Okul×öğretmen×öğrenci=(sınav)'ın karesi.

Öğretmen öğretmendir
 hocam,kademesi  sınavla olmaz  olursa da tecrübeyle olur.Öğretmenlerin ve öğrencilerin üzerlerinden sınav kaosu elbet bir gün kalkacak,bu dayatma ideolojileri çürüyecektir.

Bizleri sınavla tanıştıran,kıyaslayan ve barıştıran hayatımızın rehberleri,aydınlığın feneri olan binlerce öğretmenlerimiz bugün sınavda ter döktüler.Evet yanlış duymadınız,kazananlar uzman öğretmen ve baş öğretmen statülerini elde edecekler,bu yeni bir uygulama,artısıyla eksisiyle çok konuşulacak  daha doğrusu çok kafa ağrıtacak bir konu,neden mi?

Bunca yıldır çözülmeyen veya çözülmek  istenmeyen sorunların başında,öğretmen sorunları geliyor tartışmasız.Ücretli öğretmen,sözleşmeli öğretmen,kadrolu öğretmen,uzman öğretmen,baş öğretmen...Yıllık  eğitime ayrılan bütçeye  bakarsak ,bazı ip uçlarını oradan  yakalayabiliriz.Öğretmen açığı olmasına rağmen atama yapılmaması ve bu açıkların ücretli ve sözleşmeli öğretmenlerle kapatılması bu işi ne kadar ciddiye aldığımızın ispatıdır(!)

Şimdi varsayımlardan hareket edelim:

Yeni mezun olmuş, bilgileri taze,gencecik öğretmen özel bir okula iş başvurusuna gitse,bir de uzman öğretmen gitse,hangisi tercih edilir?Aynı şey özel vers vermekte de geçerli normal  öğretmenin ücreti farklı,baş öğretmenin ücreti farklı olacaktır.İçinde bulunduğumuz şu ekonomik koşullarda bu durum"eğitim bir ticaret midir?"sorusunu akıllara getirmeyecek mi?

Her veli   çocuğunun baş öğretmenden ders alması isteyecektir haklı olarak  ve baş öğretmen sayısı fazla olan okulları daha başarılı daha kaliteli algısıyla oraları tercih  edecekler  ve bu  bazı okullarda sorun yaratacaktır.

Öğrenciler  ise ,hiyarşi düzenin bu çarkında bocalamayacaklar  mı? Askeri de olduğu gibi çavuşun emri mi,albayın  emri mi,yarbayın emri mi?Yani onların gözünde baş öğretmenlerin ağırlığı daha  fazla olacaktır ve bu da sakıncalıdır.

Örneğin gözünüzden amaliyat olacaksınız,önce hastaneyi seçersiniz  sonra doktoru ve doktoru da araştırırsınız,hangi üniversiteyi bitirmiş,kaç amaliyat yapmış ve daha önce amaliyat olan kişileri bulur onlarla konuşursunuz  eğer bir kişi bile memnun  değilse vazgeçersiniz ve başka hastanenin yolunu tutarsınız.

Binlerce  başarılı amaliyatlar yapmış profosörle,yeni atanmış,hiç amaliyata girmemiş doktor  elbette bir değildir,hem güven olarak hem tecrübe olarak.

On iki yaşındaki çocuğu sınava  sokan da elli yaşındaki öğretmeni sınava sokup puan bekleyen zihniyet,hep aynı zihniyettir;bu şekilde hiçbir şey değişmez,sadece mevsimler  değişir o da Allah'ın kanunu.
 
Bu sistem öğretmenler üzerinde de  baskı oluşturacaktır ve   yine başarısız öğrencilerin faturaları onlara kesilecektir.İstenilen ve beklenilen  hedefleri  gerçekleştiremeyen okullar,herşeyin sorumlusu olarak  baş öğretmenleri göstereceklerdir ne de olsa  onların maaşı fazla.

Olur mu olur,hayat şartları bu,davul bile dengi dengine  demiş atalarımız,uzman öğretmenler,uzman öğretmenlerle veya baş öğretmenlerle evlenmek isteyeceklerdir.

Sınıf çatışmasını maddi  çıkarlar doğurmuyor muydu?


( Öğretmenlerin Sınavı başlıklı yazı berberce tarafından 20.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.