Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 5.10.2022
Okunma Sayısı : 481
Yorum Sayısı : 1
Günün Yazısı

Bu Yazı 6.10.2022 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
Güdümlü körlüklerle, her uyduruktan rivayetler ve duyumlar soyutlugunu manyetik teknolojik alanlarin izdiham ikamesinde uydulanmis takintili ve saplantili kancalara takili cemberlerle halkalanmis, alt yazili üst metinli carpik capraz ilkelligin gelisimsizlikleri usülünde kundaklanip giydirilen agit nizah sevinc yahut gülümseyislerin bebekliginden itibaren  hattina hücresine ve nabiz yoklamalarina aciz birakma ve birakilmaya dair zavalliligin pesin hükmünü tayin edip ön gören sizofrenik mayalanmali silsile, her türlü insan gelisimini daha dogum rahminde cürüge cikaracagi gibi orantisiz gücekodlayan sartlanmisliklara tapinmaya var ömrün gücüyle kendini hayati sonlanmisligin kuklaciliga esir, her türlü özgür ve özgün duyarlilik disinda kabul eden kisiligi kimyasi bozuk programliligin pasif ve edilgen yüklem tasaronculugunu öznesi olmayan cümlelerin vakkumlanmis nesnesi haline getirir.
 
Cünkü DEGER denen olgu, her dogumu yasamdan koparan KONU BÜTÜNLÜGÜ bozulmus  bagintisiz ilgisiz kopukluklar toplamiyla mekan sahibinin buyruguna bagli her istegi kusursuz hatasip eksiksiz ve pürüzsüz yerine getirip karsilayan yapistirilip dikilmis eklemlenmis ve her etkileyici müdahaleye her an gevsek -oynak bicimlere göre sekilden sekile sokularak kalibi görüntüsü mükemmel görünüslü renkli süslü parlakliligin YÜZEYSEL imaj ve maskeleri degil, kendi farkini ortaya koyan; ve bastan sona kadar azmi inanci tutkusu emegi duygusu saglam ÖZGÜVENDE  kendine odaklanmayi önemseyip öne cikararak, hic bir etkilesimin baskilayan  zevkine begenisine tercihine emrine ricasina yahut minnetine bagli ve bagimli kalmaksizin iletip tasiyip duyurmak istedigi sürekliligin anlamini icerigini istikrarli bir sekilde ilk adimla baslayan sözü sanati dili kendisiyle özdesen özgür iradeli birikimlere karakterlestiren gayretin sonucu ve ürünüdür.
O sebeple aklin fikrin sustugu; ve herseyi basina buyruk terkedilmisligin olup biten pesinden seyrettigi imgeler sembollerle ancak buyuranin emrinde kök salip kisilik kazanmaya rakipsiz kusursuz birinciligi yaristirarak kurali kaidesi yazildigi recetelerden  AFYON KOKLATAN tava getirilmenin ölcüsüne uyup kalibina girmeyi hedefleyen gerilim, tepeden bakan, kücük gören, hep asagilayan, hep horlayan ve hep kendini herkesin hic ulasamadigi yüksekligin yüceler yücesi sayan ve her kimiltisi kurtulusu olmayan gözaltinda olmayi hücreleyen KONTROLLÜ carmih carkinda öncekilerden devrilip gelenlerle kendi kendine dolasir karisir yanlis ögretilerin kulu kurbani olarak olmadigi geleceksizligin ölü döngüsünü devralir insanlik.
 
Her an hic bir hata kusur kabul etmeyen kesintisiz süresiz denetimli kontrolün kendi tasarimi istegi keyfi kurgusu arzusu ve beklentisine bagli begendigi gördügü duydugu bildigini ögrettigi ve egittigi bulup kesfetme heveslilik sahibinikurtarip KTARIRKEN; aslinda kullanildikca özünü icerigini coktan günü gecmislik araliginda harcayip tüketmis kendi tekrarinin dibini kenarini ve kirintisini kaziyarak tekrarin tekrarrini bicimsel gövde gösterisi ve imge dikisleriyle tutunmaya yamanmis imaj cöplügü disinda hic bir cikarimi olmayanlarin zibil artiklarini desip didiklemeye karistirir kurcalatir.
 
Cünkü her durumda limitsiz kiyassiz kiran kirana yarislari iyilik güzellik mükafatiyla avlayip, basina ödül konulmus carmih celseleri gibi her etaptan turnikeden podyumdan kostümden kulvardan yahut imgeci simgeci kaideden kuraldan bol engelli; bol tesvik pohpohlamal;  ve bol gözetleme alti engebelli SOYUT bariyerlerin cukurunu citasini cakip civileyerek; planna uygun kurgulayip piyasaya sürenlerin kalibina ölcüsüne kullanisina yahut keyfi buyruguna göre tesvik eden birinci gelmelere kendini mecbur mahkum aciz yeteneksiz bilip hissedenler varligini tümüyle ve ebediyen kontrolde tutulacagi bagimli güdümlü kalma zavalliligin tezgah tedavülüne koyup, özgür iradesinden yoksun özgür cesareti özgüveni kararliligi yetenegi dili yolu becerisi gelismemis ve  kendine odaklanmayi terketmis kendini denetim altinda tutan ve sürekli kusatan pür tetik vakkumda hep bir HATA YAPIP KUSUR ISLEMEME bagimliligiyla panigin korkunun yalpalanmanin iteklemenin dürtünün kabusun kapatip kilitlediklerine ürperip titreyerek hastalik derecesinde  her an gözetleyen denetimlerin hismina ugrama yetersizigi ve acziyet duygusuyla kendi kendine kiskivrak yakalanmis ve bütün dogrularini sapmis yanilmis kaygi keder ve üzüntülerin esaret sarmalina girer.
 
