İTİNA İLE DEVLET YOK EDİLİR
Devlet inancı ve mutlakiyeti geriye düşerse, merkez kayması olur..En buyuk memnsubiyet şuuru olan vatandaşlık bağının yerini,etnik bağlılık alır.. 
Kırlangıç bile her sene yaptığı yuvaya gelir. Tavuk yumurtladıgı yeri unutmaz.. Çuvalla km lerce öteye bıraktığın kedi yine ikametine döner..Devletin merkezini  parcalayan icin Kaçınılmaz son    parçalanmadır...
Hukuk var olan devlette vucut bulur,senin vücudunda degil..
Devlet yok olacaksa. Binler, yok olacağına senin vücudun yok olsun.Yoklugun bu hali ile bile bir ibadettir..
Osmanlı halk isyanları nın başlaması lükse ,Şatafata degil aslında merkezi otoritenin zayıflatılarak ortadan kaldırılmasına yönelik hareketlerdi..100 yıl geçmeden Lale Devrinde başlayan Merkez kayması etnik bilinclenmeyi,etnik bilinçlenme 500 kişilik cetede vucud bulan ve  o zaman icin  homojen toplum yapısı bile olmayan,Antik çağda bile Atina birliğinden öteye gidemeyen  Yunanistan ı 1826 da doğurdu.
Cumhuriyetin ilanı, devrim yasaları oluşturulması ve uygulanması, kayan merkezi yerine oturtma çabasıdır..  
1960 dan itibaren yapılan her ihtilal ve yapılan her anayasa degisikligi 1923 merkez çalışmasını kaydırma çabasıdır.
O dönemin alimlerinin yazdıkları hukuk kitaplarını okuduk..O dönemde açılan üniversitelerde okuyanlar bu dönemde alimlesenleri yetiştirdi İçimden hain olanlar yetişmedi sadece hainliklerini gizleyerek geldiler..Tıpkı merkezi kayan Osmanlı yı yöneten ama zayıfladığı anda ortaya çıkıp  boğmaya çalışan azınlıklar gibi ... 
Bu secim o seçim "hainleri secmeme seçimi "başarırsan TC var. Parti amblemi lider adı degil tek tek bizim dışımızda belirlenen vekil adaylarının eleyerek seçme günün kutlu olsun Büyük Turk milleti ..

Torun Halili
( İtina İle Devlet Yok Edilir başlıklı yazı HALİLİ tarafından 21.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.