Şiir Okuruna notlar 4Gizli Kapı Üzerine

ŞİİR OKURUNA NOTLAR 


Gizli Kapı Üzerine:, 

Bu kitap nereden doğdu? Daha önceleri bu şiir dilinin ipuçları bazı şiirlerimde ortaya çıkmaya, ilk işaretleri görülmeye başlamıştı. Ramazan Konuşmaları ve şimdi hatırlayamadığım bir çok şiirde bunun ipuçlarını görmeye başlamıştım. 
Bundan iki yıl önce Ramazan gecelerinde sahura yakın bu şiirler kendiliğinden sökün etmişti. Tv''lerde dini filimler herkes uykuda, sıcak yaz gecesi, balkondan esen rüzgarın serinliği altında yazıyordum bunları. Bazen bir, bazen iki ve nadiren de üç şiir yazılı veriyordu. Elimde bir pilot kalen, bir mavi kaplı, kalın yapraklı ajanda. Bu ajanda çeşidi bana şiir yazmada çok uğur getirmişti. Bu ajandaları okulda bulmuştum. Çoğu kabul edilmeyen hediyelerdi. 
Nereden aklıma gelmişti bunlara şiir yazmak. Önceleri ders notları alıyordum, sonraları günlüğe çevirdim. Eğitim Günlüğü böyle ortaya çıktı. Daha sonraları da tek tük şiirler döküldü ortaya. Ben, Ve Şair, Dilseza onlardandır. O günlerde yoğun bir okuma gerçekleştiriyordum. Çoğunlukla şiir kitapları oluyordu okuduklarım. Romanlar ve hikayelere onları takip ediyordu. Öğrencileri sınıf bazında haftada bir kez kütüphaneye çıkarıyorduk. Onlar sayesinde ben de okuma faaliyetlerime hız veriyordum. Bazen öğrenciler beni lafa tutuyor, oyalıyorlardı. Şair, entelektüel bir hocaları olduğuna göre onun düşüncelerini ve hayatını merak ediyorlardı. 
30 yıllık şairlik hayatımda yeni bir çığır açılmıştı. Üniversite öğrenciliği yılları dışında 20 yıllık öğretmenliğimde bu denli velut olmamıştım. Fen lisesi öğretmenliği bana ikinci bir ergenlik, yahut başka bir deyişle şiirimin ikinci baharı olmuştu. Şiir okuma serüvenime hiç ara vermemiştim. 20 yıl içinde topu topu 20 şiir yazamamıştım. Sonraysa 3,5 yıl içinde neredeyse elli şiir olmuştu. Haricen günlük yazımı ve düşünce yazıları da cabası olmuştu. 
Geçen yıl onları temize çekmiştim. Önce antoloji.com da yayınladım. Sonra kendi sitemi kurdum. Hikayeler net.te okunası yazı seçildi bir kaçı. 



Ahmet Kemal
( Şiir Okuruna Notlar 4 Gizli Kapı Üzerine:, başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 24.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.