İşimiz  Gücümüz Aşk(!)


2013 Yılında  yani  henüz   Edebiyat  Evi Sitesinin  bir  üyesi  olmadığım  yıllara  ait  bir anı...

**************

Hani bir şarkı vardı bir zamanlar. Grup Vitamin söylerdi:

Gördüm görmez olaydım da
Sevdim sevmez olaydım
Ela gözlü bir yar için
Öldüm ölmez olaydım

Diye başlar sonrasında ’’Elalarını elalarını/ Allah versin belalalarını’’ diye devam ederdi..

İşte o geldi aklıma bu gece. Ben de şu paylaşım sitelerine girdim , girmez olaydım. Yahu bu kadar saçmalığı, bu kadar abuk sabukuğu başka nerede görebilirsiniz?

Vatandaşın biri bakıyorsunuz belki de beş yaşınadaki torunu için bir şarkı paylaşmış. Aynen şöyle:

Old MacDonald had a farm, E I E I O,
And on that farm he had some ducks, E I E I O.
With a quack quack here and a quack quack there,
Here a quack, there a quack, ev’rywhere a quack quack.
Old MacDonald had a farm, E I E I O.

Paylaşımın altında bakıyorsunuz seksen sekiz beğeni... Olabilir. Neticede herkesin farklı bir müzik zevki ve müzik anlayışı vardır ve de bu şarkı hoşlarına gitmiştir. Mümkündür...İlle velakin yorumlara bakınca insanın aklı hayali şaşıyor:

-Ay canım benim...Bu ne kadar duygulu ve içten bir aşk şarkısı.
-Muhteşem...Tek kelimeyle muhteşem bir İspanyol Flamenkosu. Buram buram aşk kokuyor.
-Of offf offff...Yaktı beni bu şarkı....Bu ne ateşli bir aşk böyle...Vücutlar cayır cayır yanmış aşktan.
-İşte gerçek aşk bu. Pervanenin ateşe olan aşkı gibi bir şey. Yani ilahi aşk.
-Ahhhh aaaahhh..Aşk nelere kadir. İnsanı ördek gibi bağırtıyor işte böyle vak vak diye.
-Şu anda zırıl zırıl ağlıyorum. Var mı böyle bir aşk yaaaa.

Yahu Allah’ınızı severseniz bunun neresi aşk şarkısı? Bizim ’’ Ali Baba’nın Bir Çiftliği var ’’ şarkısının orijinali...İspanyolca filan da değil...Buz gibi İngilizce...Mc Donald adında bir çiftçi varmış. Adamın çiftliğinde ördekler varmış. Ördekler vak vak diye bağırınca her yer ördek sesiyle dolmuş. Lakin milletin aklı fikri aşk, işi gücü aşk olduğu için Mc Donald Amca’nın ördekleri bile onların nezdinde ’’ vak vak ’’ diye değil ’’ Aşk,aşk ’’ diye bağırıyor. Paytak paytak yürüyen g.tü boklu bir ördeğin neresinden çıkarırsınız aşkı? Bu şarkı ile aşk arasında nasıl bir bağlantı kurarsınız anlayabilene aşk olsun.

Bir başkası başka bir türkü paylaşıyor:

Manda yuva yapmış söğüt dalına
Yavrusunu sinek kapmış gördün mü?
Tiridine bandım, bedava mı sandın, para verdim aldım...

Geliyor yorumlar:

- Ay yazııık...Demek ki o muhteşem aşkın meyvesi olan manda yavrularını sinek kapmış ha? Allah kahretsin o sevda düşmanı sinekleri
-Ahhhh Pakize ahhhh. Bir kez olsun seninle tiridine bansaydım daha ne istedim Allah’ımdan.
-Aşkıııımm..Duydun mu? Mandanın yuvasında sinekler tiridine banmış. Ne kadar romantik değil mi?
-Tirit ne?
-Ay ne bileyim..Banılan bir şey herhalde.
-Yuh yani cahiller..Tirit ne bilmiyor musunuz gerçekten de? Altmış yaş ve üstü aşıklara tirit denir.
-Ay onun neresine banıyorlar ki?

Arkadaşın  biri  aşağıdaki  türküyü  etiketliyor  bana...

Damdan dama atlan yar
(Osman’a yandım)
Püskülleri sarkan yar
(Bir danem)
El ettim de gelmedi
(Osman’a yandım)
Horozlardan korkan yar
(Bir danem)

Vatandaş patlatıyor yorumu:

-Osman abiiii...Haydi iyisin yine iyisin. Fıstık gibi manitayı kaptın.
-Yahu Osman kim? Sen bu yorumu kime yazdın?
-Yeme bizi Osman abiiii. Hatun sana sırılsıklam aşık.
-Ulan oğlum, evladım. Körsen gözlük tak..Benim adım Osman mı?
-Abi ben bu aşkın karşısında şapka çıkarıyorum. Vay Osman abim vay be...Bu yaşta bu performans...Helal olsun valla.

