Yüzyıllar öncesinden atalarımız,bir musibet bin nasihatten yeğdir,demişler bu konuda ne kadar da haklılar?Bizim insanlarımız ne kitap okumayı sever ne nasihat dinlemeyi oysa akıllı ve zeki insanlar başkalarının tecrübelerinden kopya çekerler.

Yaşadığımız bu felaket günlerini unutur muyuz,unuturuz.

Ders alır mıyız peki,üzülerek söylüyorum,sanmıyorum.

Az kelimelerle çok şeyler anlatmak istiyorum,bu da beni biraz zorluyor,dedim ya,biz ne  nasihat dinleriz ne nasihat edeni severiz. 

Evin kapısı kırılır,sahibi  kapısını yaptırır,hafif bir esintide pencereler kırılır,sahibi pencerelerini taktırır,zamanla sıvaları dökülmeye başlar,sahibi bir inşaat ustasını bulup  evini dipten tırnağa sıvatır,boyatır ve ansızın meydana gelen depremde ev,yerle bir olur.Adam:

-Elli yıllık dostumdun acı tatlı nice günlerimiz oldu ve tüm sırlarımı biliyordun, yıkılacağını neden haber vermedin,diye hesap sorarken ev dile gelir ve şöy der:

-Ben sana çok mesajlar gönderdim ancak sen  hiçbirini görmek istemedin ki....

Konuşur kardeşim,doğada var olan herşey konuşur;topraklar,binalar,duvarlar,yollar..
Onların seslerine kulak verelim,malum cemreler düşüyor ve cemreler  baharı müjdeler.O halde:

Birinci cemre gözlerimize düşsün;malın ve mülkün gerçek sahibini   görüp yaşantımızı ona göre düzenleyelim.

İkinci cemre beyinlerimize düşsün;önyargılarımızı,inatlarımızı ve kırgınlıklarımızı  söküp atsın,güzel düşünen güzel konuşur,güzel  konuşansa güzel ahlaklı olur.

Üçüncü cemre ise kalplerimize düşsün,kin tohumları  yerine sevgi tohumları eksin ki kardeşlik baki kalsın.
( Cemreler başlıklı yazı berberce tarafından 22.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.