Bu yol yöntemlerle her yaristan birinci getirilenlerse, genelde buyuran denetleyenlerin kendisi olarak herkesin gerek zaman gerek mekan gerek kaynak gerek birikim gerek sanat gerek yol gerek hüner gerek ilim gerek teknik gerek imkan  bakimindan hickimsenin kolay kolay ulasip erisemeyecegi kabulü dayatmasi ve varsayimiyla, buyurdugu hücrelerin disina cikmayi kibir kapris alinganlik üstenci kücümseyen asagilayan horlayan ve dislayan kokusmus cürümüs kaliplar icinde  ve kabuklar altinda hayattan dünyadan ve KENDI  GERCEKLIGINDEN kopup, süslü gösterisli imgesel imajciligin kendi buyurduklarinin dsinda hic bir yasamsal ve toplumsal degere haberdar dahil olmayan tükenmisligin kiskirtip kundaklayan faciasina inanir aldanir avunur ve taparlar.
 
Bu bakimdan günümüz insaninin artik etrafini cevreleyen kozmik hücrelerde inanip tapindigi alet cihazlarin sinyal ve görüntü ortamlarindan baska emek ve zahmetlerle izi yolu yordami kurtarilip kazanilmis ve konu bütünlügü bozulmamis saygin degerli ilgili bilgili kültürlü saglikli dogal dengeli özgür irdeli inancli azimli ve özgüvenli, akla fikre dayali duygu düsüncelerinden dogma büyüme sözü sanati sinemasi yahut edebiyatiyla kisinin yazdikca kaleminin hakkini verecegi veya yasadikca insanlik dünyasini kitaplastiracagi cevresi algisi ilgisi iletisimi cevresi toplumu itibari yoktur .
 
Cünkü birinin digerini MUTLAK ÜSTÜNLÜK ezikligiyle karsilayip kabullenecegi kontrolsüz ve kusursuz YIKIM; kendi farkliligini ve insanlik degerini daha dogdugu kundakta sonsuz sinirsiz yarislarin sürekli denetim kontrolünde sabit soyut birincisi olma ugruna biri digerini kökten yok edenin örtüp kapladigi kirli karanlik bozuk sapkin ve siddetli üzüntülerini henüz kisiligi olusup gelismemisligin karsilikli güvensizlik kuskus süphesi endisesi yitikligi kopuklugu ve külliyyen kaygilarindan örgütleyip dokuyarak pesin hükümlerle ölümü cagiran ve cagristiran toplumsal catlakliklari ve sosyal enkaz molozunu halkalanip büyütür.
 
Oradaki icten ve icerden püskütmeli -yanmali ateslenip fitillenmeler, her sefil yoksulunun herkesin herkesten saklanip kopup kacarak depolanmis bozuk durumlara bozuk hamlelerle satasip müdahil oldugu kendi caresine bakamayan saplantili hastaliklarla,  sorun biriktirerek hayatta kalmanin yapay haddini, kopyalanma kolonlasmasini, dilde kültürde ve sanatta her sekil genetik oynanmisligini ve  taklit cizgisini öfkelerde bogulup catismalarda saldirganlasan hiper ve süper marka aktifligin sürtüsmeleriyle süslenir donanir. Cünkü  „ bakin görün ordan burdan size baskasina ve bana neler bildim buldum duygum gördüm yasadim; ve aranizda olmanin paylasarak mutlulugunu ilginize itibariniza letip sunmak istiyorum „ ses soluk ciglik ve coskusunun karsilik DEGERiDiR emegiyle zahmetiyle aklin fikrin yordugu Özgür Sanat, ödünc sevgi saygilara yahut sadakalara muhtac mecbur olmayan Emanetsiz Yasam, sahte soyut taklitciligi özendirmeyen ÖZGÜN INSAN  ve dil tarih cografya dünyasinin sorgulayan ve yüzlesebilen akla mantiga emege bilgiye beceriye öze söze yaziya talip olmalar gözdesi Edebiyat.
 
