Bir Kelime Söz Ve Analiz Bakımında Analitik/Sanal-itik İtmeyle Bakış Açısı

 

“Demlenmek” 2


G-Geçen gün Gülizar’ın eşi Gökhan, “hanım şu buzlukta benim yetmişliği çıkar biraz meze hazırla da demleneyim” diye sorduğunda, Gülizar ona “buna demlenmek denilmez sarhoş olmak kendini kaybetmek denir”, “sana bir çay yapayım demlensin bizde bu arada muhabbetle demlenelim” dediğinde eşi Gökhan sinirle” beni ayağa kaldırtma şimdi”. Gülizar kaşlarını çatarak “kalkarsan ne olur?” dediğinde ondaki hiddeti şiddeti gören Gökhan, ”ne mi olur ayağa kalkmış olurum hayatım, sen sinirlenme koy demliği ocağa çay demlenene kadar bizde muhabbetle demlenelim”


H-Hayat kendi olağan seyri içinde devam ederken bu hayata biraz renk katmak hayatın rengi ile demlenmek için içine kendini atarak hatta atmasına gerek kalmadan zaten hayat insanı içine dahil ediyor bilincinde olan  Haydar her zaman ki kahvehaneye giderek çaycı Hüseyin’e “bana demli bir çay getir Hüseyin’im demleneyim”. Çaycı Hüseyin ona “Hemen geliyor sen muhabbet için söyleyeceklerini düşünde az bizde neşelenelim, öyle bedavadan çay yok. Haydar “parasını ödüyoruz ya Hüseyin’im” Yo öyle parayla olmaz bu iş para için yapsaydık, şimdi masalarda yer kalmaz ayak basılacak yer olmazdı aslanım” Haydar şaşırdı”peki nedir bu işin sırrı öyle ise?” ”Muhabbet aslanım muhabbet, herkes muhabbet edemez muhabbete gelemez. Bak karşıda Meyhane güya herkes demlenmeye giderken sönmüş bir halde çıkıyorlar kendilerini kaybetmiş olarak, bu mudur demlenmek? Haydar az düşündü “Haklısın abim haklısın, gel gel otur da çayın hakkını verelim muhabbetle az demlenerek kendimize gelerek”.


Mehmet Aluç


( Bir Kelime Söz Ve Analiz Bakımında...2 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 7.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.