Onlar dağların,ovaların ve yolların Mercedes'iydi  bir zamanlar,gri ve kahverengi  olsalar da en çok, siyah olanlarına"kara şimşek"beyaz olanlarına "ak şahin"denilirdi.

At sahibine göre kişnerse eşekler de sahibine göre anırır,metrelerce uzaklıktan sahibinin geleceğini hisseder ve  hırçınlaşabilir yabancı kimseleri ise yanına yaklaştırmaz özellikle ısırdıkları zaman kolay kolay bırakmazlar ve ölüme neden olabilirler.

İnatçıdırlar.Gitmek istemedikleri  yere asla gitmezler,erkekleri çok azgın ve hızlıdır,dişileri  ise biraz yavaş ve uysaldır,bu yüzden  erkek olanları  daha çok tercih edilir özellikle yük taşımalarda.

Tek kostümleri vardı,semerleri ve bu semerlerin aksesuarına çok önem verilirdi çünkü sahibinin sevgisinin göstergesiydi.Hatta:
"Eşeğinin semeri yoksa karısının da eteği yoktur."diye kınarlardı.

Ve şimdi günümüze gelelim,şu son günlerde  trafikte büyük bir sorun var,elektrikli scooterler.Özellikle kısa mesafeler için kullanılıyor ama tehlike saçıyor,sevgililerin ve öğrencilerin vazgeçilmez  bineği oldu,bisiklet gibi pedal çevirme yok,rahat,hem yakıt derdi de yok.

Ehliyeti,motoru,sinyali,kaportası,sigortası,vergisi  hiçbiri yok fakat trafikte cirit atıyorlar,kırmızı ışıkta  durmak yok,cezası da yok...

Her  köşede scooter görmeye başladık eskiden eşekleri görüyorduk ve yakıtları arpa ve suydu bunların  ise sadece elektrik.

"Yeni neslin Mercedes'leri "diyebilir miyiz,zaman gösterecek,kimbilir belki yirmi yıla kadar yolların kralı bunlar olacak.


( Yeni Neslin Mercedesleri başlıklı yazı berberce tarafından 13.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.