Yani alem bunlarda. Hayır kızacağım şimdi o da olmayacak. İki nokta altlı üstlü, altı üstü iki nokta... Geçen aradı beni, abi noktayı yazdın, virgülü de yazdın, soru işaretini bile yazdın, bizi, iki noktayı niye yazmıyorsun diye sitem etti...


Ne yazayım ben size iki nokta alt alta üst üste hemhal olmuşsunuz kardeş kardeş, hatta kardeşten de öte belki...TDK iki noktayı hem dilbilgisi hem de matematik işareti olarak açıklamıştır. Her ne kadar (:) matematikte bölücülük yapsa da iki nokta üst üste, vatan haini olan bölücüler ile uzaktan yakından bir ilgisi yoktur, onun bölücülüğü sadece bilimin gereği olan bir durum...


İki noktadan sonra gelen cümle sizin yüreğinizi hoplatabilir de, içinize kasvet de düşürebilir, kuracağınız cümle ya da okuyorsanız kurulmuş cümle de en nihayetinde bir insanın beyninden süzülüp hayatınıza girmiştir...


Çoğu zaman bana sorar bu üst üste olan iki nokta ''Ahmet Ağabey öbür noktalar bizden çok farklı. Mesela tek nokta cümle sonlarına geliyor, hakeza üç noktada aynı şekilde genellikle cümle sonlarında ki yerini alıyor, biz niye üst üsteyiz?'' Şimdi ben bu üst üste iki noktaya ne cevap vereyim? Boş ver be arkadaşım takma kafana, siz de altlı üstü komşusunuz işte fena mı? Benimde buna vereceğim cevap budur...


Hayır bazen de aklıma takılmıyor değil, neden üç ya da dört nokta üst üste değil de iki nokta üst üste ya da iki virgül, iki soru işareti niye üst üst gelmiyor... Yoksa onlar iki nokta gibi birbirlerini aşk ile muhabbet ile sevmiyorlar mı? İki nokta aşk ile muhabbet ile hayatlarını sürdürüyorlar, birbirlerini ezmeden, kırmadan, dökmeden, üstteki nokta alttakini ezmeye çalışmadan, altta ki de üsttekine dayılanmadan... Keşke biz insanlara da örnek olsa iki nokta...

( Keşke Biz İnsanlara Da Örnek Olsa İki Nokta başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.