Derken başkaları da takılıyor yorumlara:

-Sami abi hayırdır? Anlayalım?
-Yahu neyi anlayacaksın? Ne var ortada anlayacak?
-Abi bu Osman kim? Yeni aşkın mı?
-Ulan deyyus..Osman’dan yeni aşk mı olurmuş?
-Abi ben insanları yargılamam, sorgulamam. Neticede herkesin cinsel tercihidir. İster Osman’la takılırsın, ister Okşan’la kime ne? Değil mi ama?

Daha bu dangalağa cevap vermeden bir başkası damlar:

-Osman damdan dama mı atlıyormuş? Vay be aşka bak? Adam düşer de bir yerlerimi kırarım demiyor.
-Aaahhh aaahhh..Benim için de öyle damdan dama atlayan bir sevgili olsa valleyi billeyi kendimi gökdelenin tepesinden atarım onun kollarına.

’’Yahu lanet olsun’’ diyorsunuz. Takılıyorsunuz şiir- edebiyat sitelerine.

Vatandaş yazmış bir şiir. Diyelim ki şöyle bir şey:

Yüreğimde gümbür gümbür atansın.
Şu burnumda hasret diye tütensin.
Kor sinemde lale olup bitensin
Güzel yurdum sen vatansın, vatansın.

Yorumlar:

-Lale Hanım ne kadar da şanslı bir hanımmmış ki sizin gibi ona derin bir aşkla bağlı sevdiği var. Bu derin aşkı ayakta alkışlıyorum arkadaşım.

’’ Lale de kim ’’ Diye soramazsınız. çünkü beterin de beteri vardır.

- İki aşk arasında kalmak ne kadar zor değil mi şairim?
-Hangi iki aşk yahu?
-Biri Lale , öteki de Sinem. Aman dikkat edin Lale Hanım Sinem’in farkına varırsa, ya da Sinem Hanım Lale’nin farkına varırsa işiniz çok zor olur maazallah.
-Yahu ne Lalesi, Ne Sinem’i? Ben orada Vatan özleminden bahsediyorum.
-Aaaaaa..Bir de Vatan’la Özlem mi var? Pes yani. Dört tane ha?

Tam bu vatandaşa meram anlatayım derken pat diye bir başka yorum gelir.

-Üstadım şiirinize bayıldım. O ne muazzam aliterasyon, o ne harika reorganizasyon, o ne muhteşem dezenformasyon, o ne olağanüstü konfederasyon öyle. Aşk işte böyle anlatılır. Tek kelimeyle fevkaladenin fevkinde.

’Ulan adam iyi bir şey dedi galiba ’’ Diyerek teşekkür edersiniz vatandaşa ya yine de kafanıza takılır tabii ki: ’’ Aşk bunun neresinde?

Tabii ki şiir sitelerine sadece şiir yazmak için girmesiniz. Şiir okumak ve kendinizi şiir okuyarak geliştirmek için de girersiniz. Bakarsınız bir şiir:

Tenin tenime değsin sevgilim.
Okşa beni bir kadife yumuşaklığı ile
İç beni, tüket beni.
Eriyelim bu gece sevişmenin engin denizinde.
Bir vücut olalım.
Nefesin nefesime, terin terime karışsın.
Uçur beni sevgilim.
Doruklara çıkayım.

Eee hep millet yorum yapacak değil ya. Bu sefer de siz yorum yazarsınız.

-Arkadaşım, erotik şiir dalında mükemmel bir şiir okudum kaleminizden: Çok çok güzel olmuş kutlarım.
-Ne erotiği kardeşim. Sapık mısın nesin? Herkesin aklı fikri yatakta zaten. Ben bu şiirimde tasavvufi bir aştan bahsediyorum.
-Bu şiir ve tasavvufi yani ilahi aşk?
- Evet..Sizin anlayışınız kıtsa ben n’aapıyım
- E çüş yani
*********

Neyse  efendim.  Fazla  takılmayalım  bunlara.  Şimdi  hep  beraber  kendimizi  videdoaki  müziğin  kıvrak  namelerine  bırakıyoruz  ve  ‘’ Tiridine  bandım.’’  Diyoruz ))))))
&autoplay=1" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
( İşimiz Gücümüz Aşk(!) başlıklı yazı Sami Biber tarafından 17.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.