İlkokul kitaplarında  öğretilirdi çocuklara zeytin;barışın,kutsallığın,bereketin,bilgeliğin ve saflığın simgesidir diye,şimdi o çocuklar var ya,bana neler yaptıklarını bir bilseniz....Okul sıralarında okumak-yazmak  kolay  ama uygulamaya geldiği zaman....

Geçimini benden sağlayanlar bu güz aylarını dört gözle beklerler,içlerinde iyi insanlar olduğu gibi nankör insanlar da var,iki yıl kısır kalınca,böğrümüze  dayayıverirler elektrikli testereyi  acımasızca,sesimizi duyan olmaz.

Üç katlı bir binanın arka bahçesindeyim bazen güneşin keyfini  bile çıkartamıyorum,beni diken amca vefat etti uzun yılllar oldu,amcanın yaşlı ve topal karısı var o bakıyor bana-tabi bakmak denirse buna,bir senede bir kova su dökmemiştir toprağıma.

Bir öğle vakti o yaşlı kadınla şişman komşusu geldiler yanıma ve dipten tırnağa şöyle bir süzdüler,halimi hatıramı soran mı var,şöyle konuştuklarını duyunca içim sızladı:

-Bunun dalları çok yüksekteymiş.
-Koca bir değnek var,onunla çırpalım mı?
-Gücümüz yetmez komşu,ilaçlarla ayakta duruyoruz zaten.
-Ne yapalım öyleyse?
-Şu üç dalı keselim,oturduğumuz yerden toplarız.
-Olur,dallarını da kışın yakarız sobada.

Dallarımı keserken o kadar canım yandı ki,keşke dibimden kesselerdi bu kadar acı duymazdım hem de kurtulmuş olurdum bu zalimlerin elinden,her sene her sene bunu bana neden yaparlar ki?

Balkonun altında olduğum için üst komşuların çamaşırları düşüyor üzerime;çorapları,atletleri,kilotları kimse gelip de almıyor,hiç mi utanma duygusu yok bunlarda?

Kimisi sıcak su,kimisi soğuk su,kimisi sigara izmariti atıyor üzerime hatta ağız dolusu tükürenler bile var,sabrediyorum,Allah ıslah etsin bunları bir yangın çıksa hem ben yanacağım hem koskoca bina yanacak  ama bunları düşünen kim?

O yaşlı teyzeyi ayakta tutan ilaç ise benim  yapraklarımdan yapılıyor,ben ona güç veriyorum o ise bana acı...

( Zeytin Ağacı başlıklı yazı berberce tarafından 22.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.