RANT VE ACI
Bir güzeli sivilce zenginligi ise bir kıvılcım alır götürür..
Kişisel zenginlik ve güzelliklerin garantisi yoktur..Yanlış atılan adımlar ,yatırım kararları,yanlıs hayat biçimi gibi haller intikalen gelse bile servetinizi kuşa çevirir..
Devlet tüm millete ait bir yapıdır.. Bu yapının yıllara dayalı iyi yönetimlerinin olusturdugu zenginlikler,    refah göstergeleri  bir anda afet ,gibi gozonune.alinamaz şartların gerçeklesmesi ile bir anda tüm sahip olduğunuz zenginlikler sıfırlanır.  

Sağlık gider, vucut bütünlüğü son bulur .Elsiz kolsuz olarak hayatınızı idame etmek zorunda kalabilirsiniz.. Neden?
Deprem baba ne demişti?"Deprem öldürmez, bina öldürür  .."demişti ..Yani yanlış yere yapılan ,yanlış yada eksik malzeme kullanımı ile insa edilen, kontrolleri yapılmadan kullanıma açılan binalar öldürür..

O halde sarhoş olarak yola çıkarsan yaptığın itligin bedeli ,ölü sayısına bağlı olarak ağır ceza mahkemesinin görevlendirilmesi ile 20 yıla kadar cezadır.

Ya da iş guvenligi ne aykırı bir şekilde alınması gereken güvenlik tedbirini almazsan,işçiyi eğitime göndermezsen,   isveren ve kontrol mühendisi olarak hapis cezası alırsın ...
Peki bir belediye başkanı, yarma şeftali gibi fay hattı oldugu belli olan alanı ,imara açarsa sorumluluğu yok mudur?Sıvılaşma dedikleri binanın butun olarak yerin icime girmesi haline sebep olan killi tarım yapısı üzerine binaya insaat izni verilirse" sen masumsun baskan "diyebilir miyiz?

Rant a kosan muteahit çarşı göbeğinde , kentsel dönüşüme koşarken, gecekondu mahallesindeki kentsel dönüşümun yanından gecmiyorsa, carsidaki insaattan 1 yerine 4 kazaniyorsa ,bina coktugunde sayın muteahit semerisini yiyorsa ceremesini de çekmesin mi?Çekecektir..cekmesi gerekir..
Göğe yakın binanın götü mezara yakin olur..

Bir arsayı ,bir baba bırakıyor..

5 kardes bolüşemedi diye mahkeme satış kararı veriyor..

kardesler 5 in birini alıyor.. Muteahit ayni arsayı alıyor 10 daire kazanıyor.. 1 ini 10 yapiyor  ...

Simdi kardesler salak degil

Muteahitte dünyanın en akıllısı degil 

Hata nerede ??

Sistemde

Göğe yakın olan binanın mezar taşı peşin olur..

İs merkezlerini götünü mezara yakınlaştırır.. Ama konutları yapma iste gecenin 4 unde isyeri boş olur ama evler.doludur.

Evimizi bize  mezar yapma  yatay yapılaşma dışında konut musadesi verme.Ama yok iste ..Kamuya veriyorsun yine olmuyor  

Mesela kamuya verdiğinde rüşvet kayirma kat verme ödülü , siyasi diploması gibi hallere kaçak katlar,görünmez katlara, faylar,eski faylara, proje bazında dönüştürülerek insaat izni veriliyorsa tuketici olarak vatandas muteahitten mali alirken bir kısım belgeleri istemeli ve hatta bu belgeler zorunlu olarak satıcı tarafından satışa eklenmelidir..
-Fay hatlari üzerinde olmadigini gösterir harita
- Zemin arastirma etüdünun sonucunu gösterir belge
-insaata mahsus Beton kalitesini gösterir belge
-İnsaata mahsus Kiriş hatır ve sutunlarda kullanılan demir ve niteliklerini gösterir  belge
-Cok kata donus ve kat artışlarının gösterir zaman araligi çizelgesi
Bu belgelere ragmen alici daireyi satın aldığında.meydana gelen zararları da.gozonun3 almus demektir..Aksi halde ilkokul mezunu ustadan dönme müteahhitler, insaat mühendislerini de.mimarlari da is givenlikcileri de parmaklarında oynatmaya devam ederler..
Merkezi idar.ve.yerel idare tarafından seçmen olarak beklentilerimiz de.soyle olmalıdır...
Deprem öncesi ve deprem sonrası  yapılacak olanlar :
1-Bina sıhhati:
Demir kalitesi, beton kalitesi proje ilim vw fenne uygunluğu
2-Arazi sıhhati:
İmara acılacak sahalar " fay hattı" veya devamı  hat üzerımde olmayacak
3-U şeklinde prefabrik Sosyal donatı alanlarının Toplanma merkezinin mahalle kesisim noktalarımda teskili (konut sayısı/2 m2 Bunu yapmayan her yerel yonetici ölenlerin müteahhitlerle beraber sorumlusudur..

DEPREM SONRASI
1-Araçsız hareket kabiliyeti
2-Toplanma merkezlerinde yer alma
3-Yardım için  emir ve talimatlara uyma
4-Pofesyonel yardim ekiplerine ,yardimci olacakların isaret ve kayıtlanması yağmacı olarak iller arası hareket eden hırsızları engelleyecektir..

Koordineli sabit yardim merkezi biçare insanları ortada sogukda aç ve açıkta bırakmayacagi gibi  ,yıkılmaz binalar hem can kayıplarını hem de ekonomik yıkımları ortadan kaldıracaktır.. Tek yol rantcilara karşı acımasızca tedbirler almaktir..Aksi unutur gideriz

Kahramanmaraş merkezli Malatya Şanlıurfa,Diyarbakır,Gaziantep Adıyaman Hatay, Osmaniye Adana da.depremde.hayatlarini kaybeden hemşehrilerime allahdan rahmet ailelerine sabırlık yaralılara acil şifalar diliyorum

( Rant Ve Acı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 6.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.