StartFragment-->

 


EŞİTLİK ve ADÂLET

Sözlerime Esma’ül Hüsna ile başlar ve Tek secde edilen Allah’tır merhaba...

ALLAH (c.c) (1)


A lemde yok senin, eşin benzerin
L ütf edip verdiğin, her şey eserin
L evh’ül Mahfuz’da dır, saklı esrarın
A llah’ın Resulü, son peygamberin
H ak’ka âşık kullar, bilir değerin.

Adâleti mülkün temeline gömmeyelim.

Orada gömülü kalmamalı oradan çıkarak hayata hâkim olmalı desek daha doğru olmaz mı? 

Ekonomi sistemi de dahil, bütün sistemlerin düzgün işlemesi için, öncelikle adâlet mekanizmasının düzgün olması lazım.

Gömleğin ilk düğmesi  yanlış iliklenirse devam eden düğmeler de yanlış olacaktır. "Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz".

İslâm dini âdil olan Allah'ın insanlık için koyduğu adâlet ölçülerine dayalı bir sistemdir.

Gelin dinimizi yeniden toplum hayatımıza, ilişkilerimize, ticarete taşıyıp hayatımızın merkezine koyalım.

Barış güven huzur sağlamayan kul yapımı türetilmiş yasalar ne yaparsak yapalım bizlere olmaz yâr. Adâletin olmadığı yerde kaos var. Yaşanan olumsuz olaylar, gazetelerde yazılıp çizilenler, TV’lerde verilen haberler adâletsizliğin her alana nüfuz ettiğini gözler önüne sermektedir.

Peygamber Efendimizin "Vazifeler yapabileceklere değil de bilgisiz ve tecrübesizlere verildiği Kıyameti  gö­zet" buyurması da adâletsiz bir toplumun hayatının çö­keceği gerçeğini açıklamak içindir.

Yirmi yaşında bir çocuğa yapılan harcama ile üç yaşında çocuğa yapılan harcama aynı olmaz  harcama ihtiyaca göredir, burada adâlet gerekir. Üniversiteye giden çocukla ilkokula giden çocuğuda eşit tutamayız adâlet gerekir. Eşitlik hukukta aranır.

Kedi yavrusu ile aslan yavrusunu beslerken eşitlik ilkesine aykırı olduğu için adâleti uygulamalıyız. Kediyi aslan gibi beslersek çatlar, aslanı kedi gibi beslersek oda açlıktan ölür.

Allah'ın hükümleri emirleri, farzları kanun olarak kabul ederek, islâmın gök kubbenin temel direği, Yüce Rabbimizin bize  sunduğu adâlet gir hayatımıza tüm insanlık için renklerini iyiliğini göster.

En’am suresinin 115. âyetiyle  Allah’ın bütün hükümlerinin “Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adâlet bakımından tamamlanmıştır” buyurur. Lütfen dini bilgilerimizi güncelleyelim nefsimizin hoşuna giden tuzaklara düşüp özümüzü, kültürümüzü, değerlerimizi yok etmeyelim.

Adâlet takvaya; Allah'ın rızasına daha yakındır.

Nahl suresinin 90. âyeti de adâleti emretmektedir.

Hadid suresinin 25. âyeti peygamberlerin gönderiliş nedeninin adâlet olduğunu bildiriyor.

Bakınız evrensel insan hakları bildirgesi temeli islâm dini madde hükümlerine dayalıdır. Asırlar öncesi Peygamber Efendimizin bize emanet olarak bıraktığı Veda Hutbesinde Kur’an ve Sünnete uygun yaşayarak tüm insanlık adına sahip çıkmalıyız.

Bilmediğimiz okumadığımız önyargıları yıkmayıp putları kırmadığımız sürece herşey bize düşman olarak kalacaktır

Yüce Rabbimiz şöyle emir buyurur. "Ey İnananlar! Kendiniz, ana-babanız ve yakınla­rınız aleyhinde de olsa adâleti titizlikle uygulayan ve Allah için şahitlik eden (insan) lar olun" ..

Mâide sû­resinin 8.âyetinde de  ölçüyü koymaktadır. "Bir topluluğa olan öfkeniz sizi adâletsizliğe sü­rüklemesin. Adil olun."

Peygamber Efendimiz şöyle bir nasihatte bulunuyor: "Her hak sahibine hakkını ver.”

"Zulmü önlemek için, ADÂLET yerin bulmalı

Hakk güçlünün değil de, Hak haklının olmalı…"

Farz olan zekâtı verdiniz mi?

"EKONOMİDE EŞİT DAVRANMAK ZULÜMDÜR

EKONOMİ’DE ADÂLET, HUKUK’TA EŞİTLİK ARANIR”...

