Yan Cümlelere Fakat Velakin

Akilli uslu  olmak, cagin kiskirtip kamciladigi yenilmesi yanilmasi mümkün olmayan, her ne pahasina hangi yol bahane yahut kaynakla olursa olsun mutlak basari ve mükemmel kusursuzlugu kosullayip sartlandirdigi icin, tutulan yol güdülen niyet kurulan tezgah sonunda varilmis olan herseye sahip olup herkese yaptirim gücü sinirsiz sorgusuz hükmetmenin servet mülkü , irade hakimiyeti, iktidar sultasi, sürsaltanat yetkisi ve kendini etrafina asagilayip kücümseyen üstün seckin imtiyazlilikla tanrilastiran  irade gücüyle kavramsal icerigini dolduran dengede bilinip sayildigi sebebiyle akilli uslu olmak; kisinin alinip satilan ve PARASAL tapinagin baska hic bir degeri umursamadigi piyasada ne kadar varsil yoksul maliyetiyle ilgili ve alakadar kilinmistir.

 

Yani…:

 

Söz ve sohbet kurulusunda ANA cümleye bagli YAN cümlelerin birbirini devamlayan veya sartlayan yol verme yahut gerekcelendirene tutunma gibi biri olmadigi zaman digerinin kör topal sakat cahil kurak kof degersiz anlamsiz askida boslukta savruk silik bozuk mantiksiz muhtac mecbur ve karanlikta kalan; AMA ve Fakat baglaclariyla derin soluklar cekeren zihin deposundaki asli tasiyici olanlarini söküp atip disari vuran; ince buzun altindaki bulanik yigin birikintileri ve cukur öbekleri gibidir; „  serefsiz ugursuz olmasina ipsiz ugursuz serefsizdir ama cok akilli uyaniktir  cok „ …lafin sözün gelisi gidisi.

 

Ve döngüsüyle dolasimiyla sinirsiz sonsuz mecburi muhtaclili örüp dokuyan günlük pazar piyasa alim satiminin kaynagi tükenmez serveti ve sermayesi olmus GLOBAL sergi sunum carsili hayatimizin her hali vaktine yedirilip beslenerek , baska  akil dil hal yol yordam deger kiymet doyumlarini defterinden kitabndan cikarmis görsel ve bicimselligin ceperlerine sivanip eskiyince veya ölünce sökülüp atildigi insanligin bos bulundugu bütün doyum ve sindirimlere tezgah edilir bu ve benzeri gibi lafin gelis gidis turnike ve türbünleri..

 

Taraftari kiyamet kadar cok kalabaliklarin gürül gürül ayrisip bozustugu birbirine girisme kahir nizah küslük bozgunluk parametreler engl ve cengeliyle, „ sapik ama cok serveti var „ zokka cukkalari.

 

Ilgili hayatini hirsiza yolsuza tecavüzcüye sapkina hayduta haramiye igfale istismara en ucuz yollu AMA ve FAKAT yan cümleli beynin bellek ve bilinc uyusturularak- terbiyesini gören ölüm zulümlerin bekleyen buyruguna – bagislayarak kalici ve kurumsallasmis hal alir :

 

_ „ iblistir hordur fakat karun gibi mülkü vardir. „

_ „ zorbadir zalimdir fakat, ünü ünvani firavundan daha söhretli ve yaygindir „

_ „ serttir soguktur acimasizdir beladir fakat, iyi lakirti yapar hatiptir etkileyici karizmasi vardir“

_ „ pintidir bencildir aman yaman bilmez ama, kfasi esince fukara fakirin cayini hüpler, kutu kutu hediyeler sadakalar dagitir „

_ „ her gün dünü bir yarini iki, degisir dönüsür avare kasnagi yanar döner firildagidir fakat, heybetli bagirmasi gösterisli fiyakasi vardir „

_ „yabanci aksesuarlar tercümanlik telafuzcusu ve dükkancisidir fakat, milli manevi teselli ikramiyesinde bulunur „

_ „ aciyi aciyla dograyip dilimliyor ama, acayip ruha giriyor, kana isliyor, ice siniyor, damara isliyor sarki ve siir „

_ „ calar ama calisir „

 

Ve sürükledigi dengesiz düzensiz mükemmeliyetci basari grafiginde, etkiledigi kalabaliklari yükleyip bosaltan agirligin yogunlastikca yikilan dünyasini hatasiz kusursuz baglanmislik ve muhtaclik tartisinda süreeeeer sündürür gider bu gibi ahvaller haller.

 

Ki eger, `KOSTURUVERILMEKTENSE`kelimesi, isim mi fiil mi, soy kökünden türetildigi; ve hangi yapim cekim bag ve ekleriyle, pasif mi aktif mi hangi kip zaman…gibi gibilere cevabniz varsa eger, felsefeden siire , romandan ilime ve inanca bütün gramer fonetik ve DIL bilimselliginin GÜZEL TÜRKCESi özü ve itibarina DELI GÖNÜLLÜLÜGÜN her türlü cirkinligi ve cirkefligi kabule hazir olmayan, HOS GÖRMEYEN  ve katlanarak alisip sindirmeye karsi bagisikligi ve direnci olan; her sanat ruhunun aykiri durusu tavri takdiri onuru itibariyla, bu yazi yerine okundugu yere  ulasmis siz degerinde kendi kisiliginizin deger kiymetinizdesiniz demektir.

 

Seyfi Karaca……..Kasim / 22

( Yan Cümlelere Fakat Velakin başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 22.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.