Emek veren, emeğini yiyen.

Güzel sözü olan,  güzel özü olan bir adam.

Bize çift sürmeye gelirdi.

Öküzleri de kendi de çok çalışkandı

Çok yorulduğunu  gördüğüm zaman  ona, pınardan ona soğuk su getirirdim

Suyu kana kana içer " Adamsın Bee" derdi . 

Daha çocukken  bana  böyle denmesi hoşuma giderdi,

Musa Amcanın, köyde çalışması geçimine yetmez, gurbete giderdi. 

Baharın  Ankara'ya gelir, sonbahara kadar inşaatlarda çalışırdı.

1986 yılının  yazı inşaatlarda çalışmış,  sonbaharda parası almış cebine koymuş köyüne dönmek için garajın yolunu tutmuştu.

Yatakları, yorganları hep sırtındaydı. İnce sünger yatakların rulo yapıp, içine ince  battaniye koyar,  gittikleri inşatların  barakalarında, hemen serip yatardı.

Sırtında yatak, bir elinde elbise valizi, değir elinde keser, testere vs. takım çantası  zorlukla gidiyordu.

Onun bu zor durumu  gören genç, "Amca yardım edeyim sana"  dedi.  Sırtındaki yatağa aldı ve  garajın kapısına taşıdı.

Gencin bu güzel hareketine her zaman söylediği gibi.  " Adamsın Bee" dedi

Biletini almak için perona, arka cebindeki cüzdanına el altı, yoktu. Dondu  kaldı.  Tekrar tekrar ceplerine baktı, cüzdanı yoktu.

 Oraya  yığıldı kaldı, çevreden yardımına koştular, su kolonya. Biraz kendine geldi. 

Polise gitti durumu anlattı,

Polis "Amca sen bu  üçüncü inşaatçısın parası aynı şekilde çalınan" dedi.

Belki  bulunur diye, o gece  garajda sabahladı. 

Ertesi sabah  hırsızlar yakalanmıştı; fakat paralar  Maltepe'nin eğlence mekanlarında bir gecede yenmişti.

Polis  " Amca, bu adam mı  senin para çalan" diye sordu.

 Musa Amca " Bu adam değil, bu adam olsa benim çoluğum çocuğum için 6 aydır  alın teriyle kazındığım paramı  çalmazdı" dedi

( Bu Adam Değil... başlıklı yazı Herstory tarafından 4.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.