Depremin Merkez Üssü Düzce Gölyaka Sarıdere Köyünden Yazıyorum...
DEPREMİN MERKEZ ÜSSÜ DÜZCE/GÖLYAKA/SARIDERE KÖYÜ'NDEN YAZIYORUM...
Düzce'nin Gölyaka ilçesi/Sarıdere Köyü(Benim köyüm) merkez üssü olmak üzere, 23 Kasım 2022 gecesi meydana gelen 5.9 büyüklüğündeki depremde, şimdiye kadar yapılan taramalarda, 20'si ağır olmak üzere, toplamda 321 binada hasar kaydedildi.
Köyümün camisi ağır hasarlı olduğu için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yıktırıldı.
Yeğenimin kirada oturduğu ev ağır hasarlı olduğu için ikamete kapatıldı.
Abimin evinin çatısı çöktü, lâkin evin içinde önemli bir hasar yok.
Benim oturduğum evde, zamanında montajı usulsüz yapıldığ için bir kalorifer peteği düştü
Elhamdülillah, deprem sebeiyle ölü yok, resmî rakamlara göre 1'i ağır olmak üzere 93 yaralımız var.
Yaralılarımıza Allah'tan acil şifalar diliyorum.
Rab'bim devletimize zeval vermesin. 
Deprem gece 04:08'de meydana geldi, devletimiz de sabah 07:30'da, ki daha güneş doğmamıştı yetkilileri aracılığı ile yanımızdaydı. Saat 09:30 gibi AFAD ve kızılay çaylarıyla, çorbalarıyla, çadırıyla battaniyesiyle koştu imdadımıza.
Bölgemizde insanlarımızın %90'ı bugün itibarıyla evlerinde yaşamaya başlamış durumda. % 5 kadarı akrabalarının yanında, diğer % 5'i de devletimizin verdiği çadırlarda kalıyorlar. Okullarımız 99 depreminde yenilendiği için bir iki çatlak dışında hasarsız sayılır. Derslere 5 Aralık 2022 Pazartesiye kadar ara verildi. Öğrencilere yönelik, oğlum Enes'in de içinde bulunduğu Psikolojik Destek Ekipleri sahada bugün itibarıyla çadır yaşam merkezlerinde çalışmalara başladı.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da, dün itibarıyla ağır hasarlı binalarda oturanlar için konteynırları yerleştirmeye, bir yıl içinde, yerlerine yenilerini yapmak üzere, hasarlı binaları yıkmaya başladı.
Teşekkürler Türkiye Cumhuriyet Devleti.
Teşekkürler Devlet Baba...
Depreme dâir insanımızın ahlâki, ruhî, dînî ve örfî duruşu ise maalesef içler acısı bir hâlde.
Bunu da kısmetse yarın yazmaya çalışacağım.

28/11/2022 Düzce/Gölyaka

#aslanyılmaz#sürgünadam#
( Depremin Merkez Üssü Düzce Gölyaka Sarıdere Köyünden Yazıyorum... başlıklı yazı sürgünadam tarafından 28.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.