ÇALAĞAN KUŞU OLMAK
Gündüzün avcı kuşları vardır. Kartal şahin doğan atmaca bunlar mermiden hızlı ve yüzlerce metre yükseklikten bir karıncayı görebilme yetenekleri ile ehlileştirilebilir
Dış şartlar, uçus amacı gibi haller tüm  kuşların hızın belirler.. Bir doğan normal da 60 km hızla uçarken, avına doğru dalışa geçtiğinde kanatlarını birleşteirip, kuyruğunu ayakları arasına alır ve hızını 327 km ye kadar çıkarır..
Sürü halimde uçan göç kuşları ise hızlarını düşük tutarak enerjilerini ustaca kullanırlar..
Gündüz avkanan kuşların anadolu da kümese verdikleri zarar sebebi ile  ortak bir adı vardır.. Çalağan Kuşu...
Bu tür kuşlar Ne yapar? Genel de köyün dış mekanlarına yakın oturAn evlerin kendi halinde gezen tavukları biraz uzaga giderse bu adres değişimleri hayatlarına mal olur.. Çalağan kuşı  dalar ve alır götürür.. Siz bunu akşam tavukları kapadığınızda anlarsınız.. Ne bir tüy izi ne bir kan izi göremezsiniz alır ve gider.. Siz hatta dönecek diye yarın için ümit edersiniz. Komşunun tavuklarına karışmış dersiniz ama bu çalağan kuşu iz bırakmadan alıp gittiğini zaman geçince anlarsınız
Doğa nın kendine versiği yetenekleri serçe avlarken, yaban  güvercinini  kovalarken kullanması size abes gelmez. Ama iş sizin kümese dayanınca elde tüfek çalağan kuşunu beklersiniz. Bazen de  düşmanınız sansar olur tilki olur ama izinden siz onum tilki mi sansar mı yoksa sadece beyin yiyen canlı mı olduğu hakkında fikir yürütürsünüz. illa iz bırakır.. Halk o yüzden izli hırsızlara  kendi adı ile hitap eder. Ama çalağan kuşu yok mu illa hırsız diye söyleyecek ki malının çalındığını anlasın..
Köyler boşalınca, köylü tarafından , yumurta bile marketten alınıncs çalağan kuşları kendilerine memleketimizde siyaset arenasını seçtiler.
İlkeleri dava diye kutsal emanetleein konuşulduğu ve liderlerine teslim edilen partiler bu işlevlerini yerine getirirken de baktık ki çalağan kuşu gibi ne idüğü belirsiz ama bulumduğu çatı altında kimlik kazanan ve baskaca da bir özelliği olmayan insanlar çalağan kuşu misali izsiz malı götürüyorlar.. .
"Soru borsası, işe yerleştirme borsası, tahliye borsası, imar borsası, tahsis borsası, ihale borsası" gibi bilumum takipçiler, avı gördüğü anda 322 km değil sesden de hızlı şekilde avını vurup geçiyor..
Bu" çalağan kuşunun" yüzünden ilkelerimizden vaz mı geçeceğiz? İnançlarımızı terk mi edeceğiz..?
Profesyonelleşen hırsızlara, Çakal desen kimse çakalı sevmez "tu kaka" der... Tilki desen herkes öteye kaçar.. Dişindeki kan izinden gelincikde olsa sansar da olsa eline sopa alan  "allahını seven vursun" der.. Ama bunlar "izsiz hırsız.."
Bu çalağan kuşunu temizlemek güç işdir.. Herkes yapamaz.. Kapanı kuracaksın tavuğun bacagına ipi baglayıp salacalsın. Çalağan kuşu dalışa geçtiğinde tuzakladığın balık ağının ipini çektiğinde artık kurtuluşu kalmaz.. Bunu kim yapar her parti lideri il teşkilatlarından başlayarak, yerel yönetimlerdeki çalağan kuşlarını haklar..
Yoksa yemezler dostum..

TORUN HALİLİ
( Çalağan Kuşu Olmak başlıklı yazı HALİLİ tarafından 3.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.