Ünlü Türk Hakanı Erke Han | Güney Türkistan

Tırnak içindeki “Geçmişini Bilmeyen Geleceğine Yön Veremez” özlü sözünü Mustafa Kemal Atatürk söylemişti!

Bu güzel özlü sözden yola çıkarak, Bilinmeyen Türk Tarihinin köklerine doğru, kısa bir yolculuğa çıktım!

Okullarda öğrencilere, Türk tarihinin derinliği ve genişliği bir kenara bırakılarak, Nasrettin hocanın leyleğe kuşa benzetme fıkrası gibi “ayakları gagası” kesilerek tarih dersi veriliyor.

Genişlik ve derinlik sözcüğünü bilerek kullandım.

Zira tarihin geçmişini büyüklüğünü anlatacak kelime var mı, yok mu tartışılsın istedim.

Bu gün Türkiye Cumhuriyetini yöneten siyasetçiler, Türk tarihini Selçuklu ve Osmanlı İmparatorluğu ile sınırlayarak, İnsanlık tarihi kadar eski olan Türk tarihine miyop gözlükleri ile bakıyorlar.

Onun içindir ki hem iç siyasette, hem de dış politikada işler çarşafa dolaştı.

Her şey karma karışık.

Türkiye’nin Güvenliği ABD Genel Kurmay başkanı ile konuşuluyor

Yazının başlığını “HAN ERKE” koyarken de Türk tarihini ne kadar az bildiğimize dikkat çekmek istedim.

Sahi 78 milyon milletin iştiraki ile sınav açsak ve “Han Erke” kim diye sorsak, bu soruya eğitimli ve de eğitimsiz kaç kişi Kuşan Hanı derdi?

Bu soruya cevap bulmak, bile sayısal lotoyu tutturmak kadar zor!

Onun için kariyerinin önünde Por. Dr. Yazan siyasetçi   Yasin Aktay “ adındaki okumuş cahil,  "Türk dediğin bir sentezdir zaten. Türk diye bir ırk yok"  diyecek kadar küçük!

Hâlbuki Türkler, Tarihin tanıdığı en eski ve en köklü milletinden akla ilk geleni.

Han Erke, 78 yılında Kuşan hanlığının tahtına oturmuş. 23 yıl yönetmiş!

Hanın en büyük silahı, ne ok, ne örme demir ne de taş; sadece söz imiş!

Şimdiki siyasetçiler gibi kıvırtmaz, özü sözü bir konuşurmuş. Ağzına kem söz yakışmazmış.

Erke Han’ın huzurunda “TÜRK” sözünü sesleri titreyerek telaffuz ediyorlarmış.

Anlayacağınız Türk kimliği inkâr edilecek, ya da ayaklar altına alınacak bir kavram değil; kutsal bir kimlikmiş…

Umarım (78) dikkatinizi çekmiştir. Önünde başka bir rakam yok! Demek ki Kuşan Han’lığı

İslamiyet’ten en az 5 asır önce varmış!

Din Kardeşliği adı altında Türk kimliğini yok etme seferberliği ilan eden kuş beyinlilere bir kitap ismi vermek isterim.

 ABD doğumlu, Meksikalı yazar, Bene D. Matlock’un “ Ey Dünya İnsanları Hepiniz Türksünüz” isimli kitabını edinin ve kayıp uygarlığın sırlarına doğru yolculuğa çıkın.

Sizi cümbür cemaat elinde bir fincan Türk Kahvesi ile orada ayakta karşılaşacağım.

                                                       Kuşan Imparatorluğu GIF - Kuşan Imparatorluğu - Discover & Share GIFs     

Makale -Arşiv.
( Han Erke başlıklı yazı Hayal Denizi tarafından 17.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.