SİNİR UÇLARI...
Vucudumuz, merkezi beyin olan bir sinir şebekesidir. 
Nöronlar ve nöronlar arası taşıyıcılık yapan translar(transmitter) dışarıdan gelen etkenlere karşı tepki vermemizi sağlar.. Dişinizdeki tek dal bir sinir çürüme sonrası kanal tedavşsi ile alınıncaya kadar şimşekler çakar ve zannedersiniz ki dünyanım bütün ağrıları birleşmiş üstünüze yıkılıyor..
Nöronlar arası şaşe olduğunda, vucudunuza duman, renkli, gazlı koruyucu gazlı, trans yağlı yiyecek ve içecek aldığınızda, oksijensiz ya da az oksijensiz ortamda nöronlar bıraktığonızda vucudunuz duygu ve düşüncwlerden arınmış, vucudunudaki 7 delikten birinden alıp, anus adlı delikten tahliye eden bir araca dönüşürsünüz..
Böbreklerinizin atmadığı yada daha az zarar görrrek, vucudunuzdan duşarı attığınız zehirleri, terlemeye engel koku ve parfumlerle deri yolu ile aldığınız kimyasallarla nöronları yine pasifize edersiniz..
Ülkelerin de bir sinir sşstemine benzeyen mekanizmaları görünmez duygu ve düşüncelerden oluşmuş bir sistematiği vardır..Kısa ve uzun vadeli politik yöntemler"felsefei, dini, içtimai"görünümlü uygulamalarla tıpkı insan beyni gibi işlevsizleştirilir ve jarita da varlığı ve yokluğu bilinmeyen jer an mülteciye dönüşen vatandaşların bulunduğu bir ülkeye dönüşürsünüz.. Tahliye aracına dönüşen insam gibi... 
Bir fransuz bir ingilizi sevmez. Fanatizm ruhlarına işlemiştir.. Bir ingilizde, adaya sonradan yerleşmiş viking kökenli irlandalı yı sevmez.. Roma Cermen imparatorluk kalıntısı Almanlar da Fransızlaru sevmez.. Ama kıta Avrupa dediğimiz İngilizlerin Brexıt le ayrıldığı günümüz AB yıllara dayalı olarak 15.yüzyıldan beri Rönesans la geliştirdikleri kanal tedavileri ile birbirlerime karşı olan düşmanlığa varan stres yoğunluklarını sıfıra indirmeye çalışmışlardır..
 Dünya savaşları ve glasnostla oluşan devletçiklerle en son  cek ve slovakya tarihsel yerel düşmanlıklarıda bitirilerek gunumüz AB coğrafyası oluşmuştur..En iyi zehirsiz yiyeceklerle beslenen kalite stamdardı yuksek tekstil ürünlerini kullanan avrupalı ya tüm dünya yer altı ve yer üstü zenginlikleri ile calışır
Öte yandan Tarihsel düşmanlıklarda sinir ucu olarak bırakılmış ve kendileri açısından bu durum moral motivasyon degeri olarak kullanılmaktadur..
Kavimler göçünün müsebibi Türkler ve Atilla nın karşısında diz çöken dönemin en büyük gücü ve günümüzde hala etkin  papa ve kilise tarihsel kinlerini asla unutmadılar.. 
Misyonerlik ve yeni ahitle tebliğin görevlisi, Roma korkusu ile yer altı çalışma uzmanı papazlar, 50 yılda hristiyan affı ile 1300 yıllık Roma imparatorlupunu yıkarken ele geçirdikkleri bu yapıyı, Atşlla yı zehirleterek tekrar el değiştirmesine engel olmuş ve varlıklarını birbirleribe karşı da kullandıkları zehırleme yöntemi ile sağlamışlardır.
Türk kelimesinin, güçlü kelimesi ile bir tamlama oluşturması AB açıdından maraz kalınmış bir hastalık demektir..
Geçen hafta içerisinde Türk Birliği için yapılan Özbekistan daki toplantı da  Kıbrıs Türk Cumhuriyeti nin bu toplantıya gözlemci sıfatı ile katılımı,Ukrayna Rusya arasında TC nin yönlendirici bir güç haline dönüşümü, Azerbaycan daki zafer paktları ve Şuşa daki etkinliklet ile doğrudan Anadolu toprakları ile baglantı sağlanması sinir uçlarında meydana gelen ağrı sebebi ile AB ve ABD de şimşek çakması seklinde ağrı birikimi olmuşdur. 
ABD, Yunanistam üzerinde oluşturduğu hegomanya ile gerek Yunanistan daki fetöcü ve pkk lı kampçı teröristler  ile  ırak kuzeyındeki teröristler ve Suriye li teröristler i kullanrak TC ne karşı dogrudan saldırı hamlesinin görünmez failidir..El kaide ile Afganidtan SSCB savasından kalma   oluşturduğu terörist gurublar yaşlı ihyiyar Biden  etrafına çöreklenmiş şahinler ABD yi ukrayna savası da dahil tüm bölge de basımıza bela etmiştir..
Taksim de patlayan bomba kadın terörist olması sebebi ile Aklımıza tetikçisi pkk yı getirse de öncelikli  terör faili görünmez AbD dir. Okulların tatil olması, alış veriş için insanlaeın seyahate ve işlek merkezlere yöneldiği zaman diliminde  bu eylemde vefat eden tum vtandaslarımıza rahmet yaralananlara acil şifa diliyorum..
Muhalefet daha dıkkatlu olursa iyi olur. Bizi kendilerine maraz görenlerden medet umuyorlarsa buyursanlar o ülkelere gidip siyasetlerini orada yapsınlar.. 
Bölerek değil, bütünleyerek küçülerek değil buyüyerek bu savaş kazanılur

Torun Halili
( Sinir Uçları başlıklı yazı HALİLİ tarafından 14.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.