Ve Bizim Gerçeklerimiz başlıklı yazı kul mehmet tarafından 1.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.