Bayram ve cuma namazları dışında camiye  uğramayan  altmış yaşındaki emekli Haydar amca,bütün gününü camide  geçirir olmuştu.O ise bu durumu  şöyle açıklardı:
"Artık takatim yok, bir işte çalışamam,Allaha'a şükürler olsun ki namazlarımı kılabiliyorum;bu yüzden vakit namazlarından sonra  bol bol dua edip tövbe namazı kılıyorum."

Derdi ama bir şeyleri gizlediği her halinden belliydi.Emekli olduktan sonra  iş yeri açmayı,iş adamı olmayı  planlarken kendini dış dünyaya kapatıp içine  kapanması düşündürücüydü.Hep  şunu derdi:
"İşlek bir caddeye  kebabçı dükkanı açacağım ve tam bir hafta bedava vereceğim niyetim halkın ayağı alışsın.Bakacağım,herşey yolunda  giderse,tutulursa,her caddeye  dükkan açacağım."

Bazen cematten takılanlar olurdu ona:
-Usta,kebablar hazır mı,soğumasın!

Bir de :"Savrulun,çiceği burnunda damat geliyor,ön safları boşaltın beyler,"deyip kıs kıs gülerlerdi.

"Evlilik yaradı sana Haydar amca,bak,hoca oldun,hacı olmansa yakındır;Allah'ın sevdiği kuluymuşsun ki böyle bir yengeyi karşına çıkarmış."

Bazen kızar bazen küserdi emekli arkadaşlarına ama yine de sabrederdi.Damdan düşenin halini damdan düşen bilirmiş,bazı nasihatleri  çocuklar gibi  boyun büküp dinlerdi.

"Oğlu,kızı,torunları hepsi evdeler,kendi evimde rahat edemiyorum,kimseye  bir şey söyleyemiyorum içim içimi yiyor,napayım, şu soğuk kış gününde nereye  gideyim, hem ibadetimi yapıyorum hem ısınıyorum."demişti komşusuyla dertleşirken.
( Hoca başlıklı yazı berberce tarafından 2.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.