Hemen hemen her Karadeniz fıkrasında vardır. Bu tipler, yani bir İngiliz, bir Fransız, bir de Alman. Kimi zaman bir de Rus girer, işte hepsi o kadar. Oysa ki dünyada iki yüzün üzerinde ülke var. Jamaika var mesela, Trinidad diye bir ülke var. Papua Yeni Gine var. Var oğlu var...


Buradan Lazlara ve Temele sesleniyorum. Laz kardeşlerim ve de Temel Kardeşim, anladık fıkraları ve fıkralara girmeyi çok hem de çok seviyorsunuz ama, vaz geçin artık, bu İngiliz, Alman, Fransız sevdasından. Bunlardan başka milliyette ki insanlar giremeyecek mi bu Laz Fıkralarına, Temel le yarenlik edemeyecekler mi? Rahat bırakın artık Temeli de arkadaşlarını kendi seçsin.


Mesela bir gün trende giderken yanında bir tane Amerikalı yerine Kanadalı olsun, İngiliz yerine Portekizli olsun, Fransız yerine, Moğolistanlı olsun. Temel biraderimizin de bu işe biraz sıcak baktığı duyumlarını alıyorum zaman zaman.


Temel uçağa biniyor, illaki yamacında Alman'ından tut da İngiliz'i Fransız'ı, hiç eksik olmuyor. Bıktık artık bu muhabbetten. Asya'dan mesela Çin'den, efendime söyleyeyim Bangladeş'ten, Surinam'dan niye kimseler olmuyor. İlla ki Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyinin içinde ki ülkelerle mi teşrik-i mesaide oluyor bu Temel ya da Dursun biraderler...


Çok sağlam duyumlarını aldım, Karadenizli Hemşerilerimden. Temel de, Dursun da, hatta Fadime bile bıkmış bu işlerden. Fadime ''Biz Karadenizliyuk kim olsa bizu sever da!'' demiştir. Sonrada ''Alman ile Fransız zaten AB üyesi, onlar bizi AB'ye almıyorlarsa biz de onları fıkralarımıza almayruk bundan sonra.'' diyerek son noktayı koymuştur...

( Bir İngiliz Bir Alman Bir Fransız Bir De Laz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.