ZAM ŞAMPİYONU DEĞIL
ŞAMPİYON ZAM
Yeniçeri ocağı kaldırıldıgından beri esnafın ve tacirin finansörü ,culus,bahşiş ve varsa zaferin 3 günlük ganimetcileri,halkı zamlarla karşı karşıya bıraktı..
Savaş yok ganimet yok.Değiştir padişahı, kap culusu, boşalan boş hazinedir..Düsen akçe nin imalat değeridir.. Lirayı, 1 akceyi mal edersen ,yeni ganimetin sahibi cay kaşığını verip ,kepçeyle lira  toplayandır 
Culusa alışanlar zihnende yok edilmedikçe bu topraklarda zam "Memed'in kaderi" dir.. 
Bu 4 .Dünya Savaşı, savaşmadan zaferi kazanan en iyi komutanların savaşıdır.. 3.sü yok 3.su olursa nükleer savas ve tüm dünya yok olacagı icin direkt 4.evreye geçtik.. 
4.Dunya savaşında zamlar var,yokluk var,kıtlık var hastalıklar var,algı var(açsın ama tok gibisin,1 günde devlerin aşkını yaşıyor 1 günde ehlibeyt kurbaniyken Yezide dönüşüyorsun gibi)Suda topraksız tarım yapıyorsun,12 aya yayılmış yarım zamanlı ürünleri tam zamanlı üretiyorsun ama herkes aç ve herkes borçlanarak daha da köleleşiyor. Tatil kredisi,konut kredisi,yenileme kredisi derken çıldırmış tüketim seni sen olmaktan tüm sevdiklerinden kopararak yalnızlastiriyor..Yetiseceksin,olmayan parayı harcamaya başlayanlar çalmaya da alısırlar.Ikinci işe yetişmek için ilk işverenin mesaisinden ,zaman ayıramadigi çocuklarının sevgisinden,üst soy ailesine gösteremediği saygısından çalar..
Tipki sarayın varlık sebebi olduğu yenicerinin, ganim
et sahibi paralı askerin tefe karşılığı beslediği esnafın gelirini çaldığı gibi padisaha  bağlı olması  gerekirken sarayına bağlı olup ,kendi varlık sebebini ortadan kaldırıp yenisinin culus yolu ile sikkelerini çaldığı gibi..
Çalıntı Ekonomide herkesin birbirinden borcu, herkesin birbirinden alacağı vardır.
padisah iyi.yonetemedigi zaferler kazanamadığı ganimetler.olusturamadigi icin ailseiz bıraktığı sevgisiz büyüttüğü devsirme yeniceriye borçludur.. Esnaf tefe karşılığı borç oldugu yeniceriye borçludur.. Tuketici borçlanarak  alis veris yaptığı esnafa borçludur.Memet mi ?Memet hep borçlu...
Çalıntı ekonomide ZAM HER ZAMAN ŞAMPİYONDUR. Zamların şampiyou ne nohut ne kuru fasulye dir.Bu sadece hedef saptırmadır.. "Tatlı tatlı yemenin acı acı o*urması olur"
Çalmyacaksın,çalışacaksın...Her zam miktarı rafdan çalınan malın yerine konması icin açık kapama faaliyetidir..
Yeniçeri orada kapıda bekliyor..Avukat orduları ile finansman firmalari,Alım gücü ile üreticileri boğarak rafları  dolduran 3 harfliler fiyatları ile de  tuketicileri boguyor..  Memed mi oküzu yok ki saban sürsün. 78 model Enter in yerine son model mavi boncuğu aldi ama mazot koyacak parası yok..Patatesi ekemedi.Ekemedigi patates %800,domates %300 para kazandirdi..Kendisi de fak fak fon un onude yardım kolisi bekliyor.Sosyal medya mecraları, çıldırmış tüketim kurbanları ile özenti yaşamların yeni öznelerini arıyor..
Başka bir yasam yok.
 Sadece an değil bütün zaman sana ait değerleri ile yasa kendini inkar etme... 
Yoksa köle sensin ...

Torun Halili 
( Zam Şampiyonu Değıl Şampiyon Zam başlıklı yazı HALİLİ tarafından 27.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.