Çocukluğumuzda doya doya çizgi film ve belgesel seyredemedik çünkü televizyonumuz yoktu o sıralar,yanlış hatırlamıyorsam,ortaokula gidiyordum,rahmetli babamın otuz yedi  ekran renkli televizyonu aldığında, 50 liraydı o yıllarda,sehba alamamıştık yaklaşık iki yıl kutusunun üzerinde seyretmiştik televizyonu, kutunun içerisine  kullanmadığımız çamaşırları doldurarak.

Ayrı bir keyfi vardı;şöyle ki  ya Cüneyt Arkın'ın  ya da Türkan Şoray'ın filmi var,dışarıda lapa lapa kar yağıyor,bir tatil günü,sobada kaynayan keşkeğin kokusu odaya dağılıyor, çaylar demlenmiş yanına gözlemeler yapılmış...

Şimdi televizyonu açıyorum bir yanda  asgari ücrete zam gelecek diye sevinenler  gazeteciler var,bir yanda  dünya kupasını kim kazanacak diye  hesap yapan  spor yorumcuları var diğer  yanda aldatma dizilerinde kimin eli kimin cebinde belli olmayan zengin  karakterler.

Televizyonu açmamla kapatmam bir oluyor neden mi?
Asgari ücrete zam gelmesini hiç  istemiyorum zaten pusuda yatan fırsatçılar var 10 bin oldu diyelim zaten şuanda  ev kiraları en az 5 bin.Elektriğe suya,doğalgaza,harçlara,vergilere,motoroine,biletlere,gıda ve temizlik ürünlerine aklınıza ne gelirse onlara da zam gelecek....Bence sevinmek çok erken bu sevinç kursağımızda kalmasın  geçen yıl olduğu gibi.

Dünya Kupa'sına gelince söyleyecek hiçbir şey yok, zaten gidememişiz...Ayıbımız mı desek yoksa başarısızlığımız mı?

Diziler desen al birini vur ötekini,sadece oyuncular değişiyor içerik aynı:aldatma.Hep zengin patronlar,açık seçik kadınlar,bozulan yuvalar,intikamlar,entrikalar..

Ben de bol bol belgesel izliyorum bugünlerde hem kendimi memleketimde hissediyorum hem onlardan çok şeyler öğreniyorum,mesala;

-Para nedir bilmiyorlar.
-Avlanıyorlar ama yaşamlarını sürdürebilmek için.
-Saldırgan olabiliyorlar bazen ama kendilerini koruyabilmek için.
-Hiçbirinin  ünlü olma diye bir dertleri yok.
-Ve en önemlisi bir türün diğer türe karşı yaranma derdi de yok.
-Ormana,insanlar kadar zarar vermiyorlar.
-Kimse kimseyi hiç satmıyor...
( Belgesel başlıklı yazı berberce tarafından 9.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.