Yine Demlenmiştim Yalnızlığımla

 Обои вода, девушка, горы, птицы, туман, одиночество, настроение, утки,  водоем картинки на рабочий стол, раздел настроения - скачать

Yine demlenmiştim yalnızlığımla tek başına otururken her zamanki kır kahvesinde, yudum yudum içerken yalnızlığımı, paylaşanım olsun gözlerine bakınca kaybolacağım aşkla içinde gezinirken mutluluklar içinde olacağım bir yâri diledim yüce Mevla’dan gönlümde. Sanki bir anda (biliyorum dualara Rabbimin icabet ettiğini) duam kabul oldu, yanıma yirmi, altı yaşında güzeller güzeli bir genç kız yaklaşarak.

-Oturabilir miyim?

Dedi.

Bir anda şaşkınlık ve sevinç içinde içimde “Allah” dedim. Az kekeleyerek.

-Buy, buyurun! O ne demek? Her zaman oturabilirsiniz, zaten benimde buna ihtiyacım vardı.

Melekler etrafımda dolanıyor uçuyor gönlümü okşuyor.

-İşte duan kabul oldu, gerisi sende haydi durma.

Diyerek etrafımda uçmaya başlıyorlardı. Hani bir söz vardır kör ister bir göz yüce Rabbim verir iki göz. İşte bu sevinç içindeyim. Çay söyledim beraber içmeye başladık, bambaşka bir dünyadayım ve başım dönüyordu. Böyle bir an için içimde Rabbime binlerce kez şükürler ettim. Genç kız bana.

-Sizi yarım saattir gözlüyorum, sizde benim gibi yalnızlığınızı çayınızla yudumlarken bende sizin gibi iken bu ikimizin yalnızlığına son vermek için geldim, adım Rüya.

İsmi de rüya kadar güzeldi. Ben.

-Anlayışınız ferasetiniz için teşekkürler ederim, beni ziyadesiyle memnun ettiniz. Şaşkınlığımı mahzur görün ilk defa sizin gibi güzel bir genç kız tarafından değer verilerek beni onurlandırmanızın şaşkınlığı ve sevinci ile baş başayım.

-Neden?

-Neden olur mu? Paylaşmak kadar güzel olanı yapmak için bana yaklaşmanız bu dünyadaki tüm maddiyattan daha değerlidir ondan olsa gerek.

-Bu kadar büyütmeyin, sonrasında hayal kırıklığına uğrarsın.

-Bu anı yaşadıktan sonra hayal kırıklığını yaşasam ne olacak bu an bana zaten yeter. Sizi yalnızlığa iten nedir ki bu güzelliğinize rağmen?

Derinden bir ah çekerek konuşmaya başladı.

-Ah gözü kör olsun güzelliğin/güzelliğimin herkes kendi gönlünü mutlu etmek için seviyor benim ne istediğimi sormadan sadece kendilerine hizmet edeni bulmak için seviyorlar. Seviyorum seni diyen biriyle evlendim, bana gün yüzü göstermedi, dışarıya çıkamazsın, kimseye bakamazsın diyerek beni bir odaya kilitleyerek benim onurumu hayatımı hiçe sayarak beni derin üzüntülerin pişmanlıkların içine soktu. Ne yapmam gerektiğini düşündüm bulamadım. Sonunda çayına birkaç ot katarak bitkisel çay diye verdim, sonunda kafayı üşüttü akıl hasta hanesine yatırarak ondan kurtuldum. Boşanmaya kalsam hayır diyecek ya da beni öldürecekti başka çarem kalmadı.

Şaşkındım ne söyleyebilirdim ki?

-Sizi anlıyorum sonuç itibarıyla en güzelini yapmışsınız.

-Gerçekten mi?

-Başka yapılacak olanlar sizi hapise atacak iken şimdi ayrı ayrı yerlerde o sizi hatırlamadan rahatsız etmeden yaşıyorsunuz, en güzeli de bu, hak edenin hakkını vereceksin ki haddini bilsin.

-Sizi yalnızlığa iten nedir?

Haydi, buyurun cenaze namazına. Erirken karşısında bir mum gibi şimdi neyi hangisini anlatayım onun canını sıkayım ki? Çarpılmışım güzelliğine nasıl üzeyim? Göğsümde uçan kuşların kanat çırpınışını duyduğundan eminim galiba!Sanki yanımda Can Yücel fısıldıyordu şiirini kulaklarımıza.

“Bir masada karşı karşıya
Seyrederken dudaklarını senin
Dile gelmiş ilk Türkçeydik
Henüz başlamış kül rengi bahar”

-Şiiri sever misiniz dedim konuyu değiştirmek için, az önce Can Yücel kulağımıza fısıldadığı gibi gönlümüzü okşayan şiirleri.

-Bakan gözler şiir gibi bakarsa, gönlü şiir gibi duygusal kıymet veren ise şiiri de şairi de severim. Tabi denk gelirse nerede o şans bende!

O an yalnızlığını şiirle gideren bir şair var işte karşında duruyor, dememek için kendimi zor tutuyordum. Ona

Öyle bakma bana aşkla manaların en güzeliyle
Gözlerin böyle baktığında aklım başımdan gidiyor
Aşkın en güzeli aşkla bakan o gözlerin inan buna
Gözlerin aşkla beni yaktığında aklım başımdan gidiyor

Bu dünyam gidiyor aşkla seven senin dünyan geliyor

 

Bir anda diyemezdim. Zamana bırakmalıydım. Gerçi daha öncesinde zamana bırakmıştım zaman bana geri getirmemişti, bunu zamana bırakmalıydım. Ona.

-Gözlerinize bakarak aşkın sahilinde beraber gezmeye izin verir misiniz?

Bir anda şok olmuştu adeta. Başını öne eğdi.

-Öyle bir yer varsa neden olmasın.

Siz bendeki sevinci neşeyi hiç sormayın anlatamam, gerisini de yaşıyorum düşlerimde şimdilik kalkamam/uyanamam.

Mehmet Aluç


( Yine Demlenmiştim Yalnızlığımla. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 5.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.