Sevincini Bulmak


           Hayat beyhude yere harcanmadan evvela düşünelim. Allah, bizden neden ihlaslı ve takvalı olmamızı istiyor?  İbadetin adet haline gelmesini istemiyor. Peygamber efendimiz, 1 saatlik hakiki tefekkürün 1000 saatlik nafile ibadetten hayırlı olduğunu beyan ediyor. 

           Gelelim günlük hayatımıza. Yılgın ve yorgun bir toplum haline geldik. Ev, iş veya toplumsal yaşamımızda  adeta rol yapmaya başladık. İçinde bulunduğumuz zaman  dilimi yerine ya mazide ya gelecekteyiz. Öğretmen ders anlatırken onu dinlemeyip aynı konuyu YouTube veya kitaplardan öğrenmeyi tercih ediyoruz. Eşimiz gözlerimizin içinde kaybolup saklanmak istiyor biz onu da öteliyoruz. Mesleğimizde sönmüş yıldızlara döndük. Çocuklarımız beraber gülmek, beraber ağlamak istiyorlar onlardan da kaçıyoruz. 

            Enseyi karartmayalım. Gelelim münevverlerimizin bu konuda ortaya koyduğu çözümlere. Kanaat ehli olacağız. İsraftan uzak durup zamana bereket katıp işimizi çoğaltmalı. Şikayetten azade olmalı, ağlak insanlardan uzak durmalı. Gün ola harman ola, şerler def ola. Kalpler sevinçle dola. Hayatımızın her anına aşk katmalı. Allah’ın içimizdeki sesi olan vicdanımızı bastırmak yerine sinemizi derya eylemeli. Bu alemden bir Ahmet Bey, bir Ayşe Hanım geçti diyerek hayra kapı şerre kilit olan altın kıymetinde hz. insan olalım. Yeter ki eyvah demeden Allah diyelim. 
( Sevincini Bulmak başlıklı yazı Ferhadi tarafından 26.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.