Müslümanların Trajedisi

MÜSLÜMANLARIN TRAJEDİSİ


MÜSLÜMANLARIN TRAJEDİSİ

Bu trajedi yüzyılların trajedisidir. Bu trajedi gerçeği bilmenin, hakikate adanmanın trajedisidir. Bu trajedi şeytanla insanın, nefisle ruhun savaşının trajedisidir. Bu Adem’le Havva’nın yeryüzüne gönderilişinin trajedisidir.
Bu trajedi acılarla doludur, kan ve gözyaşlarıyla doludur, ıstıraplarla yoğrulmuştur,
Ayrılıklarla, çilelerle sarmaş dolaş olmuştur bu tragedya. Adem’le Havva’nın Cennetten çıkarılışı, dünya sahrasına çırılçıplak gönderilişi, avret yerlerini yapraklarla sarmaları, büyük yalnızlık çölüne sürüklenmeleri, ayrılıktan şerha şerha yanması yüreklerinin hep hepsi bu tragedyanın bir parçası.
Sonrası da var bu tragedyanın. Asırlar sürecektir bu macera. Kardeş katilleriyle dolacak bu dünya. Soykırımlara görülecek bu macerada. İblisleşecek Ademoğulları kaplayacak yeryüzünü. İblisin bazı oğulları Adem tarafına geçecek buna karşın.
Allah inancı yok olacak, ateşe suya puta tapınılacak Allah yerine, Firavunlaşacak bazıları Nemrutlaşacak, Şeddatlaşacak. Kendi nefsine tapacak insanlık. O da yetmeyecek, paraya, pula, şan ve şöhrete tapacak, makam ve mevkie kul olacak.
Peygamberler gönderecek Allah zaman zaman sapıtan kavimlere. İnananları olacak, inanmayanları da. İnananları bazen o kadar ileri gidecek ki onları ilahlaştıracak, inanmayanlar ise onlara karşı geldikleri yetmezmiş gibi suikastlarda bulunacak, hatta öldürecekler.
Bu yüzden belalara uğrayacaklar, doğal afetlere ve felaketlere duçar olacaklar. Bu da yetmeyecek hakkı batıla karıştıracaklar, doğru yolları sapıttıracaklar ve kendilerini en doğru yolda bilecekler ve takdim edecekler, bununla da yetinmeyerek gerçekte hakikat adamı olan kitlelere savaş açacaklar, onları öldürecekler, aşağılayacaklar, işkencelere tabi tutacaklar, bu uğurda düşmanlarıyla işbirliğine gidecekler.
Bu yolda baba oğul karşı karşıya gelecek, savaşacak, birbirlerinin hayatlarına kastedecekler. Bu amaçla en olmaz işlere kalkışacaklar, kafirleri dost edinecekler, öz kardeşlerini satacaklar. İsa’nın havarilerinden biri gibi peygamberlerini satmaya karar verecekler. Yahut peygamber kocalarına ihanet ederek onu düşmanlarına ihbar edecekler. Onların ocaklarını yıkacaklar, onları yurtlarından edecekler. Onların masum çocuklarına kıyacaklar, kadınlarına tecavüz edecekler.,
Hakkı tutup kaldırmak yerine hakkı batılla değişecekler, amaca varmak için her yolu mubah görmekte sınır tanımayacaklar, hatta amaçlarından sapmak pahasına. Güce tapınacaklar. Güç adına hakkı zayi edecekler. Hakkı batıla teslim edecekler, feda edeceklerdir. İşte şimdi tam da o zamanda, öyle bir trajediyi yaşıyoruz.
Bu trajedi korkunçtur. Müslümanlar için tam bir fitnedir. Sıffin savaşını Ashab bunun için yaşamıştır. Kardeşkanı bunun için dökülmüştür. Binlerce ocak bu yüzden söndürülmüştür. Hepsi Kıyamete dek gelecek Müslümanlara ibret ve nasihat olsun diye. Timur’un Yıldırım Bayezid ile savaşı da budur, şehzade savaşları da budur. Bunun adı fitnedir. Ve fitne katilden daha şiddetlidir.

Ahmet Kemal
( Müslümanların Trajedisi başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 26.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.