Hepimizin zaman zaman tozuttuğu oluyor, olmuyor değil, bunu inkar edemeyiz. Önemli olan tozuttuktan sonra, tozumuzu kimin, nasıl aldığı... Vallahi ben tozuttuğum zaman televizyonlarda komedi programlarına, komedi filmlerine takılıyorum, size de tavsiye ederim. Kemal Sunal ve de Şener Şen bu konuda favorim...


Ortalık sıkıntılı, hepimizin malumu bir konu bu. Kimi zaman çocuklarınıza kızarsınız, kimi zaman hanımınız ile tartışırsınız ya da iş yerinde birileri ya patronunuz ya bir arkadaşınız kafanızı bozmuştur. İlla ki bağırıp çağırmak gerekmiyor. Sakinlik her zaman fayda sağlar insana. Hele de trafikte yakın zamanda bir dolu münferit olaylar yaşandı ve olaylara sebep olanların bir çoğu hak ettikleri cezaları aldılar, kimisinin işleri bozuldu vs...


Kimi zaman tozuttuğunuzda da profesyonel toz temizleyicilerine, yani psikologlara ya da psikiyatrlara gitmek gerekir. Sakın ola ki bazı densizler gibi bu değerli insanlara ''Deli Doktoru.'' yaftası yapıştırmaya kalkmayın, en büyük tepkiyi benden yersiniz. Psikoloji yani Ruh Bilim çok geniş alanı kapsayan bir daldır...


Bir çok insanın tozutmasından sonra, kendi yöntemleri ile kendi tozunu atmaya çaba gösterir ve de bunu gayet güzel başarır. Ben tozuttuğum zaman mesela mizah öyküleri, mizah dergileri okurum, bazen ibadet ederim, kimi zaman ağız armonikası dımbırdatırım. Buna benzer şeyler ile üstümde ki tozlar bir an da uzay boşluğuna doğru yol alır...


Televizyonlarda siyasilerin konuşmalarını dinlediğim zamanda tozutmaya yaklaşıyorum. Hemen kanal değiştiririm. Kanal değişti mi kendimde değişmişimdir... Ayda bir defa Süheyla Abla var hanıma temizliğe gelen, bazen ona takılırım ev de olursam ''Ben de tozuttum bu gün abla benim de tozumu alır mısın?'' diye, o da güler geçer...


Şimdi aklıma geldi İstanbul da Tozkoparan diye bir mahalle var, yoksa tozuttuğum zaman oraya mı gitsem? Bilemedim... Yok, yok tabi bu işin esprisi. Siz siz olun tozutmamaya bakın. Eğer ki tozutacaksanız, tozutmadan önce içinizden elliye kadar sayın. Ben de bir işe yaramıyor ama belki sizde yarayabilir...


Bir kaç naçizane tavsiye, tozutmanızı yavaşlatır ya da engelleyebilir... Eczanelerde satılan kahkaha tozu var, ondan alın bir paket suya karıştırın, evden çıkmadan kafaya dikin için, öyle mutlu bir gün geçirirsiniz ki tozutmak mozutmak hak getire... Sağ elinizi kullanıyorsanız, sol elle bir şeyler yapmaya çalışın ya da tersi, sol elinizi kullanıyorsanız sağ elle bir şeyler yapmaya çalışın, iki elinizi birden kullanmayı becerebiliyorsanız, ne diyeyim vallahi harikasınız, mümkün değil sizin tozutmanız. Şaka yahu, şaka! Yok böyle bir şey, böyle tavsiyeler... Güldüyse yüzünüz ne mutlu bana...

( Tozuttuğunuz Zaman Tozunuzu Kim Temizler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.