Masadaki anlam olan mana düşüncesi, masayla vardı. Değilse masa mana anlayışı masadan önce var değildi. Masa kendi manasıyla sınırlı. Mana da masayla sınırlıydı. Masanın dışında alabildiğine bir biçimlenişleriyle bir mana anlayışı yoktu.

Biçimlerle birlikte ve biçimlerin dışında örneğin, kuantum biçimleri eylemli, dönüşlü kılan nükleer güç, zayıf güç, manyetizma ile kütle çekimi gibi şimdilik dört temel kuvvet veya yasa vardır.

Bu yasalar enerji-boyut girişmesiyle, enerjinin niceli durumlarını, biçimlerini halden hale; durumdan duruma geçişme yaparlar. Artık bu olup bitenler bileşik duruma bağıntılı devinmeler olup yer, zaman ve mekânlardı. Masaya eklenen en, boy, genişlik gibi zaman, mekân devimli boyutlarla masa manadır.

Açlık akışlı hayat sal bir seyrediş olmasaydı; duygularınız da, düşünceniz de, mana anlayışlarınız da sizinle olamazdı. Enerji akışı sizin dışınızda bir alan kuvvetidir. Siz açlığınızla (eksikliğinizle), eksiğin akışını gerçekleşen olgu sal çeşitlenmeler içindeki yol alışlara belirim veren somut bir rolün görüngü formusunuz.

Her şey enerjinin kendi niceli durumları içinde değişir. Dönüşür. Her şey geride, kemdi tarihin içinde neşettir. Ama şeyler de geriye indirgenmezler. Geriyle aynı olmazlar. Şeyler yepyeni olgu ve olaylar çelişkisi yansıma girişme olmakla; yeni yeni eylem alanı açan, bir düzlem alanın biçimlenişidirler.

Açlık denen enerji sağlama ve enerjiyi dönüşme ilkesi nedenle hayatta vardınız. Açlık hayata ve enerji akışlı çevreye uyumuyla vardır. Çevreye aykırı olan açlık değil, hayattır. Hayat ta bu özelliğini sadece kolektif yapı ile üreten organik devimli toplumlardan alır. Enerjinin dönüşümü de, kesikli sürekli olan kendi çevrimlerine bir bağ ve bağlantıdır.

Açlığı, akış yaptığı bağıntın çevrimler ağı içinde koparıp alırsanız; açlık enstantane duruma dönüşür. Bu durumda da filim kopar. Kopan bağıntın düşünme biçimleri içindeki gelip geçici enstantanelere  takılı olan kimi kişiler; sen mideyi mi öne çıkarıyorsunuz? Diye sorar!

Ya da yemek için mi yaşıyorsunuz; yoksa yaşamak için mi yiyorsunuz? Gibi abuk sabuk bir söylem durumu yani birlikte olup birlikte gitmesi gereken bağ enstantaneleri, ilişkilerinden koparmaktan kaynaklı durumla yeni bir enstantane eştirme yanılgılarını ortaya çıkarırsınız.

Hayat çevresine göre kendi içinde eksikledir. Hayat, bu gibi eksiğine yönelici nedenlerle çevresine yönelir. Bu duyumlardan birisi de açlıktır, Açlık hayatın içinde bir eşikle bir enerji formudur. Bu içsel korunumuyla beliren duyum enerji, kendi parçalı potansiyel durumlarıyla hayat üzerinde inşacıdır.

Yani hayatın kendisi enerjinin belli bir kod değeriyle inşacıdır. Hayatın inşayı olması nedenle. Hayatın yaptığı enerji dönüşümlü akış eksiği nedenledir ki; açlığın ortaya koyduğu eksikliği belirten ve boşluk alanı yaratan gerilim duyumlarıyla açlık potansiyel bir durumdur.  

( İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 67 başlıklı yazı Uraz Bayram tarafından 19.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.