İMAM VE CEMAAT 
Her ergin mumeyyiz Müslüman erkeği,maaşsız imamdır ..
Usul ve erkan cami de olma ile başlar Cemaatlesme ile devam eder...Eger bir ve beraber olma isteği Allah rızası için itikad gereği yapılırsa. ..
Siyasi partiler ise bunun hukuk düzenine göre sekil almış hali ile var olurlar, hizmet şiarı iddiası ile dindeki cemaat karsılıgina denk olmasada uydurma zorunluluğu ile gruplaşırlar. Eger biz bir Hristiyan ülkesi olsa idik "Hristiyan Demokrat"Hristiyan Cumhuyetçi " "Hristiyan Sosyal Demokrat"gibi ortak alanlarda fonksiyonel farklılıklarla parti programları ile öne çıkan partilerimiz olacaktı.Ama bizde gerek sol siyaset gerekse siyasal 
Islamcı siyaset  dış irtibatlı olarak fisildanan değere göre parti siyasetini belirleme kolayciligini secmektedir..Adam ceketini koysa Atatürkçülük kisvesi ile istediği adamı sectirir..Yada iki ayet ve bir hadis reçetesi ile dindarların oyunu paket olarak icraate yönelik parti programi olmasa da alır..Milliyetçi bir şairin şiiri ile "Gölgende bana da bana da bir yer ver "diye bir dörtlük okur tüm milliyetçi oylarini alır..Dindar Kürt oylarını almak içinse Ermeni bir Hristiyan aday gostersen yine kimse bakmadan oyunu verir..Zafer işareti ile bıyık sekli gibi siyasal içerikli  isaretler senin düsünmesende, düşünme yetenegin olmasa da siyasi organizasyon içinde etkili yetkili yerlere gelmeni sağlar..
Siyaset niteliğinin olmadığı Boyle bir ülkede el s**i ile her zaman gerdeğe girilir..
Bir kasedden gelirsin ya da bir masa devrilir gelirsin artık koltuk senindir..ölene kadar...
Din adamı ve siyasetçi rol modellikle toplumsal davranışlara kalıp olusturur. Ceza hukuku ise kararları ile toplumu terbiye eder...Tabi bizdeki infaz uygulamaları suçu teşvik eder...
-Adi hırsızın ,aptalı gasp yapar...
-Salağı gece kilitli yere girer...
-Saf salağı ,gece gündüz farketmez,silahla soyar...
Hepsinin ortak özelligi cezasını illa ki ceker ve ortak bir diğer özelliği zekaları özürlüdür..Özürlü olmasa oluşmasınde hic katkısının olmadığı ve belkide zarar verdigi yer icin hayati önem taşıyan,mal para.veya hizmeti çalmaz..Hırsızlık sucunu işleyen, Tarih boyunca asagılanmis ve kendisi de ceza evine girince yaralama gibi suçlarla bu aşağılık halini örtüleyerek gizlenme ihtiyacı duymazdı...Hırsızın en makbul organı cezaevinde g*tüdür...Bir kısım suclar sizi cezaevinin lideri yaparken (el üstünde tutulursunuz) bir kısmı ise suçun niteliğine göre "cezaevinin  köpeği" yapar.Hırsızlık böyle bir suc türüdür....
Günümüzde Öyle bir hırsız var ki diğerleri ile hic bir ortak özelliği yoktur.
Zeka problemi yoktur,iyi giyimlidir, memleketi soyar.. Adi hırsızdan farklı olarak Gelecek nesillerin donuna kadar el koyar..
Ve
Aslında seçilene kadar  Bir vekillik maaşına fitken, bakıyor ki ses yok- tepki yok önce okşuyor,  yine ses yok ,severek ,s**iyor...
Bir suç işlerken diğer bir suçu,tecavüzü de isliyor..Ve  bir de beline kuvvet diye övgü alıyor..Kasarlandiktan sonra sevme yerine artık döverek de  yapacağını yapıyor.. 
Hristiyan inancında Hz Meryem,kocasız doğuruyor da bizim inancımızın kisvesini giymiş  Hoca da bekaret zarı doğuştan olan  bebeyi kendine zevce ediyorsa bunun Türkçesi tek başına sapıklık la açıklanmaz.. Yaşları bir olan çocukların beşik kertmesi olayını aileler arası yabancı gelmesin gitmesin diyerek başlık parası gibi problemlerle karşılikli odeme yukumlulugunden kurtulmak için  tarihde   uygulandığını biliyoruz.Birde 1960 lara 70 lere kadar okutulmayan kız çocuklarının da 15 -20 yas aralığında  evlendirildigi bir Türkiye gerçeği idi..Zamanın da 
Cumhuriyet kurulmuş erkek nufus azalmış ,mubadele icin yapılan zorunlu göçler de nufus yapısını olumsuz olarak etkilemiştir.. Bu erken evlenmelerle nufus tüm dünyadaki gibi 50 li yıllara gelindiğinde %50  cinsiyet ortalamasına oturmuştur.. Gelisen yasam şartları gunumuz itibari ile büyük şehirlerde evlilik yaşını neredeyse 40 yaş  ortalamasına getirip dayamıstır..Kadın is hayatında ki yerini aldiktan sonra artık erkekler ,babamı seçemedim ama kayinpederimi seçerim gerekcesine burunerek evliliklerini gerçekleştiriyorlar..
Şahısların evlilik yaşları hukuk düzeni olmasa bile uygulanabilirlik hali vardır..Hayvanlarda ise döllenmenin bir yaşı  vardır.. Dana ise kesilebilir hali,düve ise hamile kalmama hallerine gore bogasama denilen döllenme işi yapılır yada yaptırılır..
 Ama "hayvan oğlu hayvansanız,"insanlıktan nasibini almayan birisi olarak bir hayvan yavrusuna tecavuz, edebileceğiniz gibi (sıpa,oğlak) insan yavrusuna da tecavüz edebilmeyi kendinize hak görebilirsiniz. .Bir kısım bosanma davalarında bebeğine tecavüzü, baba rolünde sapık pezevenkleri gördük.. Yazarken midemizi bulandıran bu olaylarda verdikleri  her nefes cevre kirliliği yaratan bu yaratıkların "eşrefi mahlukat "denilen insan ve insanlıkla alakası yoktur..Bunun dinen ve siyaseten de izahı yoktur..Adamın dindar olması kullanılmaya müsait olması  kes emri geldi diye yavrusunu kesecek olması onun sakat hali ile ilgilidir..
Siyaset ,ötekileştirmek sureti ile bu sapıklığı örtülememelidir..Aksi halde kendi yaptıkları ayıpların gizlenmesine  yönelik olarak algılanır.. Din sapkinliklari,siyasi hırsızlıklar kaldirabilecegimiz boyutun ötesine geçmiş   davranış bozukluklarıdir..  Bunun sonrası sokak linçleridir..Din ,Sosyal yaşamı ,sosyal yaşam  siyaseti, siyaset tüm hayatimizi etkiliyor..Sectiklerinize biraz dikkat sayın partililer...
Şairin dediği gibi 
"Bir soğan soyulurken yaşarıyor da gözler
Hazine soyulurken aldırmıyor öküzler.
Hayadan eser yoktur nafile bütün sözler

Torun Halili
( İmam Ve Cemaat başlıklı yazı HALİLİ tarafından 12.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.