Yanlislarla birlikte yürümeye aldanmis kiskirtilmis ve kanmislik; , beraberinde kparip götüren sürüklenislerle hic bir özgün degerini gelismis büyümüs insan olgunluguna aktarip tasiyamaz.
 
Kozmetikleyen iyisin güzelsinleyici fermuari kolyesi ödülü ünvani ne olursa olsun, yakasina yapisilan insani inansiz gelisimsiz ve itibarsiz birakmaya dair hic bir gelisimi birikimi olmayan alt yapisizligin her zaman bir üst ve görülür seviyeye cikaroilmasi, hayati boyunca yanlislarla durup yürüyen ve imrendigine tapinmayi en yüce erdem sayan ve hediyesi pesin verilmis  kultuna totemine ününe sorgulartip dokundurtmayan köktenciligin fonlamasina kilitlenmis bütün DOGMALARINI  kukla kimlikli bagimliligin yasamsal nafakasi yapmak, ona yapilan en büyük kötülügün ta kendisidir.
 
Hayli yakina gelip baktiginda her tarafindan görülen bilinen duyulan O`ki, anormal patlayis ve püskürmelerle istikrarsiz dengesiz kollardan ve  düzlemlerden damar damar ve toprak toprak hayatini kaybetme derecesiyle ayni agirligin kayiplarini tasiyarak kendini duyurup disa vuran her sapmanin altinda acisina dayanilmaz siddetli gecimsizlikler veya yasayan bedenini azaba gerip tüm yasama sevincinden ve tutkularindan yolup kopararak yasanmayan zaman dilimi calintilarinda akla hesaba gelmedik  ruhsuz dengesiz birakan carmihlarla kabusunu ölünceye kadar hatirlayip yasamaya kilitleyip kapatan travmalar cinayetler katliamlar vahsetler zulümler ve travmalar vardir.
 
MERLIN MONRE mesela…
 
Dünyada milyarlarcasinin gazabina ugrayarak dilim dilim dogranmis zaman dilimlerinde her saniy kann kusup can cekiserek taniklik ettigi benzerlerini yeryüzünün en kuytu karanlik sakli gizli yerlerindekilerin dahi rahatlikla ve tüm ciril ciplakligiyla görebildigi emsale örnekle Marlin Monre mesela..
 
Daha önceki esinden dayanilmaz taciz tecavüz ve siddet gördügü sebebiyle ayrilip bosanan annesinin, kendinden önce dogan cocuklarini alip giden kocasiyla konusup anlasamamaya  temelli ipleri baglari koparinca, arada bir papazlik yaparak trafik cezasi okuyan biriyle  ikinci evliligini yapan Merlin Monre`nin annesi, calistigi film ayiklama atölyesindeki bölüm patronu ile evlilik disi düsüp kalkinca…al sana Merlin.!.Kaliforniya `nin Los Egeles`inde böyle dogar dünyaya kilise kaydiyla ilk adi Norma Jeane olan kundaktaki film seridi.
 
Otuzlu yillarin ilk ceyregidir sanayi atilimi, endüstri devrimi, borsa bankalar sürsefasi derken. Kapitalizm birden bire kabizlik krizi gecirip pis pis öksürünce Annesinin babasi orali olan biten krizden etkilenir, kafayi bozar cok gecmez ölür. Ardindan dedesinin soyadini Merlin`e veren anne annesi kafayi tozutup ölür.
 
Yoklugun kökü yandikca atesleyen ekonomik kriz nedeniyle zaman zaman düsük ücretli evlat bakim ailelerine, zaman zaman kilise yetim hanelerine ve zaman zaman tek basina yasayan ihtiyar kadin yaninda korunan evsiz ailesizligin muhtacina verilir Monre..
 
Bu gelgitlerde daha sekiz yasinda sözde üvey babalik yapan pisikopat kisi tarafindan tüm ordaki bakim zamanlar boyunca hunharca tecavüze ugrar. Sikayetini dillendirdigi karisindan da üstüne üstlük fazladan siddet ve tecavüz görür…
 
Bu arada annesi de ana babasinin soya ceken sizofrenisi yüzünden ölünceye kadar kilinikten kilinige gezen pisikyatri vaasi olur. Annesinin film ayiklama isinden tanidigi kadin arkadasina siginan Merlin, her günü onu beraberinde götürdügü sinema manyagi denecek kadar salon ve seyir tutkunudur. Fakat onun yaninda da kendi yasinda birinin taciz ve tecavüz kurbani olur.
 
Savas endüstrisinde fabrika kizi olarak calismaya baslar sonra. Bir fotofrafci , ordunun ikinci dünya savasinda morali bomba gibi olsun diye Ronald Reagan`in koordine ettigi fabrikadaki calisan kizlarin fotograflarini cekip asker dolaplarina ve karargah koridorlarina asilmak üzere Merlin`e tesadüf edince…EVEREKA…!
 
Fotomodel olarak kostagi güzelleri arayan fotoromantik dergilerden tut ki…sirayla Amerikan Holliwood film fabrikasi beslisinin ( Colombiya Pikturis , 20 th Country Fox, United Service,  RKO pikturis, Astor Studio vs vs. ) en büyüklerine kadar film ve müzik piyasasinin gözdesi olarak bulunup denenip kesfedilmis.
 
Film rejisörlerinin „ O `bir lassi köpegi gibi, yüzlerce deneme provasindan sonra ancak belki belki yüzbirinciye istenildigi verimlilikte havlayabilmeyi zar zor ve güclükle basarir `derken, modern dünyanin renklerle kostümlerle kamera ve sahnelere gösterip tanitarak yüksek zirve sicramalarini mümkün kilarak,modern kölelerini her fiyata satin alanlara pazarlamanin kibarca adini MENEJERLiK  olarak markaladigi insan tüccarligi komisyonculuguyla,cagin bol kazancli ve yüksek getirili  EGLENCE SEKTÖRÜNÜN cektikce cevirdikce ismini Sarisin Fakat Aptal, Sex Bombasi ünvaniyla soyundurp giyindirdi.Sektör icinde sektör gelistirip büyüten bu serveti sermayesi insandan olan alis veris borsasi, tüm hayatini hic bir zaman sahsen kendisi olarak yasayamadigi  celiski ve bunalim bogumlariyla ölüp üzülen; fakat yasadigi kezzap zehrini hep taaa cocuklugundan beri her gün ölerek olmadigi hayatin alici vampirlerinin didik didik desip kurcalayarak cesedi üzerinden cikar payi kotardigi intiharina kadar süreeeer gide,
 
Konu ince yumaklarla örülü oldugu sebebiyle, simdilik bu kadari yeter ve kafidir diyerek, ikinci yaprak  dalyasini yazdiracak bu mevzu bahis bana.
 
Seyfi Karaca………Ekim / 22
( Marlin Monre Mesela başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 11.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.