Ahir Zaman

Çalan ördü ağı başa,
Yolan oldu ağa, paşa,
Talan edip, dağa, taşa;
Çökenlerin, işi tıkır!
Ahirette, hali duman.

Araba lüks, büyük yalı,
Bastığı yer, ipek halı,
Yetim hakkı, bebek malı,
Fitil fitil burnunuzdan;
Gelir elbet, bir gün yaman.

Hani saygı, sevgi, huzur?
Üretim yok, her şey hazır,
Herkes alim, okur-yazar!
Klavyeden, fikir verir,
Seçilmiyor sapla saman.

Güvenecek insan bitmiş,
Tasla tarak, hepten yitmiş,
Garibana, gücü yetmiş,
Gelen vurmuş, giden vurmuş;
Arar durur berk bir liman.

Merhamet yok, tahammül yok,
Haset, kibir, riya pek çok,
Komşusu aç, kendisi tok,
Deve yutsa, gözü doymaz;
Göbek şişmiş, patlar aman!

Değişiyor mevsim, iklim,
Alaca'dır, şaşar aklım,
Tefekkür et, iki büklüm;
Mevla’m haktan ayırmasın,
Yaşadığım, ahir zaman.

30.01.2023
Muhittin Alaca 

Bilgi: Kuyruklu Yıldız

Parlak yeşil bir kuyruklu yıldız, 50 bin yıl sonra ilk kez Dünya'ya yaklaşacak ve bir ay boyunca izlenebilecek.
NASA yetkilileri, buzla kaplı ziyaretçinin ilk olarak Mart 2022'de Jüpiter'in yörüngesindeyken tespit edildiğini söyledi.
Perşembe gününden itibaren Kuzey Yarımküre'dekiler için dürbünle küçük bir yeşil parıltı olarak görülebilir.
Bilim insanları, kuyruklu yıldızın 2 Şubat'ta Dünya'ya en yakın konumda olacağını söyledi.
NASA, bu ayın başlarında blogunda "Kuyruklu yıldızlar herkesin bildiği gibi tahmin edilemez, ancak bu, parlaklıktaki mevcut eğilimini sürdürürse, karanlık gökyüzü altında çıplak gözle tespit edilmesi kolay bir gök cismi olacak" dedi.
NASA'ya göre, C/2022 E3 (ZTF) olarak adlandırılan buzlu gök cismi, 2 Şubat'ta Dünya'ya en yakın geçişini yapmadan önce 12 Ocak'ta güneşe en yakın geçişini yaptı.
Planetary Society, "kuyruklu yıldızın güneşin etrafında dönmesi yaklaşık 50 bin yıl sürüyor, bu nedenle onu görme fırsatı ömür boyu yalnızca bir kez gelecek.

Kaynak: TRT Haber.

Değerli dostlar, pek çok kıyamet alametleri çıkmıştı zaten. Bizim yaştakilerin yarım asırda görmediği pek şey kalmadı. Peygamber efendimizin hadisi şeriflerinde, Mehdi (A.S.)'mın zuhur etmesine yakın, buna benzer bir yıldızın belireceği buyurulmuştur. Belki de o vakitler yaklaştı. Bakalım daha neler göreceğiz. Birlik olma, kendimizi hesaba çekme vaktidir. Saygılar. Selamlar.
( Ahir Zaman başlıklı yazı Alaca tarafından 30.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.