Noluyo Ya Noluyo

https://youtu.be/KvuQ2XZ6pFQ

Bu yazıyı, yukarıda linkini verdiğim kurtarma haberini izledikten sonra, kendimden utanarak yazdım.

"NOLUYO YA, NOLUYO?"


Kahramanmaraş’ta meydana gelen 7,7 ve 7,6 şiddetindeki depremde arama kurtarma çalışmaları devam ederken, ekipler enkaz altında kurtarılmayı beklerken uyuya kalmış küçük bir erkek çocuğa ulaşıyorlar. Ekiplerin çocuğu enkazdan çıkardığı sırada, uykudan uyanan çocuk şaşkın şaşkın etrafına bakınarak "Noluyo ya, noluyo?" diye, soruyor. Ekipler de çocuğa, “Günaydın, bir şey olmuyor, kahramansın oğlum” şeklinde cevap veriyor.

"Noluyo ya, noluyo?" !
Cevabı çok uzun, karmaşık ve zor bir soru sordun çocuğum. Şimdi biz sana, hangi yüzle, hangi üslupla, hangi cesaretle, nasıl cevap verelim? Aslında ne olduğunu anlatmaya dilimiz döner mi? Yüreğimiz dayanır mı bilmiyorum.

"Ya noluyo ya, noluyo?" !
"Korkma çocuğum korkma, bir şey olmuyor! Hem de hiç bir şey olmuyor, sabah oldu, kalk kahvaltını yap, okul servisi gelir şimdi" diyebilir miyiz? Ya da, zihninde, kalbinde hiç bir kötülük bulunmayan, alavere, dalavere, rüşvet, kayırma, torpil, haksız kazanç, rant, hırsızlık, ahlâksızlık, siyaset, haram, helâl, alın teri, doğruluk, dürüstlük, faziletli olma, erdemli davranış vb. kavramlar hakkında hiç bir fikre sahip olamayacak yaştaki yavrumuza, nasıl anlatabiliriz neler olduğunu?
Meselâ, "Noluyo ya, noluyo?" ! sorusuna;
İlkokul mezunu müteahhit amcalar, üniversite mezunu mühendisleri on onbeş bin lira maaşla, istedikleri gibi çalıştırıp, servetlerine servet katıyor.
Zemin etüdü yapmadan, onlarca kat bina yapıyor.
Çimentodan çalıyor.
Demirden çalıyor,
Çaldıkça biti kanlanıyor.
İnşaat ruhsatı veren belediyeler, cepleri doluncaya kadar bakıyor,
Cüzdanlarını doldurunca da, eksik meksik görmüyor.
İnşaat tamamdır deyip, bina bitince de tez elden iskân veriyor.
Şehrin her yerinde elit yaşam siteleri mantar gibi türüyor.
Biz anneler, babalar da ömür boyu biriktirdiklerimizle, ara kat, güney cephe, ferah salon, geniş mutfak, önü açık, doğa manzaralı, şehir içinde, şehrin her türlü olumsuz özelliklerinden arınmış diye ev niyetine mezar alıyoruz kemdimize çocuğum" desek, anlayabilir mi küçük evladımız bizi? Ya da doğrusunu söylesek, "Deprem oldu, eviniz başınıza yıkıldı, annen-baban, âbilerin-ablaların öldü, bir tek sen sağ kaldın, sen de ölme diye; seni çıkarıyoruz ahlâkı çökmüş, dînî ve insânî değerleri yıkılmış insanlık enkazının altından" desek, anlatabilir miyiz, "Noluyo ya, noluyo" sorusunun cevabını? Hiç sanmam, anlatamayız.
Soruna cevap veremiyoruz, özür dileriz evladım.
Otuz yıldır bu vatanın evlatlarına öğretmenlik yaptığım hâlde, Allah korkusunu, vatan aşkını, insan sevgisini, doğruluğu, dürüstlüğü, ahlâkî değerleri öğretemediğim için, önce ben özür dilerim senden çocuğum. Görevimi layıkı ile yerine getiremedim, suçluyum, gelecek nesillerin hakkını yedim, affet beni çocuğum.
Bu aç gözlüleri...
Bu hırsızları...
Bu vampirleri...
Bu leş kargalarını...
Bu mezar soyguncularını...
Bu, insânî değerlerden bîhaber, ahlâk fukaralarını ve... Her neyse...
Ben yetiştirdim, biz yetiştirdik,
ÖZÜR DİLERİM ÇOCUĞUM.

#aslanyılmaz#sürgünadam#

08/02/2023 Cumayeri/DÜZCE
( Noluyo Ya Noluyo başlıklı yazı sürgünadam tarafından 9.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.