N'ABER HOCAAAAA.....

-Zamanla kavramlar değişiyor. Bir vakitler saygınlık ifadesi olan bir kelime gün geliyor hakaret manasında kullanılıyor. Buna en güzel örnek 'Hoca' kelimesi.
-Aslı farsça" havıca" olan hoca kelimesi bilhassa din ilimlerinde otorite olan ilim sahipleri için kullanılırdı.
-Halkımız hocaya olan saygısından dolayı asla ona "HOCA" diye hitap etmezdi."Hocafendi" veya "hocam" derdi.
-"Hocam" kelimesindeki saygı ne kadar büyük.Şimdi ise sanki hakaret ederek ikinci sınıf vatandaş gibi düşünerek bir külhanbeyi edasında
"N'aberrrrr Hocaaaaaa??? diye hitabediliyor.
-"Sabah-ı şerifleriniz hayrolsun hocafendi" veya "sabah-ı şerifleriniz hayrolsun hocam" ifadesindeki saygı ve hürmet nere
"-N'aber hocaaaa?" cümlesindeki züppelik ve yılışıklık nere.
-İlime ve hocaya hürmet etmek dininin bir gereğidir. Ama gafilin dininden haberi yok ki!
-Kültürümüz bir uçurumun dibine doğru itiliyor galiba!!!
( Naber. Hocaaaaa... başlıklı yazı NURİ BAŞ tarafından 6.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.