Yaşlılık;tüm canlıların kaderi,Allah'ın emri,insanların ise bilmek istemedikleri tek bilgi veyahut kabullenemediği  tek histir.Özellikle bayanları kızdırmak için iki cümle kurmanız yeterlidir:
1."Aaa,siz çok yaşlanmışsınız."
2."Siz biraz kilo mu aldınız?"
 
Onların "yaş"ile "kiloya" biraz takıntıları vardır şöyle ki,yetmiş yaşındaki ihtiyar ve şişman  teyzeye;
"Teyzecim siz çok genç ve güzel görünüyorsunuz,"deseniz size minikleriyle  eşlik eder ve mutlu olur yani kadınlar, her yaşta  ve her koşulda  sevildiklerini duymak isterler.

İnsanoğlunun  şu hayatta öldüremediği tek şey 'ölümdür.'İstediği kadar malı mülkü olsun,istediği kadar yeterli ve dengeli  beslensin ölüm,kaçınılmaz bir gerçek,yaşlılık ise bizi ona yaklaştıran bir köprüdür,her ne kadar düşünmesini istemesek de.

İnsan yaşlandığını nasıl anlıyor biliyor musunuz? "Aynaya bakarsın,saçında aklar varsa,yüzündeki çizgiler belirginleşmiş ve derin soluksa,elmacık kemiklerin  yumurta gibi dışarı fırlamışsa,gözlerinde gözlük,ağzında da takma diş varsa yaşlanmışsındır."gibi komik bir cümle kurmayın derim,bunlar doğrudur ama yeterli değildir.

Ben yaşlandığımı dün anladım,nasıl mı,karşıdan karşıya geçerken.Ben hala trafik işaretlerine bakıp sağı solu gözetlerken küçük,orta yaşlarda bir adam,yeşil ışık yanar yanmaz karşıya  atlayıverdi hem de iki adımla.

Daha dün dört nala koştuğum o yolları,adımlarım küçülünce  çok iyi anladım dünyanın kaç bucak olduğunu.

Şimdi soruyorum,hiç ölmeyecekmiş gibi çalışıp mala tapanlara,

Miras yüzünden kanlı-bıçaklı olmuş kardeşlere,akrabalara,

Konuşmayı sanat bilip halkını kandıran politikacılara,

Mum gibi günden güne eriyip  giderken ömrümüz,azgın nefsimiz hangimizin derdine bir çare buldu?
( Yaşlılık başlıklı yazı berberce tarafından 21.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.