AŞKIN ALBATROS KANATLARI 


Aşkın albatros kanatlarıyla,

gönlümüzün gökyüzünde süzülen 

fırtına kuşlarıydık çığlık çığlığa öten.

Bazen mutluluktan, bazen kederden...


Şiirlerin koynunda büyüyen aşkı

kutsayıp hayallerle düşlerle 

pupa yelken giderken mutluluk denizinde

şaşırıp rotamızı 

egoist hazlara daldık.

Vefasızlık ve ihanetin çıkardığı 

o büyük fırtınanın,

  ahtapot kollarında boğulan 

sevginin sadakatin ecelsiz ölümüne, 

şiirli ağıtlar yakıp ruhumuzu akladık.

ve

Kırıp kanatlarını aşkın,

yürek zulalarına sakladık...

Albatros olamadık... 

MELAHAT ÇETİNKAYA 


ŞİİRİN HİKAYESİ;

ALBATROS KUŞLARI

Albatros: Güney ve Atlantik denizlerinde yaşayan 2-3 metre uzunluğunda dev kanatlara sahip Fırtına kuşgiller familyasından olan uçarken bile uyuyabilen bir kuştur.

Albatros eşine olan sadakatıyla bilinen bir kuştur.
Eşlerden birisi öldüğünde diğeri de yalnızlığı tercih eder.
Ortalama bir insan ömrü kadar ömür sürerler.

Hayatının ilk senelerini uzun bir süre tek başına geçiren albatros kuşları, yeterli erişkinliğe varana kadar yalnızdır.
Kendisine uygun eşi bulduktan sonra ise ömrünün geri kalanını yalnızca eşiyle birlikte geçirir.
Eşler birbirlerine son derece saygılı ve centilmendir.
Saatlerce birbirlerine sevgi gösterilerinde bulunurlar.
Dişi albatros senede bir tek beyaz yumurta yumurtlar.
Eşler nöbetleşerek kuluçkaya yatarlar.
Eşlerden birisi denizde iken diğeri yumurtanın üzerinde bir hafta kadar oturabilir.
80 günlük kuluçka devresinden sonra çıkan yavruyu 8-9 ay sindirilmiş besinleri gagasına kusarak beslerler.


Çok uzun süre kanat çırpmadan havada süzülerek ilerleyebilen kanatları çok geniş bir kuştur
Albatroslar açık deniz kuşları olup suda uyur ve beslenirler. Ancak yumurtlamak ve kuluçkaya yatmak için karaya çıkarlar.
Albatroslar bazı kereler şiddetli fırtınalar yüzünden haftalarca yuvaya dönemez.
Bu uzun yolculuklarda midelerindeki özel bir kısımda yavrunun yiyeceği saklanır.

DİPNOT; İşte bu şiir Albatrosların yaşam öyküsünden aldığım ilhamla yazılmıştır.


( Aşkın Albatros Kanatları başlıklı yazı Şiir Yürekli tarafından 22.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.