Şimdilerde akıllı telefonların moda olduğu gibi 2000-2005 yıllarında dizüstü bilgisayarlar modaydı,hem taşınabilir hem de katlanabilir  olmaları tüketicilere çok cazip gelmişti.Hemen hemen her gencin  elinde birer laptop görmek mümkündü hem sokakta yürürken hem de yolculuk yaparken.

O yıllarda çalışmaya başlamıştım ve biriktirdiğim parayla bir laptop  aldım ünlü bir markadan.Bilgisarı açıp-kapatmak dışında hiçbir şeyini bilmiyordum ancak çok merak ediyordum  kullanmasını özellikle yazı yazmayı,çıktı almayı,dosya oluşturmayı falan çok istiyordum,arkadaşların  da  yardımıyla kısa sürede,bilgisayar kullanmasını  öğrendim.

Yağmurlu bir geceydi,gökgürültülü,şimşek çakıyor ve şiddetli bir rüzgar esiyordu,bense  odamda  bilgisayarımla başbaşayken aniden internet bağlantısı kesildi,kapatıp yeniden açsam da durum değişmedi.

Ertesi gün arkadaşın bilgisayarını  denedik,internet bağlantısı vardı,alalı yaklaşık bir yıl falan olmuştu.Fazla kurcalamadan  çantasına koyduğum gibi aldığım  dükkana götürdüm ve olup biteni bir bir anlattım,tabi anlattıklarım adamın hoşuna pek  gitmedi,'müşterileri rencide etme,'gibi birşeyler mırıldandı.Sonra:"Bunu teknik servise göndereceğiz,ordan sana bilgi verirler,sen faturasını getir!"demişti,ne kadar arasam tarasam da faturayı bulamadım oysa faturanın bir nüshası onlardaydı,bu şekilde zorluk çıkaracaklarını nerden bilirdim ki?

Her hafta gidip sorar olmuştum"
-Abi,ne oldu benim laptobun durumu?
- Haftaya kesin göndereceğim,bu hafta işlerimiz çok yoğundu.

Faturasını bulamadığım için sırf bana gıcıklık olsun diye benim dizüstü bilgisayarımı tam bir ay  sonra göndermiş servisine,çok geç öğrendim bunu ve bana her hafta yalan söylemiş meğer.

"Sizi tüketici haklarına şikayet edeceğim."deyince de beni  işyerinden kovmuştu bağırarak.

Ve bir kız aradı beni, sevincimden uçuyorum tabi,adımı,soyadımı,adresimi,kimlik numaramımı sorduktan sonra,laptobun yapılabilmesi için neredeyse yarı fiyatı kadar para istedi,neymiş anakartı yanmış ve dolar  cinsinden alınıyormuş  parçası.
Dedim:
"Bunun  garantisi bitmedi ki,iki yıl garantisi vardı.
"Arızası,garanti kapsamında değil beyefendi."

Ağzım açık kalmıştı,sordum:
-Peki arızası nedir?
-Tüketici  hatası...
( Tüketici Hatası başlıklı yazı berberce tarafından 20.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.