Fâtih Sultan Mehmed ile İpsilanti Efendinin adâlet ile ilgili kıssasını okuyunuz.

Ekonomide çok çalışan zeki olan çok kazanır.

Az çalışan cahil olan az alır gider.

"Bütün insanların ortak özlemi

Hukukta eşitlik, ekonomide adâlet" için bir iyilik yapın.

Barış, güven, huzur veren İslâm'la dünya  tanışacaktır.

Hakikat karşısında susan dilsiz şeytandır.

"Adâletten ayrılırsa mahkeme, Bir hakime bir de kanuna tükür" diyor bir şiirinde Abdürrahim Karakoç”.

Hak'kın hükümleri çerçevesinde hayatın içinde olmayan adâlet insanlığa karşı suç değil mi? Hakkı bâtıldan ayıran Kur'an değil mi?

Allah'ın dininin sınırları belirgin iken kulların sınırsız adâlete sahip olması kişiye göre değişmesi doğru mu sizce?

Adâlet taraf tutar mı, adam kayırma, örtbas etmeye devam ediyor izm'lerin hiçbiri saadet getirmedi öyle değil mi Hocam.

Uzadıkça daha da uzayan, zaman aşımına uğrayan davalara kim bakıyor, Allah'ın yüce kitabı Kuran-ı Kerim’i ortada ayetleri ile gösteriyor istikameti.

20 kişiyi, 5 kişiyi, 1 kişiyi de öldüren ömür boyu hapis, aynı koğuşta, devletin parasıyla ye iç yat. Kulun türettiği yasayla verilecek en büyük ceza idam. Cep telefonu çalan, okul harçlığı için suç işleyen, iftiraya uğrayan hepsi aynı koğuşta. Allah’ın adâletinde cennet cehenneminde bile dereceler var. Ölçüyü Kur'an ile koymuş Rabbimiz. İman bunalımı içindeyiz. Hepimiz adâletsizlikten şikayetçiyiz. Allah’a ve ilâhi adaletine inançsızlık olduğu için mazlum bile zulme uğrayarak adâletsizliği öğreniyor. Ezilenimizde ezme mücadelesinde. Grev, lokavt, hapishane, sokak isyanlarına insanlara bakın yeter. Hakkını zulüm yoluyla istediği açıkça ortada.

Allah’ın yasalarını isyan edip inkâr etmeyiniz, kabul ediniz.

Ahirete inanmayan adâlet sağlayamaz.

Devletin dini adâlettir.

Allah  adâletli olanları sever.

Bir insanın hidayeti için bir iyilik yapın.

Allah'ı zâlimlerin yaptıkları zulümden habersiz sanma.

Zâlime cehennem var, zâlim seviciliği bırak.

Biraz bak fakir fukaraya, garip gurâbâya, mazlumun ahı indirir şahı.

Hz Şuaybin adâleti emreden namazın vakti geldi güneşi biz uyandıralım, Allah'ın huzuruna varıp, ahdimizi beş vakit yenileyelim.

Uydum kalabalığa diye bir söz yok.

Uydum hazır olan imama diyen imam bile hata yapsa Sübhanallah diyen bir cemaat var.

Allah’ın adâleti mutlak tecelli edecektir!

Adâlet ilkokuluna kaydınızı yaptırın gecikmeyin.

"Sevgi ekelim ki gül koksun dünya"

Mescid yaptırın, faydalansın Hanya ve Konya…

"Sû uyur düşman uyumaz

Zâlimler kana doymaz…(*)"

(*) Sû: asker demektir…

 

Toklarda açın halinden anlayıp, farz ve Allah'ın emri olan kırkta bir 40/1 zekâtını verirse, fakir ile zengin arasında sevgi saygı hoşgörü köprüleri kurulur biz birbirimize muhtacız biz Türkiye'yiz teşekkür ederim.

" Hak hukuktan ayrılmayalım isterse aleyhimize olsun.

İslâm bunu emreder bu kurala çok dikkat edelim"

"Hukukta eşitlik, ekonomide adâlet, olmalıdır.

Bunun tersini uygulamak her halde zulümdür".

 

Lütfiye Çanacık

Editör,

Eskişehir Vâliliği Sayın Vâlimiz Erol Ayyıldız beyefendi Yunus Emre’nin bir şiiriyle merhaba diyerek halkının sevgisini kazanmış, en içten dileklerimle kutluyorum, saygılarımla selamlıyorum.

İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Pervin Töre,Yeşil Peri geçmiş olsun inşallah...(Ülker, Pervin, Süreyya eş anlamlı üç kelime, dünyaya en yakın takım yıldızı olmalısın merhaba)

Foto:Kapılar ülkesi

( Eşitlik Ve Adalet başlıklı yazı Lütfiye tarafından 6.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.