Kamusal bütün zenginlikleri kazanimlari ve birikimleri her alanda sahsi cikarciligin para düskünü mal mülk güc ve saltanata tapinan insanlik ölümünü her türlü imaj maske sembol simgelere sefilligi yoksullugu ve sabri buyurdugu SALAKLASTIRMALAR derinliginde bogup yozlastiran afyonlarla NEO LIBERAL Serbest Piyasacisi Yeni Dünya Düzenegine göre bütün mezhep ve etnik catismalari en basta kamcilayip kiskirtmak üzere örülmüs dayatilmis kavisli girintili denetleyen buyuranlarin kurdugu yordugu acziyetini kabullenmis mahkumiyet, esasta hic bir iyilesip gelismeyi saglamaya degil; aksine cöllesip kuraklasan herseyin sonucu her ne pahasina olursa olsun  herkesi herkesle en birinci gelmeye bogusturuo yaristirarak  kusuntu tekrarlarini hazimsayan ice sindirmelerin en dogurgan siddetini, küslügünü, ayrismasini,kinini, nefretini, hasetini ve istikrarsigligina bagimli  mutsuzluk dilenciligini pazarlayip tezgahlayan piyasalara sunar. Herkes de kendini uyan ve uyusturan DÜRTÜ BAGIMLISI hayati ve insani  askiya ve baskiya alan katalogtaki oralardan ( en gericiligin bencil bagnaz sahsi cikarlariyla üretmeden tüketmeye dair korkuyu karanligi sefaleeti gerilimi bunalimi zorbaligi despotlugu en saygin bilgin ileri düzeyli vazgecilmez sistem dayanagi, hayat kaynagi, insanlik rehberligi, ve ortak yasam sitili gibi dayatip gösteren) birbirine bagli yapay gündemleri sanal alemlerle zincirlemeli bir yerden bakar takinir secer  karakter kisiligine yedirir giydirir.
 
Kisisel gelisim, Kamu Maliyesi, Ilmince Akademi, Üniversiteyi Bitirince Liyakatli Verimlilik, Is Dünyasi, Kültür Dokusu, Kimlik Arayisi, Ulasim ve Iletisim, Güvenlik, Kaynaklarin Yerli Yrince Dagitilmasi, EGitim Ögretim,  Hammade ve Gida, Tarim yahut Ticaret, Sanat Edebiyat, Inanc ve Itibar, Özgür Düsünce ve Özgür Irade…hepsi birbirini besleyen ve birbirinden sorumlu bagli INSANLIK degerlerimizin ve toplumsal yapimizin kisiyi kendine özgün hassasiyetlerini gözeterek birden cogula yetistirip büyüten mükemmeliyetciligin, zorlayici hükümranligin, maddi manevi suistirmarciligin, imtiyazci cikarciligin,  sapkin derecede ayristirip kutuplastiran kendi tarafini korumaciligin ve kendi molozunu dayatip buyurgan ukelaligin disisinda, hakkini hukukunu gözeterek insani kendisiyle önemseyip özdestiren onur sahibi itibarliligin temel vazgecilmezleriydi..
 
HOSGÖRÜ TOPLUMUYDUK oysa biz. Belki de tüm diger insanlik degerlerini harfiyyen alfabe sirasina göre mi, yahut zayifa güclüye uyar mi uymaz mi, gündemden tedavülü düsük mü , aktuel moda reklamlarinin begenisine takdirde güncel mi degilmi diye bakmaksizin, tüm haysiyet ve hassasiyetini insanlik acziyeti zavalliligi kusuru eksigi acemiligi ve hatasina dikilip kilitlenen degil, bütün kisisel gelisimleri dünyanin ve insnligin köklü kültürü  yasamsal alanlari ve bakip besleyip koruyup barindiracak kadar aklin fikrin ilgi itibarina kaynaklik eden cesareti bilgisi becerisi tahammülü fedakarligi özgürlügü özverisi sorumlulugu ve yüzlesebilen deger bütünlügü bozulmamis etkin yetkin sevgiye saygiya özgün DUYARLILIK  kökü ve  topragi oldugu Hosgörü toplumu..
 
Birini digerine yaristirarak siddet sarmali sefalet güncesi azdikca kuduran bu günerin taaa buraralarina kadar , her göz yumulaarak ihanet ve ihmal edilen ve BUYURANINA göre sekli verilip kaliptan kaliba sokulan ve bütün TOPLUMSAL DEGERLILIGI üstün-baskin gelenin keyfiyetine göre ezip bozup yerle bi reden yalnizliga kök sacak  salip yabancilasmalarla, icten ice yagmalanmis yikilmis kivrimlara kabina cekildikce kirilmis üzülmüs tiklim tiklim yiginlarin degerleri tükenen kirintilara birbirini bogup cigneyerek düstügü akibetiyle  görmez duymaz bilmezden gelmenin tolere ettigi can cekismelerde hayatini ülkesini ve insanligini kaybeden; ve kodlandigi gibi tüketmedigi zaman  üstüne kurulmus kurgulanmis elektro teknik marka müsterisi koordinatlarini ve navigasyonunu tümden sapitip sasirak, kablosu yanik islevi hurda konu bütünlügü bozuk girisimciligin enkaz kara kutusuna dönüstü.
 
Seyfi Karaca……..Ekim / 22
( Enkazdaki Toplumsal Karanlik Kutu başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 5.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.