Şşş


 


Son altı ayda en az yirmi şiir ekleyin

Son dört aydaysa elli adet yorum yapınız

Siteye hiç asmadan sonucunu bekleyin

Bir yerde paylaşmadan ödülleri kapınız

 


Şiir altına bilgi isim mahlas yazmayın

Sadece iki şiir, kaynak yapıp sızmayın

Kurala uymazsanız kimselere kızmayın

Şartname göbeğinde doğru yola sapınız


 

Cumhuriyet ve bayrak, kahramanlık temeldir

Yani ana temalar, tüm türlerse emeldir

Aşk, tasavvuf, duygular salın gitsin; ameldir

Özellikle serbestte mühim imge yapınız


 

Edebiyatevi’nde “yarışmamız” bir oda

Salon salomanjedir; bir iki üç dört no’da

Bol sanat ikramımız, “ödül” üstüne soda

Lütfen dikkat ediniz, açık kalsın kapınız

 

MCU :)

 

 

ŞŞŞ : Şiirsel Şiir Şartnamesi : ))))

 

Amel: Amaçlı olarak yapılan iş anlamında kullanılmıştır.

 

Yap/mak kökü 2. mısrada “ı” iyelik ekiyle bağlanıp fiil olarak, 12. mısrada ise isim olarak ( yapıt, gövde, bina ) , nihayetinde her ikisi bir arada cinas kafiye oluşturabilmek amacıyla kullanılmıştır.

 

Kap/mak kökü aynı gramatiksel uyarlamalarla ilkinde fiil olarak, finalde ise isim olarak kullanılmıştır. Kafiye açılımı ise yine cinas’tır.

 

Üçüncü kıtanın ilk iki mısrası şiirle aktarılmak istenen fikir çerçevesinde tek başlarına bir mısra olarak anlam ifade etmezler, iki mısranın bir arada değerlendirilmesi gerekir ki buna edebiyatımızda “ leff ü neşr” yani “ sıralı açıklama” sanatı denir. Aynı sanat müteakip iki mısrada da icra edilmeye çalışılmıştır.

 

Amacım bir şekilde bu dört kıtalık şiirimsi’me olabildiğince dikkat çekmektir. Zira Ödüllü Yarışma Şartlarımızın olmazsa olmaz kurallarına atıfta bulunmaktadır.


Fon müziği Sami Ağabeyime armağanımdır. : )))


Haydiiiii edebiyatevi canlanalım biraz yahuuuuu : ))))))


Yorgun argın eve gelmişizzzzzzz .... hadi bakemmmmmmmm : ))))))))))))

 

( Şşş başlıklı yazı MCU :) tarafından 3.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.