''Çin'de çekilen görüntülerde çember oluşturan koyunların 12 gün boyunca döndüğü anlar kameralara böyle yansıdı.'' BASINDAN


''12 gün boyunca durmaksızın döndüler'' BASINDAN


''Çin İç Moğolistan Özerk Bölgesi'ne bağlı Baotou'da bir koyun sürüsü yaklaşık 12 gün boyunca daire şeklinde dönerken görüntülendi. Sağlıklı olan koyunların neden böyle bir davranış sergilediklerinin ise bir açıklamasını kimse yapamadı...'' BASINDAN


Evet, evet yanlış duymadınız, bu hikaye değil, rivayet değil, bizzat görüntüsü de var İnternet Haber Sitelerinde... Biz de araştırmacı gazetecilerden aldığımız ilham ile ta Çine kadar gittik ve konuyu bir araştıralım dedik.


Tabi biz gittiğimizde koyunların dönmesi durmuş, ağıllarına çekilmişlerdi... İllaki koyunlardan birini sıkıştırıp bu konuyu açıklığa kavuşturmalıydım... Koyunların sahiplerinden de izin alıp ağıla daldım. İçlerinden en semiz olanını seçip mikrofon elimde ses kayıt cihazını da çalıştırdım. ''Ne iş bu, koyun dostum on iki gün durmadan dönmüşsünüz, başınız dönmedi mi, mideniz bulanmadı mı, küçük abdeste, büyük abdeste sıkışmadınız mı? deyin hele bakalım.'' Önce melül melül bana koyun gibi bir baktı, sonrada ''Benim adım bile yok daha, oysa ki duyuyoruz ta ileride Anadolu diye bir yer varmış, orada bütün koyunların kınalı, sevimli, can kız gibi isimleri varmış. Şimdi biz bir yerde işte bunu protesto etmek için, sahiplerimizi, çobanımızı protesto etmek için, böyle döndük durduk, ama bir işe de yaramadı gibi sanki, aynı tas aynı hamam, devam ediyor her şey, hiç bir değişiklik yok hayatımızda.''


Başka başka koyunlar ile de konuşup daha başka başka dertleri var mıydı, onları da en ince ayrıntısı ile öğrenmeliydim. Başka bir koyuna yanaştım ''Sen söyle bakalım niye on iki gün döndünüz? Derdiniz neydi, sevgilileriniz mi terk etti, önünüze koyulan yemler mi eksik geldi onu mu protesto ediyordunuz, söyle bakalım.'' O da bir kısa me iki de uzun meeeeeeee çektikten sonra, bana döndü '' Yok yok, ben niye döndük bilmiyorum, herkes dönüyordu, onlar dönüyor da ben niye dönmeyeyim dedim, ben de döndüm. O arada da nereden bulmuşsa bizim çoban bulmuş ta Türkiye'den getirtmiş, bir sanatçı varmış Cem Karaca diye onun kasetini sesli sesli dinliyordu ''Dön baba dönelim rep rep.'' diye de bir şarkı çalıyordu biz de döndük.''


Belli ki koyunlar çok dertliydi... Biraz daha araştırmalıydım bu konuyu. Evet, dile kolay on iki gün, durmadan dönmek, buna can mı dayanır. Başka bir sevimli koyuna yanaştım ''Sen söyle bakalım derdiniz sıkıntınız nedir arkadaş? Çobanlarla mı bir derdiniz var, yoksa başka bir sıkıntı mı, anlayalım.'' Tabi bu da iki kısa me ve de dört uzun meeeeeeeeeeee den sonra döndü bana ''Yahu usta bizim yavrularımız var, bunlar var ya bunlar, hiç merhamet yok bunlarda, daha yavrularımız doğar doğmaz, dünyadan bir gram zevk alamadan, bizlere doyamadan, alıp kesiyorlar, zenginlerin sofralarına pazarlıyorlar. Biz demiyoruz ki kesilmeyelim, bizim kaderimiz bu, ama kırk günlük koyun yavrularımızda kesilmez ki biz daha onları sütten kesmeden, mezbahada kıyıyorlar yavrularımıza, biz dönmeyelim de ne yapalım?''


Vallahi sizi bilmem ama, ben koyunları dinleyince bayağı hüzünlendim. Tamam anladık, isimleri olmayabilir, belki Çin de koyunlara isim koyma geleneği yoktur, ama kırk günlük koyunlara da kıyılır mı? Ha unutmadan, o sırada başka bir tanesi yavaşça yanıma sokuldu çaktırmadan hem de bana dönerek ''Kimse görmesin duymasın abi ama bunu da mutlaka yaz bütün dünya insanları bilsin de bunların ne mal olduğunu anlasın, bizim yavrularımızı da bizi de bazen hayvanat bahçelerinde canlı canlı aslanlara atıyorlar, onlarda bizimkileri vahşice parçalıyor, siz yine insaflısınız, hiç olmazsa kurban bayramlarında incitmeden kesip yiyorsunuz, bunlardan bıktık işte biz de hep beraber karar aldık, on iki gün boyunca döndük durduk, mesele budur.''

( Sonunda Koyunların Davranışı Anlaşıldı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.