Durmadan kişilerin başına bir şeyler düşürürüz. Yok efendim kişi başına düşen milli gelirimiz şu kadarmış. Kişi başına düşen doktor sayımız, öğretmen sayımız bu kadarmış. Kişi başına düşen cep telefonu sayımız bilmem kaçmış...


Kişilerin başına bazen de değişik değişik şeyler düşer, düşmeli de en azından. Örneğin ben çok merak ediyorum, bir memlekette kişi başına düşen şerefsiz, haysiyetsiz, onursuz insan sayısı kaçtır? Bunlarında bilinmesi lazım. İstatistikler kişi başına düşen akıllı telefon sayısını üç aşağı beş yukarı bilirde, kişi başına düşen ve o akıllı telefonları salakça kullananların bu yüzdende psikiyatrik vaka olanların sayısını bilemeyebilir...


Otobüslerde yaşlılara ve hamile bayanlara yer vermeyenlerin kişi başına düşen onun bunun çocuklarının, sayısı kaçtır acaba?


Bir de aramızda egosu kendinden büyük bir dolu insan var. Acaba onların kişi başına düşen oranları kaçtır, bunu da çok merak ediyorum doğrusu... Bir de küçüldükçe büyüyen insanlar var. Her ne kadar kişi başına düşen yüzdeleri çok olmasa da var böyle insanlar...


Caddede tek başına yürürken kişi başına balkonlardan düşen, başta saksı olmak üzere, başka başka şeylerin oranı nedir? Ya da rüzgara karşı teşaşür yaparken rüzgarın ters esmesi sonucunda üstü ürik asit olanların kişi başına düşen oranı nedir? Vayyyy be! Ne istatistikçi oldum yahu!


Trafik ve onun kazaları ülkemizde büyük bir sorun. Güzel yurdumda kişi başına düşen Trafik Magandası sayısını da bilmemiz lazım ki arsız, huysuz, cibilliyetsiz magandalarla, daha kolay mücadele edebilelim. Bunların cezaları da azami derecede artırılsın ki yolda makas atmasınlar, ufak bir hatada birilerinin önünü kesip artistliğe yeltenmesinler...


Hafta sonları saçma sapan magazin programlarını izleyenlerin ve bu programı izlerken kafası bozulup da televizyondakilerin yedi sülalelerine saydıranların, saydırmakla da kalmayıp, kanal değiştirenlerin, kişi başına düşen sayısı kaçtır? Hadi çalıştırın torikleri de bu istatistikleri yakalayın...


Bir çoklarınız biliyorsunuz kişi başına düşen kitap okuma oranında ülke olarak çok alt sıralardayız. Bu oranı ne kadar artırırsak toplumumuzu da muasır medeniyet seviyesine yükseltmek o kadar kolay olacaktır... Bir de kitap okuyanlara kötü gözle bakanların kişi başına düşen sayısı ne kadar acaba? Bunu da bilelim ki bunları saf dışı bırakalım...

( Kişi Başına Düşen Bir Şeyler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.