Şiir Okuruna Notlar 6

 24.02.13





Sessizler. Büyük bir sessizlik hakim evde. Ne olacağını kimse kestiremiyor. Ben geçen Ramazan ayında yazdığım şiirleri temize çekiyorum. Bazen aynen aktarma oluyor, bazen değiştirerek. Bazen de bir sürü ilaveler yapıyorum. Hocam artık aramıyor. Kendini büyük edebiyatçı sanıyor. Ama bir üslup sahibi bile değil. Düzyazıları da şiirleri gibi basit ve seviyesiz. Benden kitabına övgü yazısı yazmamı bekliyor. Yıllar önce bir roman çevirisi için ben teklif etmiştim nazlanmıştı. Oysa o çeviride bir üslup hassasiyeti vardı. Bence bu adam edebiyat yapmamalı. İlahiyatla ilgilenmeli. Branşı da o zaten.

Şiirlerimi artık mesajla bildiriyorum. Böylece reyting artırıyorum. Kendi sayfama yükleneceğim artık. Bir dernek çalışmam olacak. Sonra da yayın çalışması planlıyorum. Ne pespaye yazarlar, ne pespaye eserler dolduruyor ortalığı. Ben yanlış yaptım, bunu biliyorum. Yahya Kemal’e özendim. Kitapsız yazar olmak istedim. Oldum da. Ama zamanlarımız farklı. Bu zamanda ortada müthiş bir eser kirliliği var.

Kahvaltı yapmalıyım. Sonra yapacak işlerim var. Hasta ziyareti falan. Akşam da bir şiir temize çekerim.
Geçen yıl 'Kar!' şiirim için çok güzel bir geri dönüş aldım. Bir bayan okuyucum arıyor 'ne güzel şiir bu, nasıl yazıyorsunuz bunları' diyordu. Ne kadar mutlu oldum bilemezsiniz. Öğrenciler şiir okumamı istiyorlar. Nazlanıyor, kendimi ağır satıyorum. Hele kendi şiirlerimi okumak bana ayıplarımı göstermek gibi geliyor.

Bu okula geldikten sonra bir sürü şiir yazdım. Olgunluk devri şiirlerim bunlar. Diğer okullarda bu denli velut olamadım. Onun için 3 yıldır norm fazlası duruma düştüğüm halde burayı bırakmak istemiyorum.
Bu şiirleri ayrı bir kitap yapmalıyım. Bir mevcut yayınlamak çağdaş bir mevcut. Sonra aşk şiirleri. Başkaldırı şiirleri. Kent Şiirleri. Biyografik şiirler. İşte kitap ortada.

Ahmet Kemal
 


DİLLİ DÜDÜK






Çok bilmiş ukala birisin sen 

Biz seninle uğraşmadık 

Uğraşmayacağız hiçbir zaman 

Ey dilli düdük 

Sen keyfine bak sür hayatını 

Biz yolumuzda gideriz dosdoğru 





Ahmet Kemal

( Şiir Okuruna Notlar 24.02.13 başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 7.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.