Pasaklı,kendini beğenmiş,geveze,çelimsiz,kibirli ve şükretmesini bilmeyen nankör bir çoban varmış,hep koyunlarıyla övünürmüş,yılda iki sefer doğum yaparlar,bol süt verirler,etleri çok lezzetlidir,itiaatte kusur etmezler gibi.

Bir gün koyunlarını otlatırken  yaşlı koyunun sürüyü takip etmekte güçlük çektiğini görüp küfür edince bütün koyunların çok zoruna gitmiş,ağız birliği  etmişler.

"Bu sene gebe kalmayacağız."
"Hep aynı mıntıkada otlamayacağız."
"Sütümüzü hep yavrularımıza  vereceğiz,bu sevimsiz çobana vermeyeceğiz."

İşlerin yolundan gitmediğini anlayan çoban,durumu babasına anlatınca bir ton azar işitmiş.
"Beceriksiz olduğun burdan belli,köyün diline düştük,kimi görsem,'kısır koyunlara  daha ne kadar bakacaksın,bizimkiler ikiz ikiz doğuruyor,'diyor."

Rahatı yerinde,kulak  asar mı çoban, saldım çayıra mevlam kayıra, içinden  hepsini kurt yese de kurtulsam diye düşünüyormuş.

Neyse koyunun birisi kaybolmuş,onun haberi yok,aradan bir yıl geçmiş tabi o koyun başka sürüye karışıp  orda ikiz ikiz doğurmaya başlamış,süt verimi de günden güne artmış.

Bu koyun yüzünler çobanlar birbirine girmiş,biri diğerini hırsızlıkla suçlayınca köylülür de karışmış bu kavgaya ve çözüm yolu bulmaya çalışırken,demişler ki "koyuna soralım,hangi sürüyü isterse orda kalsın."

Koyunun çobana cevabı  ne olmuş dersiniz:

"Mala mal gibi davranırsan malsız kalırsın."
( Mala Mal Gibi Davranmak başlıklı yazı berberce tarafından 2.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.