40 FIRIN EKMEKDİ
YİYECEĞİMİZ...
Toplumda basarı sahip oldugun ekmek sayısı ile ilgilidir..Ekmeğin sende nesillerle kalması ise dağıttığın  ekmekle orantılıdır.Dağıttığın gönüllü ekmek nesillerininde varlığıdır.. Senin ekmeğini artık toplumda sahiplenmiştir. Toplum Sahipliginde, varlığının  bekasınıda korur. Yada paylaşmasını bilmezsin , yardım ve iaselerde kullanmazsın, sürekli tasarruf edersin,  cimrilik anıtı olursun ve de  geride bıraktıkların" var yemezin bıraktıkları"  olarak kendi mirasçıların olarak talan eder. Üzülme gülüm.. Rızan olmasa da yine ait olduğu topluma döner.
Ekmek, aynı zaman da bir ölçme değerlemdirme aracıdır.. Milletimiz, Bir isi becerip beceremediğinizi de ekmek sayısı ile dile getirir.. 40 fırın ekmeğe  kadar ögrenme sayısı öngörülmüştür
Ekmek sahibi olmak zordur.Bunu paylaşmak günümüz şartlarında daha da zordur..Siyasetci değilsen dağıtırken değil ekmeğe sahip olurken bir karşılaştırma yaptık..(iyileri,asil olupda azmazları tenzih ederim.);
-Bir şehirde 2 fırın vardır
Birisinden particiler,yer diğerinden halk yer..
-Birinin içinde odun yanar diğerinde memleket yanar
-Birisinde kuyruğa girer  diğerinde  pişen doğrudan ağzına düşer
-Birisinde ekmeği para öder alırsın ,diğerinde senin yerine gelecek nesiller ödeme yapar.
-Fırında cırakliktan yetisen ustalar çalışır diğerinde usta değil yedikçe ustalasanlar vardır
-Fırın sahibi,bilinen bir iş adamıdır.Digerinde bütün memleket fırındır
-Fırında memleketin en bilindik buğdayı kullanılır Digerinde tüm madenler,limanlar,tesisler birer kaynaktır.
-Birisinde yediğinde doyan insan evladı vardır.Digerinde yedikçe doymaz yamyamlar vardır.
-Yetenegi olmasa bile çalışarak bekleyerek kazanan ter döken vardır Digerinde yerken terleyen son lokmaya her an yer açmaya zorlayan vardır..
Bu memlekette giderek zorlasan hayat şartları yamyamların terbiye edilmesine bağlı olarak kolaylasacakdır.. Allah paylaşmasını bilenlerden etsin

TORUN HALILI
#40, #fırın, #ekmek


( Kırk Fırin Ekmekdi Yiyecegimiz başlıklı yazı HALİLİ tarafından 6.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.