Bu meslek için aranan  özellikler genelde şöyle sıralanır:
1.Üniversite mezunu
2.Diksiyonu düzgün,insanlarla kolay iletişim kurabilen.
3.Bilgiyar kullanabilen
4.İleri derecede ingilizce  bilen
5.Kişisel temizliğine ve dış görünüşüne  önem veren.

Buraya kadar tamam ama  bundan sonrası...Patron-sekreter,müdür-sekreter yaşadıkları yasak aşklarıyla  çeşitli kitaplara,filmlere ve dizilere  konu olmuştur.Beyaz gömlekli,mini etekli,topuklu ayakkabı,bakımlı ve makyajlı,zayıf ve 18-25 yaşları arasındadır zihnimizdeki  sekreter profili.

Durduk yere açıverdi bu mezvu Döndü hanım yüzünden:
-Sekreter olacak, galiba dediler.
-Döndü hanım sekreter olamaz,dedi.
-Eli ayağı düzgün birisi,hamarat da
-Olamaz diyorsam olamaz işte,sekreterlerin iş adamlarıyla entrikalarını bilmiyormuş gibi konuşmayın,altmışına merdiven dayamış birisini kim sekreter diye alacak?
( Sekreter başlıklı yazı berberce tarafından 4.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.