Kızım zaman geçiyor... Aylar geçiyor... Yıllar geçiyor. Kısacası ömür geçiyor... 45 -50 sene önce bir çocuktum Hayatın ne olduğunu bile bilmezdim. Sadece bir hedefim vardı Oynamak, eğlenmek. Yıllar aktı geçti. Çocukluk, gençlik, olgunluk derken artık ihtiyarlık dönemine girdik. Sorsan ki "Peki babacığım yaşın gelip geçti ne anladın dünyadan?. "Derim ki"Kızım" hiçbir şey." Sadece gönderildik bu çilehaneye. Belli bir süre kalacağız Sonra da asli yurdumuza döneceğiz.

Ebedi ömürle kıyaslarsak sanki bir ağaç altında durduk, birazcık dinlendik sonra YOLUMUZA devam ediyoruz. 
Öyleyse kızım bu kadarcık kısa bir ömürde gülsem ne olur , ağlasam ne olur? Ne fazla bir kayıbım var ne de fazla bir kârım var. Öyleyse gam çekmeye değmez. 

Asıl keder veya sevinç öbür alemde. İmtihanı (Allah korusun) kaybedersek işte o zaman ebedi felakete düçar olmuş oluruz. Bir daha geri dönüşü yok ki hatamızı tamir edelim kızım.

Geri göndermiyorlar. Öyleyse hatalarımızı tövbe ile burada telafi edelim.(Rabbım hepimize nasip eylesin )eğer imtihanı kazanıp da Rabbımızın rızasına nail olursak işte sevinç, işte bayram budur kızım. Sevin sevinebildiğin kadar. Tek bir hedefimiz olmalı O da şu:-NE YAPIP EDİP RABBIMIZIN RIZASINI KAZANMAK.- 
Bu yolda en büyük iki düşmanımız var. Biri nefis biri Şeytan.amansız iki büyük düşman.İkisini de yenmek zorundayız.(Rabbim bu yolda bize yardım eylesin.)

Bunun ya yolu evladım- İTTİKA VE İTTİBADIR-. Yani Allah'tan korkmak, ve Allah'ın buyruklarına teslim olmaktır. En büyük önder Allah resulü Hazreti Muhammed Mustafa'dır. Onun sünnetine tabi olan kurtulur. En büyük kılavuz Hazreti Kur'an'dır. O'nu rehber edinen ebedi saadete nail olur.

Sakın namazlarını aksatma kızım. Dünya ve dünyalık arkadaşlar sana namazını unutturmasın. Ahirette ilk hesap namazdandır. Namazın hesabını verene diğer hesaplar kolaylaştırılır. Namaz hesabını veremeyenin diğer hesapları daha ağır geçer

Allah hepimizin yardımcısı olsun o büyük günde.

Nuri Baş
( Bir Babanın Kızına Nasihatlarından Bir Kesit başlıklı yazı NURİ BAŞ tarafından 15.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.