Kendin Bilmez Bir Kader Şarabı İçtim
Ey gönül râh-ı didârından çeşm-ü zehrin içtim , 
Bilseler ne bahtlı günlerden hem - miskin geçtim . 

Artık felek bana baht-ı rehâsını açar mı bilmem , 
Nice gönüller dalında ağyâr oldumda bostanından üryân-ı aşk garib sinemi biçtim . 

Bilirim eflâk-ı cihanında hem zavallı hem hiçtim , 
Ya Râb , ben divan-ı huzur-û bâ-rigahında kendin bilmez bir kader şerâb-ı içtim . 

Senin mukadder dilediğine varmola asla gayrısın kelâmım , 
Ben yadeller dünyasında kalmış bir merâm-ım . 

Aksetse gönüller şuz edip sineme hem ağlarım , 
Ben ki nice gönüllerde kefensiz yatanım . 

Üşürüm hem rübb-ü levhinde kalemince ısınmak dilerken , 
Hem harab olmuş sineme yüce lütfundan bi - çare hakikat isterken . 

Ey fecr-i şecaat , lütf-u ile asârın mahdûmuna bir garib şems misali hem neşteler giryan olsun , 
Bozulsun divan ahır harab velakin bi demde garibin şarkına mahdûmun mahbûbu püryan olsun . 

Felek çatmasın çatık kaşlarıma kaşlar ki ol gamzedârın uğruna hubb-u Kevser niyaz-ı dilber olsun , 
Beni bi - gazelde nice garibler duası ile düçare okusun . 


( Kendin Bilmez Bir Kader Şarabı İçtim başlıklı yazı DervişBaba* tarafından 21.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.