HER YER ZEHİR TACİRİ...
Eskiden suç mahalli ve failinin tekel olduğu bir yapı vardı.Kendilerine ayrılan mahllerde yasal olarak faaliyetlerini gösterirlerdi.Kolluk kuvvetleri,  bir suç işlendiğinde müdahil olurdu.. 
Doğrudan veya dolaylı olarak kerhaneler ve meyhaneler kapatılınca sakin köprü altları,şehir yakını bayır gölgeleri ve terk edilmiş  binalar müptezellerin yeni mekanları oldu. Ayağa hizmet diye bir sektör doğdu ve vergiden arındırılmış olarak hafif ticari veya ticari görünümlü araçlar yeni satış noktaları oldu. Kerhaneler kapandı veya sehrin en uzak noktalarına çıkınca zarar eden evler den ayrılan kadınlar sokak aralarına kadar düştüler..Fuhuş ve uyuşturucu elele gezer ve birbirinin tedarikçisidir. .Kullanıcı sayısı  sınırlı idi
 Günümüzde olduğu gibi köylere kadar gireceği kadın çoluk çocuğun kullanacağı düşünülmezdi.
Yanlış giden bir şeyler var ve suç örgütleri bu yanlışdan doğan boşluğu hemen dolduruyor.
Gün geçmiyor ki kamusal hizmete ayrılmış bir aracın geçiş ustunlüğü ya da ayrıcalığı olduğu düşünülen  kimselerin bu pisliğe bulaşmaları ve yüzlerce kiloya ulaşan sevkiyatlara aracılık etmeleri şaşkınlığımıza sebep oluyor.. Şaşkınlığımız hem miktara hem de hizmet yönünden de olsa olayın kamu ile ilişkilendirilmesindendir.
O.Ç.luğu icraat olarak kolay bir faaliyetin neticesidir. Ve sonradan olmaların yanında masum kalır. . Köpeğin bile bir cinsel hayatı olduğu düşünüldüğünde haklılığımız ortaya çıkar. Sorun sonradan olma O. Ç. dadır.
Lice Cezaevi aracının uyuşturucu kaçakçılığına aracılık etmesi içerdeki mahkum tarafındam kamu görevlillerin tedarik ve sevk de arac olarak kullanılmasını hatırlıyoruz. Suç ortaklığı allahtan yol kontrolünde uyuşturucu uzmanı köpek sayesinde olmuşdu
Geçen hafta içerisinde İstanbul Büyük Şehir Belediyesine ait Cenaze Nakil araçı İstanbul dan 5 cenaze ile çıkmış bireer birer cenaWleri sahiplerine muhtelif vilayette bıraktıktan sonra Diyarbakır dönüş yolunda 200 kğ a yakın miktarda zehir maddesini araca almışlardır.. Bu meret pis koktuğu için (-içenin sidiği bile kokar) taşıyıcı şoför ve arkadaşı soğutmalı bölüme koyuyorlar.. Allahdan yine yol konrolünde yakayı ele veriyorlar.
Bu hafta yine Gaziantep te bir ambulans Suriye hasta sevki yaptıktan sonra dönüşte aldığı zehir maddesini Türkiye giriş kontrolünde yakalanıyor..
Yakalananları anladık Yakalananların ve iş verenlerinin kamu görevlisi olduğunu düşündüğümüzde. Tüylerimiz diken diken oluyor .
Basit bir şofor olayı ya da çalışanın, çalıştığı kuruma karşı tezgahladığı bir oyun değil.imalat yada yetiştiricilik şartları, ortaya çıkan zehir ürününün alıcı ve satıcı arasında buluşturulması, bu işi profesyonel olarak yapan bir kişinin asgari ücretle çalışmayyacagı hayat gerçeği karşısında, TC bir tezgahın pençesindedir.. Köylerde kadın çoluk çocuk bu illetin pençesine düşmüş, çatı imalatı, tarla sürme gibi faaliyetlerin karşılığı uyuşturucu zehiri ile ödeniyorsa ateş sade bir evde değil yangın hanemizin olduğu yere kadar gelmiş demektir
Kamu ya da kamu adına  çalışanlarının bu pisliğe bulaşması işin vehametini daha da arttırmaktadır..
Jandarma görevlisi, milletvekilinin ortak olduğu hastane Belediye çalışanı analarından, doğduğu gibi bu kurumların içinde kendilerini bulmadılar. İşe başvuru aşamasından kabul aşamasına kadar geçen bir belirleme süreci var. Kişinin psişik, biyolojik ve akademik olarak  işe uygunluğu teyit ediliyor ve iş bası yapıyorlar.. Önceden suç örgütleri, neden bu kamu araçlarını ya da kamu personelini kullanamıyorlardı? Şimdi nasıl kullanabiliyorlar?
Suç ör gütleri daha basit usul ve yöntemlerle etrafımızı sarmış okullarda küçüçük bebeleri zehirliyorsa köylerde bile müptezeller artık elle gösteriliyorsa bu sadece bir suç değil toplumsal çöküşe ivme katan sonuçları dehşet olan gizli çalışmadır.
Vajinal taşıyıcılık işkembe de taşıyıcılık nane limon içinde taşıyıcılık da korkunç ama kamusal taşıyıcılık daha da korkunçdur.. 
Kamu, personel tedarikinde daha detaycı olmak zorumdadır. Yoksa bu bir bitiş biletidir...

Torun Halili
( Her Yer Zehir Taciri başlıklı yazı HALİLİ tarafından 12.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.